فواید روبالشتی ساتن برای پوست و مو

هنگام خرید کالای خواب ضمن توجه به راحتی و سادگی، باید به فکر سلامت موها و پوست خود هم باشید.

با خرید روبالشتی ساتن می‌توانید سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید. علاوه بر یک خواب با آرامش، گامی در مسیر سلامتی پوست موی خود بردارید. به همین دلیل است که عده‌ای روبالشی ساتن را نسبت به سایر رو بالشتی‌ها در ارجحیت قرار می‌دهند. اما واقعاً روبالشتی جدید ساتن چگونه در سلامت پوست و مو تاثیر می‌گذارد؟ احساس نرمی و ابریشمی بودن ساتن علاوه بر فراهم آوردن خوابی راحت، دارای مزایای دیگری نیز هست. مهم ترین مزایای استفاده از پارچه ساتن، جوان ماندن پوست و شکننده نشدن موها در طولانی مدت بوده که همین موضوع محبوبیت این جنس از روبالشتی را دو چندان کرده. اگر به فکر تغییر و تعویض روبالشی هستید، روبالشی ساتن یک انتخاب عالی و مفید است. در واقع با روبالشتی ساتن، ضمن محافظت از پوست و موی خود، زیباتر هم به نظر برسید و بدون استفاده از مواد شیمیایی، موهایتان را صاف کنید.

مزایای روبالشتی ساتن

هنگام خرید کالای خواب ضمن توجه به راحتی و سادگی، باید به فکر سلامت موها و پوست خود هم باشید. چرا که حدود ۵ تا ۸ ساعت در شبانه روز به صورت ثابت و مستقیم پوست و موها در معرض رو پارچه روبالشتی قرار دارند. انتخاب جنس مناسب می‌تواند در تعیین و حفظ سلامت مو، موثر باشد.
پیشنهاد می کنیم مقاله فواید روتختی ساتن را هم مطالعه کنید.

علاوه بر این فواید روبالشتی ساتن برای مو طیف گسترده‌ای دارد:

عدم وز شدن مو

وز شدن مو از جمله چالش‌هایی است که به خصوص زنان با آن مواجه بوده و دائم به فکر درمان این مشکل هستند. روبالشتی ساتن در رفع این مشکل، کمک کننده است. چرا که بر خلاف سایر متریال به کار برده شده در دیگر روبالشتی‌ها، ساتن باعث اصطکاک نمی‌شود. همچنین این مورد باعث شده که از ریزش مو جلوگیری به عمل آید. ساتن کمک می‌کند که موهایی نرم و لطیف داشته باشید و بدون استفاده از محصولات شیمیایی و مضر، سلامتی را مهمان موهایتان کنید.

موهای قوی و ضخیم

نداشتن روتین مناسب و استفاده از روبالشی نامناسب در طولانی مدت سبب شکنندگی، موخوره و ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از آسیب به موهایتان بهتر است که از رو بالشی ساتن استفاده کنید. در واقع اصطکاک ناشی از برخورد مو با جنس نامرغوب رو بالشتی‌های کم کیفیت موجب تضعیف تار مو و ریزش آن می‌شود. توجه داشته باشید که هیچگاه با موهای خیس به رختخواب نروید. ساتن با موهای خشک مهربان‌تر است و روند محافظت از تار مو را به بهترین نحو انجام می‌دهد. البته این حفظ رطوبت در مواردی موثر است. اما اگر آب درون موهایتان بماند، باعث ضرر و آسیب به مو می‌شود.

موهایی سالم تر

وقتی سرما خورده‌اید یا عفونت دارید، روبالشتی ساتن، بستری مناسب برای تنفس راحت‌تر و خوابی با آرامش است. چرا که سایر رو بالشتی‌ها به اندازه ساتن قابل تنفس نیستند. حتی موها به تنفس احتیاج دارند و ساتن باعث می‌شود که هوا به خوبی از بین رشته‌های مو گذر کند. روبالشتی‌های نخی یا فلانل به راحتی و با سرعت میکروب و باکتری را به خود جذب می‌کنند و تا زمانی که اقدام به تعویض و شستشوی آن نشود به بالشت آویزان می‌مانند. همین موضوع باعث می‌شود که در هنگام شب و خواب فرصت کافی برای نفوذ به موها و پوست داشته باشند. اگر این روند به مرور زمان ادامه پیدا کند، پوست دچار آکنه و جوش شده و همچنین امکان ایجاد شپشک و هرگونه آسیب دیگر در مو نیز وجود دارد. ساتن به علت ضخامتی که دارد به راحتی می‌تواند رطوبت را در خود نگه دارد و استفاده از اسانس‌های آرامش بخش مانند نعنای اسطوخودوس می‌تواند تا حد زیادی باعث خواب راحت شود. می‌توانید چند قطره از این مواد را بر روی روبالشتی بریزید و ازاحساس آرامش بوجود آمده لذت ببرید.

اثربخشی بیشتر محصولات مو

پارچه ساتن و ابریشم به دلیل نوع بافتی که دارند، قادر هستند در مدت زمان زیادی رطوبت موها را حفظ کنند. این موضوع به خاطر وجود پنبه در نوع تولید پارچه ساتن است. از همین رو این مسئله باعث شده که محصولات مراقبتی که برای موهایتان استفاده می‌کنید، زمان بیشتری برای جذب داشته باشند و موثر عمل کنند. برای مثال انواع روغن‌ها، ماسک یا سرم بدون اینکه جذب بالشت شوند، به طور مستقیم عملکرد خود را بر روی موها و پوست سر اعمال می‌کنند.

موهای بدون موخوره

روبالشتی که جنس سخت و ضخیمی داشته باشد، برای موهای نرم و آسیب پذیر شما مناسب نیست و خشن است. استفاده از روبالشتی ضخیم در مدت زمان طولانی باعث ایجاد اصطحکاک و موخوره شده. در واقع برای جلوگیری از ایجاد موخوره بهتر است از پارچه‌های نرم با سطح صاف استفاده کنید تا اصطحکاکی با موهایتان ایجاد نکند. پارچه نرم ساتن، بهترین گزینه برای روبالشتی شماست. پارچه ساتن به جای اینکه با موهایتان مالش ایجاد کند، اجازه می‌دهد تا موها به راحتی روی بالش سر بخورند. همچنین این پارچه کمک می‌کند تا از موخوره جلوگیری شده و هنگام بیدار شدن، موها بهم ریخته نباشد.

موهای سالم و نرم با روبالشتی ساتن

اگر هنوز هنگام خرید کالای خواب به روبالشتی جدید ساتن توجه نکرده‌اید، پیشنهاد شرکت خواب رویایی اضافه کردن روبالشتی ساتن به رختخوابتان است. این نوع روبالشتی محافظی برای پوست و موهای شماست. اگر دچار ریزش مو هستید حتما رو بالشتی ساتن استفاده کنید. چرا که برعکس سایر رو بالشتی‌ها، ساتن باعث اصطحکاک نشده و از موها محافظت می‌شود. همچنین این نوع جنس میکروب و باکتری را جذب نکرده و به موهایتان منتقل نمی‌کند. از آنجایی که در شب هنگام مدت زیادی پوست و موهایتان در تماس مستقیم با روبالشی قرار دارند پس باید در انتخاب آن بهترین تصمیم را بگیرید. لازم به ذکر است که رنگ روبالشتی هم تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی شما دارد. جهت مشاوره و راهنمایی برای خرید کالا خواب می‌توانید با کارشناسان مجموعه خواب رویایی ارتباط بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمتین اللهیاری | 1402/08/01 - 23:34
من مشکل موخوره دارم ،پوستم هم خیلی حساسه بنظرم روبالشتی در درمانم خیلی تأثیر داشته باشه
ارسال نظر
پیشخوان