ماهان شبکه ایرانیان

روزهای پرتلاطم استقلال پس از دربی؛ این تیم با آرامش غریبه است!

استقلال پس از شکست مقابل پرسپولیس در دربی ۱۰۴ وارد یک بحران بزرگ شده و کار سختی برای خروج از آن دارد.

روزهای پرتلاطم استقلال پس از دربی؛ این تیم با آرامش غریبه است!

سپهر ستاری: فصل جدید برای استقلال به بدترین شکل ممکن آغاز شده و آبی‌های پایتخت پس از شکست در دربی وارد یک بحران بزرگ شده‌اند. بحرانی که باعث شد جواد نکونام هم از هدایت استقلال استعفا بدهد و این تیم زودتر از انتظار به تعویض مربی فکر کند. البته هنوز با استعفای نکونام موافقت نشده ولی بسیار بعید است این سرمربی آینده‌ای در جمع آبی‌ها داشته باشد. حواشی اخیر استقلال از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و پس از دیدار با پرسپولیس و شکست مقابل این تیم، به اوج خودش رسیده است.

استقلال و بدترین شروع 5 فصل اخیر

استقلال در 5 دیدار ابتدایی خود در فصل جدید لیگ برتر یک برد، 2 تساوی و 2 شکست را تجربه کرده و با کسب 5 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. آبی‌های پایتخت در این 5 بازی موفق به زدن 6 گل شده‌اند ولی 7 گل خورده‌اند و پس از نساجی و چادرملو اردکان صاحب سومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر هستند. این اتفاق درحالی رخ داده که استقلال فصل گذشته در 30 بازی تنها 15 گل خورد و بهترین خط دفاعی لیگ برتر را داشت. در این فصل هم اسکلت خط دفاعی استقلال تا حد زیادی حفظ شده ولی این تیم در بحث دفاعی اصلا شرایط خوبی ندارد و در گلزنی هم وضعیتش بهبود پیدا نکرده است.

جواد نکونام فصل گذشته با تیمی که معتقد بود تقویت نشده عملکرد به مراتب بهتری داشت و در 5 بازی اول توانست 12 امتیاز کسب کند و تیمش فقط یک گل دریافت کرد. این مقایسه نشان می‌دهد که استقلال اصلا شرایط خوبی ندارد و آبی‌ها نسبت به فصل گذشته افت چشمگیری داشته‌اند.

روزهای پرتلاطم استقلال پس از دربی؛ این تیم با آرامش غریبه است!

تجمع هواداران پس از شکست در دربی

هواداران استقلال که از مدت‌ها قبل منتقد وضعیت تیم‌شان بودند، پس از شکست در دربی دوباره مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار تغییرات شدند. آن‌ها پس از باخت مقابل استقلال خوزستان هم تجمع کرده بودند ولی این بار تعداد معترضان بیشتر از گذشته بود و شعارهایشان علیه ارکان باشگاه هم تندتر بود. بخش عمده‌ای از هواداران استقلال خواستار جدایی جواد نکونام و حضور یک سرمربی خارجی به جای او هستند و حتی گزینه‌های داخلی هم چندان مورد توجه آن‌ها قرار ندارند. با این حال جدایی نکونام تنها خواسته هواداران استقلال نبود؛ آن‌ها به‌شدت از عملکرد احمد شهریاری و فرشید سمیعی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه عصبانی هستند و معتقدند این 2 نفر هم به اندازه کادر فنی در بحران فعلی نقش دارند. 

نکونام استعفا داد، هولدینگ قبول نکرد!

بخش زیادی از منتقدان جواد نکونام بر این باور بودند که این سرمربی با توجه به مبلغ قراردادش استعفا نمی‌دهد و قصد دارد تا زمان اخراج در استقلال بماند ولی او پس از اعتراض شدید هواداران استعفای خود را به احمد شهریاری اعلام کرد و تصمیم به جدایی گرفت. اعلام استعفا به شهریاری به جای سمیعی نشان می‌دهد نکونام اصلا دل خوشی از مدیرعامل استقلال ندارد و نقش او در وضعیت فعلی را پررنگ می‌داند. نکونام شب گذشته نامه‌ای خطاب به هواداران استقلال منتشر کرد و ضمن عذرخواهی بابت نتایج کسب‌شده، در خصوص دلایل ناکامی‌اش هم توضیحاتی داد.

در شرایطی که تصور می‌شد اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال با توجه به شرایط این تیم منتظر استعفای نکونام هستند تا بدون پرداخت غرامت پروژه تغییر مربی را جلو ببرند ولی ساعتی پس از انتشار نامه خداحافظی اعلام شد که باشگاه فعلا با جدایی نکونام مخالف است و او باید طبق قرارداد به کارش ادامه دهد. این تصمیم با توجه به نزدیکی دیدار با السد و زمان کم برای بررسی جدایی نکونام و حضور سرمربی جدید گرفته شده است. تصمیمی که با توجه به اتفاقات فیفادی قبلی و مذاکره مدیران استقلال با چند گزینه داخلی و خارجی کاملا غیرمنتظره بود.

روزهای پرتلاطم استقلال پس از دربی؛ این تیم با آرامش غریبه است!

ماجرای جدایی نکونام پیچیده‌تر از قبل شد

مخالفت هیات‌مدیره استقلال با جدایی جواد نکونام باعث تعجب هواداران این تیم شد و حالا شرایط نیمکت این تیم مبهم‌تر از گذشته شده است. تصمیم مدیران استقلال از این جهت غیرقابل پیش‌بینی بود که آن‌ها پس از شکست مقابل استقلال خوزستان و زمانی که آبی‌ها هنوز وارد بحران نشده بودند، با چند گزینه داخلی و خارجی مذاکره کردند و در اوج شایعات هرگز حاضر به اعلام حمایت از سرمربی خود نشدند. با این حال پس از شکست در دربی و شدیدتر شدن انتقادات، شهریاری و سمیعی در چرخشی عجیب تبدیل به حامیان نکونام شدند و با استعفای او هم مخالفت کردند. البته مدل مخالفت مدیران استقلال با استعفای نکونام هم در نوع خود منحصر به‌فرد است. این باشگاه گرچه اعلام کرده با استعفای نکونام مخالف است ولی ادامه ذکر شده که این مخالفت تنها تا بازی با السد اعتبار دارد و پس از بازی قرار است بحث استعفای نکونام مورد بررسی قرار بگیرد. این شاید اولین مخالفت موقت با استعفای یک سرمربی باشد. اغلب تیم‌ها در چنین شرایطی سراغ انتخاب مربی موقت یا همکاری با یکی از دستیاران سرمربی می‌روند ولی باشگاه استقلال ترجیح داد فعلا با نکونام ادامه دهد.

در چنین شرایطی موضع جواد نکونام نسبت به مخالفت با استعفایش اهمیت زیادی دارد و باید دید او تا چه اندازه در بحث جدایی جدی است. نکونام که حتی نامه خداحافظی‌اش را هم منتشر کرده، طبق قرارداد امروز باید در تمرین حضور پیدا کند ولی غیبتش می‌تواند به منزله پایان همکاری با استقلال باشد.

روزهای پرتلاطم استقلال پس از دربی؛ این تیم با آرامش غریبه است!

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان