درود بر مجتبی جباری ؛ یادمان خواهد ماند چه کاری کردی ...

چند روز بعد استاد محمدرضا شفیع کدکنی ادیب و شاعر برجسته به دیدار مجتبی جباری در کتابفروشی او رفت تا به نحوی از این حرکت فرهنگی مجتبی جباری حمایت و تقدیر کند.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - حدود یک ماه قبل خبر افتتاح یک کتابفروشی در تهران منتشر شد که در نوع خود جالب توجه بود، مجتبی جباری بازیکن بازیکن سابق تیم استقلال و تیم ملی این کتابفروشی را راه ‌انداخت. 

در روز افتتاحیه کتابفروشی افراد شناخته شده و مطرح ورزشی و هنری حضور داشتند مانند وریا غفوری، پیمان معادی، سهراب پورناظری، سروش صحت و... اما نکته جالب توجه این بود که چند روز بعد از افتتاح استاد محمدرضا شفیعی کدکنی ادیب و شاعر برجسته به دیدار مجتبی جباری در کتابفروشی او رفت تا به نحوی از این حرکت فرهنگی مجتبی جباری حمایت و تقدیر کند.

استاد شفیعی کدکنی و مجتبی جباری 

مجتبی جباری و استاد شفیعی کدکنی

مجتبی جباری از ابتدای دوره نوجوانی به حوزه فرهنگ و هنر به‌ ویژه کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند بوده و حتی در دوران فوتبال حرفه‌ایش هم در برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله افتتاحیه نمایشگاه‌ها و فیلم‌ها شرکت می‌کرد. او گویا بعد از بازنشستگی از فوتبال پیشنهاد بازی در تئاتر و سینما را هم داشت ولی نپذیرفت و ترجیح داد به فعالیت در زمینه کتاب روی بیاورد.

سال 1398 وقتی که سروش صحت مجتبی جباری را به برنامه کتاب باز دعوت کرده بود همان ابتدای برنامه جباری بخشی از مثنوی معنوی مولانا را از حفظ خواند که بسیار جالب توجه بود.

موقع گفتگو سروش صحت تاکید کرد که وقتی از اهالی ورزش و فوتبال می‌خواهیم تا به برنامه کتاب باز بیایند و درباره کتاب حرف بزنند همگی می‌گویند برای حرف زدن درباره کتاب باید مجتبی جباری را بیاورید جون او در میان ورزشکاران کتابخوان ترین است.

البته مجتبی جباری همیشه به حوزه فرهنگ و هنر علاقمند بوده و حتی در ساخت یک فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی هم سرمایه گذاری کرد که البته کاهانی بعد از ساخت آن فیلم از کشور خارج شد و بعد هم اتفاقاتی رخ داد که جباری از او شکایت کرد چون به گفته جباری کاهانی بر اساسا آنچه که با هم قرار داشتند عمل نکرده بود.

مجتبی جباری سر صحنه فیلم کاهانی

مجتبی جباری

بعد هم در مصاحبه‌ای درباره ادامه سرمایه گذاری در سینما گفت: «با این شرایط فعلا قصد سرمایه‌گذاری جدید در سینما ندارم. بعد از آن کار هم پیشنهادهای جدیدی می‌آمد اما فعلا تا تکلیف این کار مشخص نشده کاری انجام نمی‌دهم.»

چند روز قبل هم حمید علیدوستی بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران که اتفاقا از همان زمان ورزش حرفه‌ای هم به کتابخوانی معروف بود در کتابخانه مجتبی جباری حضور پیدا کرد و به گفته خود جباری آن قدر حرفهای مشترک داشتند که زمان برایش مثل برق گذشت.

مجتبی جباری و حمید علیدوستی

مجتبی جباری

بهر جهت آنچه مهم است این است که مجتبی جباری در زمانه‌ای که فشار اقتصادی وجود دارد و امکان انواع و اقسام راه‌های مختلف برای سرمایه گذاری را دارد،  او کتابفروشی را انتخاب کرده است و این اتفاق واقعا قابل تقدیر است.

همیشه گفته شده است فرهنگ ارجح بر همه چیز است و کتاب خوانی یک اتفاق در راستای اعتلا فرهنگ است، در این زمانه باید قدر افرادی چون مجتبی جباری را دانست که دغدغه فرهنگ دارند. دمش گرم و سرش خوش باد.

مجتبی جباری و وریا غفوری

مجتبی جباری و وریا غفوری

 

مجتبی جباری و سروش صحت

مجتبی جباری و سروش صحت

 

پیمان معادی ، سهراب پورناظری و مجتبی جباری

پیمان معادی ، سهراب پورناظری و مجتبی جباری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان