راه بازار سکه از طلا جدا شد

تجارت نیوز نوشت:امروز راه بازار سکه از طلا جدا شد. قیمت سکه افزایش و قیمت طلا کاهش داشت. روند افزایشی قیمت سکه برخی از قطعات را در کانال‌های قیمتی بالاتر نشاند. کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت طلا و سکه را یک روند طبیعی می‌دانند.

راه بازار سکه از طلا جدا شد

قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته در سرازیری کاهش قیمت قرار داشت و با ریزش دلار همراهی کرد. همگرایی بازار فلز زرد با دلار قیمت سکه امامی را در کانال 27 میلیون تومانی قرار داد و سکه بهار نیز 24 میلیونی شد. اما امروز روند قیمت سکه با افزایش همراه شد اما قیمت طلا همچنان در روند نزولی قرار دارد.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجودی که انس جهانی طلا روند افزایشی دارد اما این افزایش قیمت دلار است که قیمت سکه را صعودی کرده است.

فعالان بازار ارز معتقدند آنچه که مهمترین اثر را بر بازارهای مالی می‌گذارد تورم است و این موضوع روند قیمت در بازار فلز زرد را در نهایت در مسیر صعودی قرار می‌دهد. بنابراین توقع ریزش‌های شارپی را نباید از این بازار داشته باشیم.فعلا دلار در مرز میان 49 تا 50 هزار تومانی در بازار آزاد نوسان دارد و به اعتقاد معامله‌گران این مرز حساسی است و هر روندی در این محدوده می‌تواند قیمت سکه را دچار نوسان کاهشی یا افزایشی نماید. منطقه‌ای که به اعتقاد بازیگران بازار فلز زرد اگر بشکند احتمال ریزش‌های بعدی را بالا می‌برد.
در همین راستا میثم رادپور کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «در دوره‌های پرنوسان ارزی قرار داریم و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی نظیر فروش خودرو، دریافت مالیات و انواع دستورالعمل و بخش‌نامه‌ها را انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند.»
وی در ادامه افزود: «علاوه برسیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری باشد به آن ورود می‌کنند.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه انس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ طلا و سکه دارد خاطرنشان کرد: «فعلا قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد اما برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد و متعاقب آن طلا و سکه نیز ریزش قیمت داشته باشند.»

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: «در صورت حصول توافق در برجام اگر مانند توافق سال 95 باشد، درآمد نفتی کشور افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه مقدار زیادی ارز وارد کشور می‌شود. این اتفاق بر تمام قیمت‌هاتاثیر خواهد گذاشت.»
امروز شنبه 20 اردیبهشت 1402 سکه امامی 815 هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم 28 میلیون و 601 هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار افزایش 394 هزار تومانی داشت. این قطعه با این افزایش قیمت به کانال 25 میلیون تومانی رسید و با قیمت 25 میلیون و 191 هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه امروز 100 هزار تومان کاهش داشت و به قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان رسید. ربع‌ سکه نیز 100 هزار تومان گران شد و با قیمت 10 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. امروز سکه گرمی 300 هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت 6 میلیون و 300 هزار تومان مبادله شد.
قیمت طلا امروز برخلاف روند قیمت سکه کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا کاهش 116 هزار تومانی داشت و کف کانال 10 میلیون تومانی رسید. هر مثقال طلا به قیمت 10 میلیون و 61هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به 29 هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و 320 هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و 290 هزار تومان معامله شد. در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات به غیر از نیم‌سکه کاهشی بود. حباب سکه امامی 754 هزار تومان افزایش داشت.

46220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان