آمریکا ایران را مقصر بن‌بست مذاکرات وین دانست و خواستار همکاری کامل با آژانس شد

سفیر آمریکا در نشست شورای حکام آژانس، بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، مدعی شد که ایران با درخواست‌های فرابرجامی مانع از توافق در وین شده است.

 سفیر آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بدون اشاره به اینکه کدام طرف ناقض توافق سال 94 است ادعا کرد که ایران با درخواست‌های فرابرجامی مانع جمع‌بندی گفت‌وگوهای وین و از سرگیری اجرای برجام شد.

به گزارش تسنیم، لورا هول‌گیت نماینده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: ما هر گونه ادعایی را که توسط ایران و چندین کشور عضو دیگر مطرح شده است، مبنی بر اینکه ایالات متحده به نحوی مانع بازگشت ایران به اجرای تعهدات مربوط به برجام می شود، به ویژه اینکه ما و تروئیکای اروپایی فاقد اراده سیاسی برای جمع‌بندی توافق (برای از سرگیری‌ اجرای) برجام در سال 2022 بودیم، رد می کنیم.

وی درحالی که هیات مذاکره کننده ایرانی در وین با طرح ابتکارهای متعدد در گفت‌وگوها تلاش کردند تا مذاکرات به نتیجه برسد، ادعا کرد که در سال 2022 «پس از تلاش های سیاسی فراوان، توافق‌های قابل قبولی روی میز گذاشته شد و در هر نوبت، ایران با خواسته‌های غیرقابل قبول و خارج از برجام پاسخ داد.»

سفیر آمریکا در شورای حکام با مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات وین، مدعی شد: ایران توافقی را که امکان انعقاد آن وجود داشت نپذیرفت، به فعالیت‌هایی که شانس توافق را از بین می‌برد، ادامه داد و اکنون اظهارات بی‌اساسی را برای مخدوش کردن تاریخ (مذاکرات) مطرح می‌کند.

وی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته ای کشورمان مدعی شد: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که به طور کامل و بدون فوت وقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی در ایران، از جمله از طریق اجرای اقدامات مرتبط با بیانیه مشترک 4 مارس، تغییر تصمیم خود درباره لغو مجوز بازرسان آژانس و ازسرگیری اجرای پروتکل الحاقی و اجرای کد اصلاحی 3.1 همکاری کند.

این درحالیست که ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی برای سوء استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر