وبلاگ مشرق

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

"لیدر اصلاح‌طلبان" از یکسو حامی فتنه ۸۸ است و از سوی دیگر براندازی را محکوم می‌کند. از یک سو بر دموکراسی تأکید دارد و از سوی دیگر حامی تحریم انتخابات است. این دوگانگی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

مسعود پزشکیان، فعال چپ، نماینده فعلی مجلس و فردی است که صلاحیتش در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس دوازدهم تاکنون احراز نشده است.

حساب توییتر روزنامه شرق اخیراً به نقل از پزشکیان نوشته است:

"تا زمانی که همسرم از دنیا رفت فرصت نکردیم یک زیارت برویم. مرغ پخته خنده‌اش می گیرد؛ فیلمی از ما گرفتند که فلانی «در مجلس راه می‌رود» این‌ها اگر فیلم دیگری داشتند که آن‌ را منتشر می‌کردند. ما نه خودمان دادیم بچه‌هایمان از بیت‌المال بخورند، نه اجازه دادیم که خودشان (بچه‌هایمان) از بیت‌المال بخورند، نه بچه‌هایمان خارج از کشور هستند، نه برای کسی سیسمونی می‌گیریم؛ یعنی ماها همینی هستیم که هستیم. برای این نظام تمام زندگی و اعتقادمان را گذاشتیم.

*مسئله عدم احراز صلاحیت آقای پزشکیان یک مقوله قانونی است و پیگیری آن در فرایندهای قانونی نیز همچنان ممکن است.

لکن این از بداقبالی مردم ایران است که باید نماینده‌ای در مجلس داشته باشند که در منتهای سواحل عوامزدگی نشسته و هرچه بر زبانش بیاید را بیان می‌کند.

این شأن نمایندگی است یا شأن عقلانیت؟!

چرا باید مردم در جریان غائله مهسا امینی از آقایان پزشکیان که پزشک هم هستند، اینطور بشنوند که "نمی‌شود کسی تصادفا بمیرد"! پزشکیان صرفا برای همرنگی با جماعت اغتشاشگران خیابانی بود که حاضر شد اینچنین پا بر عقل و علم بگذارد.

اشاره‌های پزشکیان به اینکه "برای کسی سیسمونی نمی‌گیریم" نیز کنایه به پرونده یک ادعای دروغ علیه محمدباقر قالیباف است که هرگز ثابت نشد و صاحب بدنام آن دروغ هم تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و نتوانست ادعایش را ثابت کند.

در مجموع می‌توان این آرزوی خوب را برای ایران و ایرانی داشت که ساحت حکمرانی آنها از هرگونه عوامزدگی خالی شود و هر حرف و عملی که مردم می‌بینند نمایه‌ای از مدیریت جهادی باشد.

***

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات اخیرا در یک میتینگ سیاسی که کانال تلگرامی امتداد خبر آنرا منتشر کرد، گفته است:

"اصلاح طلبی به شیوه مرسوم دیگر پاسخگو نیست و بنای ما هم این است به با بروز رسانی گفتمان اصلاحات طرحی نو در اندازیم. این گفتمان بهترین زمینه را برای انسجام بیشتر اصلاح‌طلبان نیز فراهم می‌کند."

*"پاسخگو نبودن اصلاح‌طلبی به شیوه مرسوم" معانی خطرناکی دارد. آنهم از جانب کسانی که صراحتا دست به تحریم انتخابات زده‌اند.

آیا منظور همان "اصلاحات ساختاری" است که مصطفی تاجزاده می‌گفت؟ یا به خیابان آوردن میلیشیای مسلحانه که فرزند خلف اصلاحات ساختاری است؟!

دقت شود که اصلاح‌طلبان هم‌اکنون خود را در تنگنایی قرار داده‌اند که مسیر آنها از هر سو اما فقط به یک مقصد می‌رسد و آن "خیزش مسلحانه علیه نظام اسلامی و مردم" است.

اگرچه نمی‌توان همه اصلاح‌طلبان و اضلاع آنها را موافق مواضع خانم منصوری دانست لکن در سمت دیگر ماجرا؛ حقیقتی واضح قرار دارد:

و آن اینکه مخرج مشترک رفتارهایی مثل تحریم انتخابات (که جبهه اصلاحات بر آن تأکید دارد)، مشارکت مشروط، اصلاحات ساختاری و تغییر فاز اصلاح‌طلبی تماما یک گزینه بیشتر نیست و آن "خیزش مسلحانه" است.

از جهت لزوم تنویر افکار عمومی باید موارد زیر را توضیح داد:

1_"تحریم انتخابات" به معنی ذبح صندوق رأی است و جریانی مثل جبهه اصلاحات که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد یعنی قصد دارد برای اصلاحات مد نظر خود، سلاح بردارد. چه اینکه یک رجل و یک حزب سیاسی جز دوگانه صندوق رأی یا اسلحه؛ هیچ راه دیگری برای اصلاحات مد نظر خود ندارد.

2_"مشارکت مشروط" به معنی وادار کردن نظام اسلامی به دست برداشتن از قوانین و ضایع کردن حقوق ملت است صرفا به این دلیل که یک جریان سیاسی خاص در انتخابات شرکت جوید. خواسته نامشروعی که اگر محقق شود؛ گام به گام و تا فتح سنگر آخر(!) پیش خواهد آمد.

3_"اصلاحات ساختاری" یعنی تغییر قانون اساسی و بنیادهایی همچون ولایت فقیه؛ خواه با زور و خواه با هر روش دیگری!

4_"تغییر فاز اصلاح‌طلبی" نیز یعنی قبول نداشتن روش مرسوم آن که بر صندوق رأی و انتخابات تأکید داشت. که در نتیجه آن هیچ راهی نمی‌ماند غیر از برداشتن سلاح. دقت شود که برای این مفهوم هیچ قبای خوش رنگ و لعابی نمی‌توان دوخت!

کما اینکه خانم منصوری در میتینگ فوق‌الاشاره و در بخش دیگری از اظهارات خود که قبل از تأکید بر تغییر فاز اصلاح‌طلبی اظهار شده، می‌گوید: " تلاش ما چه به لحاظ گفتمانی و چه راهبرد و عملکرد باید با چشم انداز احیا نهاد جمهوریت باشد"!

لکن او توضیح نمی‌دهد که این چه جمهوریت و شیر بی یال و دم و اشکمی است که با صندوق رأی دشمن است و 2 انتخابات پیشین را تحریم کرده است؟!

***

باید دانست اینکه رئیس جبهه اصلاحات علنا چنین سخنان براندازانه‌ای را از یک تریبون رسمی بیان می‌کند اثر ضعف در جهاد تبیین و حساس نبودن نگاه امنیتی نسبت به مسئله است.

***

لیدر اصلاحات از دوگانگی دست بر می‌دارد؟!

دوخت لباس زنانه بر تن براندازی!/ "عوامزدگی خواص"؛ آفت یک مجلس جهادی و انقلابی

جماران گزارش داد: لیدر اصلاح‌طلبان اخیراً در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفته است:

"شما عنوان «اسلامی» دارید، به همین دلیل باید در شناخت اسلام و تبیین درست نسبت آن با جمهوری و دفاع از همه وجوه آن پیشتاز باشید. با کسانی که می‌خواهند جمهوری اسلامی را براندازند، به صورت منطقی مقابله کنید و اگر حاکمان نیز از موازین جمهوریت و اسلامیت سازگار با آن عدول کرده یا منحرف شده اند، بیان کنید، تذکر دهید و حتی راههای بازگرداندن آنها را به موازین جمهوریت اسلامی جست و جوکنید و در تحقق ان بکوشید."[1]

*این خیلی خوب است که آقای خاتمی خواستار مقابله با براندازان شده است. لکن اگر کسی در همان جلسه از او می‌پرسید که هدف اغتشاشگران سال 88 و کسانی که "بردند و کشتند و سوختند" چه بود و چرا از آنها حمایت کردید؛ خاتمی چه پاسخی داشت؟!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1614219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان