عدالت امیرالمؤمنین(ع) را در کجای تاریخ پیدا می‌کنید؟

سایت حسن روحانی به مناسبت بیست و یکم ماه رمضان و شهادت امیرالمومنین، بخشی از اظهارات رئیس جمهور سابق را منتشر کرد.

عدالت امیرالمؤمنین(ع) را در کجای تاریخ پیدا می‌کنید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منتخبی از اظهارات حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی درباره امام علی(ع) را در ادامه می خوانید؛

* امیرالمؤمنین(ع) جمع اضداد بودند یعنی رحم و عطوفت و دستگیری از مستمندان و ایتام را در کنار دلاوری‌های میدان جنگ داشتند. این همه عطوفت و مهربانی با آن همه شجاعت، آن همه عدالت و دقت امیرالمؤمنین در اموال مردم در بیت‌المال و از طرف دیگر آن آزادی که امیرالمؤمنین به همه حتی مخالفین خود می‌داد. (1399/12/06)

* امیرالمؤمنین علی(ع) حتی در آخرین لحظات زندگی‌اش به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و فرزندانش، در آخر وصیت می‌گوید که «إِذَا أَنَا مِتّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ» اگر من از دنیا رفتم اگر می‌خواهید عفو کنید که خودتان می‌دانید، اما اگر خواستید قصاص کنید، بیش از یک ضربت حق ندارید به او بزنید، او یک ضربت بیشتر به من نزده است و شما هم حق ندارید یک ضربت بیشتر بزنید. شما یک همچون عدالتی در کجای تاریخ پیدا می‌کنید؟ (1400/02/11)

* ما بعد از هزار و چند سال، باز هم می‌گوییم اللّهمّ العَن قَتلَة اَمیرَالمُومِنین، برای چه می‌گوییم؟ امیرالمؤمنین یک شب شهید شد، چون آن‌ها با کشتن امیرالمؤمنین(ع) به تاریخ ظلم کردند، به تاریخ انسانیت و فرهنگ اسلام ظلم کردند، به انسانیت ظلم کردند، تا آخر ملعون هستند. (1400/02/22)

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر