پیشنهاد انتخاباتی غافلگیرکننده حزب موتلفه به شورای نگهبان

اطلاعات آنلاین نوشت: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات آتی یک پیشنهاد به شورای نگهبان ارائه کرد.

پیشنهاد انتخاباتی غافلگیرکننده حزب موتلفه به شورای نگهبان
  • حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره برنامه دشمن در اسفندماه سال جاری عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران انتظار داشتند پس از اغتشاشاتی که سال گذشته در کشور رخ داد، روند نزولی مشارکت مردم را در عرصه سیاسی مشاهده کنند. اما حضور و مشارکت بالای مردم در تجمعات و مراسم‌های گونان اعم از 22 بهمن، روز قدس و مناسبت‌های دیگر تقریبا می‌توان که گفت که آنان را مأیوس کرد؛ چرا که اغتشاشات نتوانست تأثیری را که دشمنان انتظار داشتند در میزان گرایش مردم به موضوعات دینی مذهبی، اعتقادی و انقلابی کاهش دهد، بلکه فعالیت آشکار دشمن سبب شد تا حضور مردم در این اجتماعات بیشتر شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که آنان تصمیم دارند تا با تخریب انتخابات آینده و کشاندن برخی از جریان‌های رادیکال داخل کشور و حتی اپوزیسیون خارج از کشور به سمت تحریم انتخابات و نا امن کردن فضای انتخاباتی پیش روند. از سوی دیگر دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد رقابت‌های تخریبی در میان رقبای سیاسی داخل کشور و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان، زمینه مشارکت مردم را کاهش دهد. به همین دلیل مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند «دشمن توپخانه خود را علیه انتخابات روشن کرده است» دشمنان تلاش می‌کنند با چنین شیوه‌هایی مردم را نسبت به انتخابات و نتیجه انتخابات در کشور ناامید کند.

  • ترقی از مسئولان اجرایی انتخابات و شورای نگهبان درخواست کرد تا طور طبیعی وظیفه خود را در حراست از رأی مردم و حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام کنند ایفا کنند و به شورای نگهبان پیشنهاد کرد که برخی از تایید صلاحیت‌ها را به احزاب واگذار کند.این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اینکه تصور کنیم اگر شورای نگهبان از وظایف قانونی خود به امید مشارکت حداکثر عدول کند، تصور اشتباهی است. شورای نگهبان باید نسبت به ورود جریان‌هایی که به این کشور خیانت کردند و سال‌ها آن را از پیشرفت و رفع مشکلات عقب انداختند و در عمل با انجام ندادن وظایف متعدد نسبت به قانون وسیاست‌های کلان کشور بی‌اعتنایی کردند، هوشیار باشد و اجازه ندهد که دوباره بخواهند سرنوشت کشور را به دست بگیرند و مشکلات را تداوم بخشند. بنابراین شورای نگهبان باید وظیفه خودش را انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی هم باید تلاششان را در جهت امیدوار کردن و حل مشکلات مردم انجام دهند. آنان باید گونه‌ای عمل کنند تا تبلیغات دشمن خنثی شود و تأثیری در روحیه وانگیزه مردم نداشته باشد.

  • وی با اشاره به کارکرد احزاب در بالا بردن مشارکت سیاسی مردم، عنوان کرد: متأسفانه در کشور نگاه واحد و مثبتی به حرکت و تلاش احزاب وجود ندارد، این در حالی است که احزاب ظرفیت بسیار بالایی برای بالا بردن مشارکت و تبیین موضوع انتخابات و ضرورت آن برای مردم دارد. برخی از افراد با سو استفاده از تریبون‌های رسمی رسانه ملی علیه احزاب موضع‌گیری می‌کنند. چنین برخوردهایی از سوی برخی از افراد و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند ظرفیت عظیمی را که نتیجه آن، مشارکت مردم در انتخابات است، را در افکار عمومی نابود کند.

  • دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مشهد با انتقاد از تخریب احزاب از تریبون‌های رسمی خاطرنشان کرد: سئوال بنده از این افراد این است که اگر احزاب از بین روند چه نهاد قانونی می‌تواند به این حرکت سیاسی در کشور نظم دهد؟ اگر جایگزینی برای احزاب در کشور وجود داشت، حرفشان صحیح بود، اما زمانیکه جایگزینی برای احزاب در کشور وجود ندارد به طور طبیعی نتیجه کوبیدن احزاب از بین بردن حلقه میانی مردم و نظام است.

بیشتر بخوانید:

21220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان