محکومیت ۲ نفر در امریکا به دلیل تلاش برای فروش نفت ایران به چین

وزارت دادگستری امریکا ادامه داد این دو نفر برای خرید نفت از ایران و پنهان کردن منبع آن و سپس فروش این نفت به چین، برنامه ریزی کرده بودند.

دادگاهی در امریکا 2 نفر را به دلیل تلاش برای فروش نفت به ایران مجرم شناخت.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، وزارت دادگستری امریکا روز جمعه اعلام کرد هیات منصفه دو مرد از ایالت تگزاس امریکا را به نقض تحریم ها از طریق تلاش برای فروش نفت به ایران و توطئه برای ارتکاب جرم پول شویی محکوم کرد و مجرم شناخت.

 این دو نفر به نام های "چن یو وانگ Zhenyu Wang" و "دانیل رای لین Daniel Ray Lane" هر دو 42 ساله هستند و هر کدام، با 45 سال زندان روبه رو هستند.
وزارت دادگستری امریکا ادامه داد این دو نفر برای خرید نفت از ایران و پنهان کردن منبع آن و سپس فروش این نفت به چین، برنامه ریزی کرده بودند.

"پل هتزنکر" وکیل لین (یکی از دو متهم) در بیانیه‌ای خطاب به رویترز گفت که این پرونده بر اساس فعالیت عوامل مخفی دولت امریکاست که به لین "میلیون‌ها دلار سود" در صورت شرکت در این طرح پیشنهاد داده بودند.

این وکیل اضافه کرد: این یک نمونه ظالمانه از تجاوز دولت است. او متعهد شد که به این محکومیت اعتراض کند.
وکیل متهم دوم (وانگ) اما به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

وزارت دادگستری امریکا

"دانیل رای لین" رئیس شرکت "ستاک رویالتیز Stack Royalties" مستقر در تگزاس امریکاست که در زمینه فروش حقوق حفاری نفت و گاز به صندوق های سرمایه گذاری و گروه های سرمایه گذاری فعالیت می کند.

در سال 2020 به این دو نفر به همراه سه نفر دیگر در دادگاه منطقه شرقی ایالت پنسیلوانیا امریکا اتهام وارد شد. سوابق محاکمه نشان می هد از آن زمان تاکنون دو نفر به جرم خود اعتراف کردند.

"مات اولسن" رئیس بخش امنیت ملی در وزارت دادگستری امریکا در بیانیه ای گفت" وزارت دادگستری با افرادی که مجازات ها (تحریم ها) را نقض می کنند و امنیت ملی ما را برای کسب سودهای شخصی، به خطر می اندازد کنار نخواهد امد".

چین، تنها وارد کننده نفت ایران است که به با وجود تحریم امریکا، همچنان به خرید و واردات محموله های بزرگی از نفت ایران اقدام می کند.
قرار است حکم مجازات علیه این دو نفر در 29 فوریه  2024 صادرشود.

تاکنون شمار بسیاری در امریکا و خارج از این کشور به اتهامات تلاش برای نقض تحریم ها یا عبور از تحریم ها ، متهم و محاکمه شده اند و به زندان افتاده اند و با جریمه های مالی روبه رو شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان