آموزش پخت پیتزا پاستا

آموزش پخت پیتزا پاستا

آیا شما هم جزو طرفداران پروپاقرص پیتزا و پاستا هستید و به‌دنبال یک غذای خلاقانه و خوشمزه می‌گردید؟ پس برایتان یک پیشنهاد طلایی داریم: پیتزا پاستا! این خوراکی لذیذ که این روزها بسیار محبوب شده است، همان‌طور که از اسمش پیداست از ترکیب 2 غذای پرطرفدار یعنی پیتزا و پاستا تهیه می‌شود و ازآنجاکه مواد اولیۀ خوشمزه‌ای دارد، به ذائقۀ خیلی از افراد خوش می‌نشیند. آماده‌کردن آن نیز مراحل آسانی دارد و می‌توانید از این غذا به‌عنوان یک وعدۀ شام برای جمع‌های خانوادگی استفاده کنید و در کنار عزیزانتان از خوردنش لذت ببرید. با ورژن همراه باشید تا در ادامه به آموزش پخت این غذای خوش‌طعم و خلاقانه بپردازیم.

آموزش پخت پیتزا پاستا

پیتزا پاستا چیست؟

پیتزا و پاستا جزو فوق‌العاده‌ترین غذاهای ایتالیایی هستند که محبوبیت‌شان در سراسر دنیا زبانزد است و همه با آن‌ها آشنا هستند؛ اما پیتزا پاستا چه؟ این غذا دقیقاً چیست؟ مخلوطی از پیتزا و پاستا؟ بله! تقریباً می‌شود گفت مخلوطی از پیتزا و پاستا است که برای پخت آن باید از خمیر پیتزا استفاده کنید و به‌جای مواد روی پیتزا، پاستا و پنیر بریزید. این ساده‌ترین نوع پخت این غذا است و برای خوشمزه‌ترشدنش می‌توانید از سس و مواد دیگری هم استفاده کنید که در بخش‌های بعدی، یکی از لذیذترین رسپی‌های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیۀ پیتزا پاستا

مواد لازم برای تهیۀ این غذا عبارت‌اند از:

مواد اولیه مقدار لازم
پاستا 1 بسته
سس کچاپ به مقدار دلخواه
قارچ به مقدار دلخواه
فلفل دلمه‌ای به مقدار دلخواه
رب گوجه 2 تا 3 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده 1 عدد
گوشت چرخ‌کرده 100 گرم
نمک، فلفل، زردچوبه به‌مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به‌مقدار لازم
پنیر موزارلا به‌مقدار دلخواه
پنیر گودا به‌مقدار دلخواه
خمیر پیتزا 1 تا 2 عدد

 

مراحل تهیۀ پیتزا پاستا

بعد از آماده‌کردن مواد اولیه، برای تهیۀ پیتزا پاستا لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

مرحلۀ اول: آماده‌سازی پاستاها

در گام نخست باید پاستاها را آماده کنید. برای این منظور، ابتدا یک قابلمه با ابعاد مناسب را پُر از آب کنید و آن را روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. سپس، همۀ پاستاها را در آن خالی کنید و بعد از اضافه‌کردن نمک، به آن‌ها فرصت بدهید تا خوب بپزند. این فرایند ممکن است 10 دقیقه طول بکشد و وقتی که پاستاها آماده شدند، آن‌ها را آبکش کنید و گوشه‌ای بگذارید تا بروید به سراغ مرحلۀ بعدی.

مرحلۀ دوم: آماده‌سازی سس غذا

در دومین گام، باید سس خوشمزۀ پیتزا پاستا را درست کنید. برای این کار تابه را روی حرارت قرار دهید، روغن سرخ کردنی را در آن بریزید و بعد، پیاز خردشده را در تابه خوب تفت دهید تا طلایی شود. بعد از طلایی‌شدن و سبک‌شدن پیازها، قارچ را به آن اضافه کنید و تا جایی تفت دهید که آب آن کشیده شود. سپس رب گوجه، فلفل دلمه‌ای و گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌ها را به مواد قبلی بیفزایید و هم بزنید تا خوب باهم مخلوط شوند و به خورد همدیگر بروند. این مرحله تقریباً مثل آماده‌کردن مواد ماکارونی است و می‌توانید از ادویه‌ها و مواد دیگر هم استفاده کنید.

آموزش پخت پیتزا پاستا

مرحلۀ سوم: آماده‌کردن خمیر پیتزا (درصورت استفاده نکردن از خمیر آماده)

اگر خمیر پیتزا خریده‌اید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید؛ اما اگر می‌خواهید خودتان دست‌به‌کار شوید و خمیرتان خانگی باشد، از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • 1 قاشق مرباخوری سرپُر خمیرمایه را با 1 قاشق مرباخوری شکر و آب ولرم، مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه بمانند تا عمل بیایند؛
  • ظرفی با گنجایش مناسب بردارید؛
  • یک‌سوم پیمانه شیر، نمک و کمی از روغن را در ظرف بریزید و خوب مخلوطشان کنید؛
  • خمیر مایۀ عمل‌آمده را به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید؛
  • 2 لیوان آرد سفید الک‌شده را به‌مرور به مواد اضافه کنید و هم‌زدن را ادامه دهید؛
  • باقی‌ماندۀ روغن را به موادتان اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا به بافت خمیری لطیف و یک‌دست برسید؛
  • بعد از رسیدن به بافت مناسب، چند دقیقه‌ای به‌شکل منظم خمیرتان را ورز دهید؛
  • وقتی ورزدادن به پایان رسید، در ظرف را بگذارید و آن را با فویل و پارچه بپوشانید و اجازه بدهید 1 ساعت در دمای آشپزخانه بماند؛
  • بعد از 1 ساعت، خمیر پیتزای خانگی شما آمادۀ استفاده است.

نکته: در طی مراحل آماده‌کردن خمیر پیتزا، اگر حس کردید خمیرتان زیادی نرم شده است، می‌توانید کمی آرد اضافه کنید تا به بافت مناسبی برسد. همچنین اگر به دلایل مختلفی مثل حساسیت به لاکتوز، قادر به استفاده از شیر نیستید، می‌توانید آب ولرم را جایگزین آن کنید.

مرحلۀ چهارم: ترکیب مواد و قراردادن در فر

ظرف پیتزا را چرب کنید و خمیر را روی آن قرار دهید (اگر خمیرتان خانگی است به‌خوبی پهنش کنید تا یک‌دست شود). سپس، پاستاهای آبکش‌شده را روی آن بریزید و پخش کنید تا پذیرای سس خوشمزه‌تان بشوند. سسی که درست کرده‌اید (مواد سرخ‌شده) را روی پاستا بریزید و یک لایه پنیر موزارلا و گودا (یا پنیر پیتزای آماده) را روی آن‌ها پخش کنید و به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیرها سرخ و طلایی شود. سپس می‌توانید غذا را نوش جان کنید.

نکته: درصورتی که مایل به استفاده از مواد سرخ‌کردنی نیستید، می‌توانید پاستاها را روی خمیر بریزید و پنیر موزارلا و گودا را اضافه کنید و در فر قرار دهید. این مورد کاملاً سلیقه‌ای است.

آموزش پخت پیتزا پاستا

برای تهیه خمیر پیتزا و پخت پیتزا از چه روغنی استفاده کنیم؟

این سوال خوبی است! برای تهیۀ خمیر پیتزا بهترین روغن، روغن زیتون است که در قسمت‌های پیشین به آن اشاره شد؛ زیرا طعم و بافت خوبی به آن می‌دهد و پیتزا پاستای شما را خوشمزه‌تر می‌کند. درصورت نداشتن روغن زیتون، می‌توانید از روغن سرخ کردنی یا روغن مایع هم استفاده کنید که بسیار رایج است و اغلب افراد آن را به کار می‌گیرند. سایر روغن‌ها مثل روغن تصفیه شده نیز در بازار موجودند که هر کسی می‌تواند با توجه به علاقه و شرایطش از آن‌ها استفاده کند. البته توصیه ما به شما استفاده از یک روغن سالم، مانند روغن زیتون فرابکر است.

سخن پایانی

امتحان‌کردن غذاهای جدید، مخصوصاً غذاهای خلاقانه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خوب است که می‌تواند آدم را از برنامه‌های غذایی یکسان و همیشگی، نجات بدهد. پیتزا پاستا یکی از این مدل خوراکی‌هاست که از ترکیب 2 غذای محبوب یعنی پیتزا و پاستا تهیه می‌شود و مواد اولیه و دستور پخت ساده‌اش آن را به یکی از محبوب‌ترین و کم‌دردسرترین غذاها برای میهمانی‌ها و جمع‌های خانوادگی تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای دیدن آموزش‌‌های آشپزی بیشتر، به سایت ورژن مراجعه کنید و پخت لذیذترین غذاها را به تجربیات خود بیفزایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان