تشریح دستاوردهای کروز در سال ۱۴۰۲ ؛ تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید از سوی کروز

سال ۱۴۰۲ با شعار «مهار تورم و رشد تولید» به پایان رسید و عملکرد شرکت صنایع تولیدی کروز نشان می‌دهد این مجموعه خصوصی در تحقق اهداف سال موفق عمل کرده است.

تشریح دستاوردهای کروز در سال 1402 ؛ تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید از سوی کروز

ایجاد ظرفیت، امکانات و تجهیزات لازم برای افزایش تولید قطعات خودرو از جمله اقدامات عملی شرکت کروز در سال 1402 بود و سیاست گذاری افزایش تولید با تکیه بر رویکرد دانش بنیان نیز جزء اهداف شرکت در سال 1403 مدنظر قرار گرفته است. امیدواریم بتوانیم در سال 1403 به تولید بیش از 60میلیون قطعه دست یابیم.
علی یوسفی، مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز، در تشریح میزان تولید این شرکت قطعه سازی طی دو سال گذشته گفت: «در سال 1401 بالغ بر 51 میلیون قطعه و سال 1402 حدود 58 میلیون قطعه تولید شد و در اختیار شرکت‌های خودروساز قرار گرفت و امیدواریم امسال رقم تولید به بیش از 60 میلیون قطعه برسد.»
او در خصوص برنامه‌های تولید کروز در سال 1403 تصریح کرد: «در سال پیش‌رو برای تولید و داخلی‌سازی قطعات خاص خودروی تارا از جمله کیسه هوا، چراغ، دست سیم، سپر، قطعات ترمز و نیز قطعات جانبی موتور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»
یوسفی با تاکید بر اینکه برنامه تولید و تامین قطعات شاهین، اطلس و سهند از محصولات گروه خودروسازی سایپا را هدف‌گذاری کرده‌ایم، بیان داشت: «ایربگ، داشبورد، چراغ، قربیلک فرمان، سپر، دستگیره‌های بیرونی، دسته سیم، جلو آمپر، مالتی مدیا و نیز قطعات ترمز ESP از جمله قطعاتی است که در دستور کار تولید قرار گرفته است.»

تکمیل و تولید قطعه ECU دوگانه سوز برقی در سال 1403

مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز، در تشریح اقدامات این شرکت در سال جاری و برنامه‌های داخلی‌سازی در سال 1403 گفت: «هم اکنون در حال تکمیل داخلی سازی قطعه ECU دوگانه سوز برقی هستیم که امسال تولید می‌شود.»
محمدرضا دهقان با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی از قطعات خودرو این شرکت از جمله قطعات الکترونیکی با استفاده از توان داخلی تولید شد، افزود: «داخلی سازی سیستم‌های کنترل بدنه، سنسور فشار تایر و نیز سیستم ورود بدون کلید، جزء اقدامات و فعالیت‌های سال جاری بوده است. همچنین در سیستم چند رسانه‌ای به ساخت نمونه رسیدیم که در سال 1403 به تولید خواهد رسید.»
دهقان تاکید کرد مدار الکترونیکی سیستم کنترل ایربگ که امکان کنترل 8 ایربگ را دارد، جزء اقدامات و طراحی‌های سال گذشته بوده و طراحی سیستم هشدار تشخیص نقاط کور نیز از جمله محصولاتی است که امسال به تولید خواهد رسید.
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز همچنین خاطرنشان کرد: «با همکاری گروه بهمن بر روی موتور برقی (بخش الکترونیک) کار می‌کنیم.»

برنامه داریم نسل ششم ECU را در مدار تولید قرار دهیم

حسین انصاری، مدیرگروه قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز، پیرامون اقدامات شرکت در سال جاری و برنامه و اهداف در سال 1403 گفت: «در گذشته از جمله تامین کنندگان خطوط تامین موتور برای خودروسازان داخلی بودیم اما از سال1390 تصمیم گرفتیم در زمره تولیدکنندگان این قطعات قرار بگیریم و درگام اول از مهندسی معکوس استفاده کردیم که نسل اول ECU ما شکل گرفت.»
وی با اشاره به این که بعد از این اقدام، بخش سخت ‌افزار مهندسی معکوس شده را تغییر دادیم تا بتوانیم از امکانات و قطعات موجود در بازار به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: «نسل دوم ECU بنزینی بر مبنای سیستم کنترل هوا بود و به دریچه گاز مکانیکی مشهور بود و ما نسل سوم ECU دوگانه سوز را توسعه دادیم.»
مدیرگروه قوای محرکه شرکت کروز تصریح کرد: «نسل چهارم ECU مربوط به موتورهای بنزینی با دریچه گاز برقی بود. در نسل پنجم ECU، موتورهای بنزینی با دریچه گاز برقی که قابلیت توربوشارژی دارند را به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسعه دادیم که البته هنوز به تولید انبوه نرسیده چرا که از سمت خودروساز بر روی پروژه‌هایی که موتورهای دریچه گاز برقی دارند، سفارشی نداشتیم.»
انصاری نسل ششم ECU را پلتفرمی که برای موتورهایی با طراحی برای چند سال آینده پیش‌بینی شده است، معرفی کرد و اظهار داشت: «نسل ششم را از پایه به لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار طراحی کردیم که می‌تواند برای خودروهایی با دریچه گاز برقی، دو گانه سوز و همزمان توربوشارژ باشد.»
مدیرگروه قوای محرکه شرکت کروز افزود: «با توجه به پایان طراحی و تولید، نسل ششم ECU، سال 1403 برای اولین بار بر روی ساینا GX دوگانه سوز دریچه گاز برقی به کار گرفته خواهد شد.»
او با تاکید بر این که تجهیزات مورد نیاز و تربیت نیروی انسانی برای طراحی و نیازسنجی بازار ECU را فراهم کردیم، خاطرنشان کرد: «همزمان کالیبراسیون را نیز در شرکت توسعه دادیم که این امر جزء اقدامات مهم گروه قوای محرکه شرکت به شمار می‌رود.»

انصاری با اشاره به اینکه داشتن ECU و مجموعه مدیریت موتور به تنهایی کفایت نمی‌کند مگر آنکه بتوانیم برای یک خودروی خاص تنظیم و کالیبره کنیم، افزود: «طی این سال‌ها با همراهی خودروسازهای مختلف از جمله ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن توانستیم کار کالیبراسیون را انجام و پروژه‌های متعددی را با نسل‌های مختلف ECU در بازار داشته باشیم.»
وی افزود: «برای مجموعه مدیریت موتور در سال جاری توانستیم بالای 190هزار سنسوراکسیژن را تولید کنیم و برای سال 1403 خط تولید محصول دریچه گاز برقی را راه اندازی خواهیم کرد.»
مدیرگروه قوای محرکه شرکت کروز در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم امسال محصول جاری که از موتورهای بنزینی دریچه گاز برقی پشتیبانی کرده و جزء نسل ششم ECU محسوب می‌شود را در مدار تولید قرار دهیم.»

تشریح دستاوردهای کروز در سال 1402 ؛ تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی کروز

اشتغال 250 نفر از نخبگان دانشگاه‌های کشور در مرکز تحقیق و نوآوری کروز

منوچهر سلطانی معاون منابع انسانی کروز درباره اقدامات شرکت کروز در سال جاری و فرصت‌های مختلف شغلی این شرکت گفت: «در این شرکت از اپراتور تا کارشناس و بالاتر، امکان فعالیت دارند. تمامی کسانی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند درخواست خودشان را از طریق وبسایت رسمی کروز یا سایت‌های کاریابی معتبر ارسال کنند.»

او افزود: «در طول سال جاری هزاران رزومه از کارجویان رسیده که بررسی این تعداد سابقه کاری امری زمان‌بر و سخت است. برای مثال در پنجمین نمایشگاه کار ایران در سال 1401 بیش از سه هزار کارجو درخواست همکاری با کروز داشتند.»

سلطانی در همین رابطه عنوان کرد: «فرآیند جذب، یک سازو کار حرفه‌ای دارد. در یک سال گذشته بیش از چهارهزار نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند که دو هزار نفر جذب شدند. در این ساز و کار هیچ چیزی جز حرفه‌ای بودن و توانایی کارجویان دخالت داده نمی‌شود.»

معاون منابع انسانی این مجموعه تولیدی و صنعتی، در خصوص تعامل با دانشجویان نخبه نیز گفت: «ظرفیت‌هایی برای بهره‌مندی از دانشجویان نخبه فراهم شده است. این دانشجویان حتی می‌توانند به صورت ساعتی با ما همکاری داشته باشند. »

وی در پاسخ به سوالی درباره استخدام نیروهایی که نخبه نیستند و حتی ممکن است تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند، گفت: «فرصت‌هایی در خط تولید برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند نیز مهیاست البته این منوط به آن است که فرد، شرایط و توانایی مورد نیاز اشتغال در آن حوزه را داشته باشد.»

سلطانی درباره برنامه‌های این شرکت برای جذب نخبگان گفت: «در کنار کروز، مجموعه دانش بنیان و نوآوری را کلید زده‌ایم. در فاز نخست هفت نفر از نخبگان دانشگاه‌های برتر در این مجموعه دانش بنیان جذب شده‌اند.»
او در خصوص فرآیند جذب این نخبگان عنوان کرد: «با بنیاد ملی نخبگان همکاری داریم و روند شناسایی نخبگان از این مجرا صورت می‌گیرد.»

سلطانی در همین رابطه افزود: «در این مورد شرایط جذب سربازان نخبه نیز فراهم شده است.»

وی با اشاره به مرکز «تحقیقات و نوآوری» یادآور شد: «حضور 250 نفر از نخبگان دانشگاه‌های کشور که در مرکز تحقیق و نوآوری کروز مشغول به کار هستند، دستاورد مهمی در داخلی سازی و طراحی و ساخت قطعات پیشرفته خودرویی است.»

او با تاکید بر این که در این حوزه به طیف وسیعی از توانایی‌ها و دانش مورد نیاز است، گفت: «در سالیان گذشته، بارها سازمان‌های توان بخشی و مددکاری مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، افرادی را به این مجموعه معرفی کرده‌اند که پس از بررسی شرایط و توانایی‌ها، مشغول به کار شده‌اند و چراغ خانه خودشان را روشن نگه داشته‌اند.»

معاون منابع انسانی کروز در خصوص تناسب جنسیتی نیروی کار گفت: «در سال جاری 13 هزار و پانصد نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که تقریبا نزدیک 70 درصد از آن خانم‌ها هستند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره «ممنوعیت ازدواج و تاهل نیروها در این مجموعه قطعه سازی خودرو» گفت: «این ادعاها از اساس کذب است. کروز، یک مجموعه صنعتی و حرفه‌ای است؛ در این شرکت تعهد، تخصص و مهارت اهمیت دارد. کروز به توسعه فردی و حرفه‌ای افراد در کنار هم توجه دارد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان