بزرگراه ترانزیتی برکت در مرز خسروی به بهره‌برداری رسید

بزرگراه ترانزیتی برکت با هدف تفکیک مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) و خودروهای ترانزیتی و باری در محور پایانه مرزی خسروی احداث شده است.

بزرگراه ترانزیتی برکت به منظور ایمنی سفر زائران اربعین و انجام فعالیت‌های تجاری و تضمینی برای صادرات استان کرمانشاه به طول سه کیلومتر امروز سه‌شنبه به بهره‌برداری رسید.
 
به گزارش ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: جاده ترانزیتی برکت با هدف تفکیک مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) و خودروهای ترانزیتی و باری در محور پایانه مرزی خسروی احداث شده است.
 
سید شهرام کهریزی افزود: عملیات ساخت این جاده به طول سه کیلومتر و با عرض 25 متر با بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری از زیرساخت های بسیار خوب در پایانه مرزی خسروی است که بهره‌برداری از این طرح در ایام اربعین و اوج تردد زائران منجر به عدم توقف در صادرات و فعالیت های ترانزیتی می شود.
 
وی اظهار کرد: این بزرگراه کیفیت مناسبی برای تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین دارد و اکنون زیربار ترافیک رفته و مشکلی به لحاظ تردد وجود ندارد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: عملیات ایمن سازی این محور با نصب سه کیلومتر حفاظ بتنی در رفیوژ میانی انجام شده و از دیگر اقدام های ایمنی آن خط کشی و نصب علایم است که پس از ایام اربعین و اتمام تردد زوار انجام می شود.
 
کهریزی ادامه داد: بزرگراه ترانزیتی برکت در اربعین گذشته به صورت خاکی زیر بار رفت اما پیش از اربعین امسال، عملیات زیرسازی، بتن ریزی و آسفالت آن با پیگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت که یک خدمت ویژه در حوزه تجاری و تسهیل تردد مسافری از مرز خسروی محسوب می شود.
 
به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و افزون بر 186 کیلومتر مرز با عراق دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است؛ مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه قرار داشت.
 
خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.
 
قصرشیرین 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان