ماهان شبکه ایرانیان

٢ میلیارد مسلمان باید امت واحده شوند

آیت الله شیخ بهایی ، جنایات رژیم جعلی صهیونیستی و غصب سرزمین یک ملت و آواره کردن آنان را ناشی از بی‌تقوایی و سازمان‌های بین‌المللی را فشل دانست و گفت : ٢ میلیارد مسلمان باید امت واحده شوند.

٢ میلیارد مسلمان باید امت واحده شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، در خطبه‌ اول نمازجمعه شهر کرمان تقوای الهی را بالاترین و بهترین ذکر عنوان و مصادیقی از تقوا را بیان و تصریح کرد: تقوا باید در اعضا و جوارح انسان نیز لحاظ شود.

خطیب موقت جمعه کرمان با تاکید بر اینکه تقوا همه شئون زندگی را شامل می‌شود؛ تقوای قلب را نیز مهم خواند و با استناد به آیه 89 سوره شعراء گفت: قلب باید سالم باشد که در قیامت تنها قلب سلیم به کار می‌آید و قلب سالمی که به انسان داده شده باید سالم به قیامت برسد.

وی تقوای قلب را حاصل تقوای عقیده دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید مرتب قیامت را به خود یادآوری و آن را از عمق جان باور کند و بالاترین درجه تقوا آنجا است که انسان جز خدا نبیند.

آیت‌الله شیخ‌بهایی در خطبه دوم نمازجمعه افزود: در راهپیمایی، تنها جایی که می‌توانیم فریاد خود را بر سر جنایت‌کاران صهیونیسم بکشیم و این مراسم باید با قوت و شکوه و عظمت برگزار شود.

وی جنایات رژیم جعلی و غصب سرزمین یک ملت و آواره کردن آنان و... را ناشی از بی‌تقوایی و سازمان‌های بین‌المللی را فشل دانست و اظهار کرد: اگر ذره‌ای خداترسی بود که بمب یک تُنی بر روی اردوگاه‌های جنگ‌زدگان نمی‌ریختند اما ما پای دفاع ایستادیم و اگر کشور و خانه و جان و ناموس و دین ما مورد هجمه قرار بگیرد تا آخرین نفس و آخرین نفر و قطره خون می‌ایستیم و دهان دشمن را خُرد می‌کنیم.

شبستان نوشت، خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به مناسبت‌ها در خطبه‌های نمازجمعه تصریح کرد: تاریخ عبرت‌آموز را باید گفت تا تکرار نشود و تاریخ خوب را گفت.

تابع فرمان خدا هستیم

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن را صحنه بی‌نظیری دانست و خاطرنشان کرد: ما با جنگ مخالفیم ولی وقتی دشمن حمله می کند باید دفاع کرد زیرا دفاع؛ دستور شارع مقدس است و ما تابع فرمان خدا هستیم که خود را مقابل دشمن ذلیل نکنیم.

آیت‌الله شیخ‌بهایی گفت: دشمن برای تحمیل ذلت بر ما، اول سراغ دامن‌های پاک رفته برای مسائلی چون بی‌حجابی و برهنگی و فساد اخلاقی و روابط نامشروع زیرا اگر آن فضاها حاکم شد ذلت هم پذیرفته می‌شود و اگر دامن و تربیت پاک بود، کسانی بالا می‌آیند به نام حزب الله که در مقابل غده سرطانی تا بن دندان مسلح مقاومت می کنند.

وی سپس سالروز شهادت سرداران شکوری، جهان آرا، فلاحی  را گرامی داشت و با تاکید بر اینکه نباید این سرداران را فراموش کنیم و یا بین ما غریب بشوند؛ گفت: باید درباره زندگی شهدا مطالعه کنیم و فرزندانمان با آنها آشنا شوند.

همبستگی با کودکان فلسطینی

وی به روز همبستگی با کودکان فلسطینی هم اشاره و بیان کرد: کودکانی که در این جنگ همه عزیزان خود را از دست داده‌اند و غذا و آب ندارند و هر لحظه وحشت بمباران دارند که نمی‌شود آنها را فراموش کرد.

خطیب موقت جمعه کرمان به سالروز صلح امام حسن علیه السلام در سال 41 هجری قمری نیز اشاره و آن  یک هشدار برای ما دانست تا مراقب باشیم این صلح از وقتی دنیاگرایی بین مردم آمد، به حضرت تحمیل شد زیرا همه دنبال زندگی بهتر بودند و رفاه بیشتر می‌خواستند و باعث شد از مرگ بترسند و در ثروت طمع کنند و وقتی خواص جامعه اینگونه شدند، عوام نیز به سوی آنان رفتند.

وی در تکمیل این بخش از سخنانش با اشاره به بهانه‌جویی‌هایی برخی افراد برای حضور در جنگ در زمان امیرالمومنین علیه‌السلام اظهار کرد: اکنون این حرف‌ها را می شنویم که چرا با اسرائیل بجنگیم؟ در حالیکه ما که نمی‌خواهیم بجنگیم که می‌خواهیم از مسلمانان دفاع کنیم و 2 میلیارد مسلمان باید امت واحده شوند و دلمان برای مردم غزه و فلسطین و جاهای دیگر دنیا که گرفتار هستند، بلرزد و نگوییم به ما چه؟  

آیت‌الله شیخ‌بهایی یادآور شد: به خاطر کوتاهی مردم و نجنگیدن آنان، حکومتی که دست امام حسن علیه السلام و امام معصوم بود، به نحوی فضا پیش رفت که دو دستی به جرثومه فساد تقدیم شد که به صغیر و کبیر رحم نکند.

وی گفت: اما ملت ما و مردم شریف ایران این را نشان دادند و در عمل ثابت کردند و الگو شدند برای بقیه دنیا که پای دین، اسلام، عزت و حرف رهبرمان ایستادیم و در این مسیر هر چه داریم در طبق اخلاص گذاشته و آماده اجرای فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

اهمیت سخنان رهبری

خطیب موقت جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مطالعه سخنان مقام معظم رهبری، یادآور شد: این سخنان تنها موضع‌گیری سیاسی نیست که درس است و کسی که آن را نشنود و نخواند، خسارت عظیم می‌بیند؛ سخنان مقام معظم رهبری در روز ولادت پیامبر تکلیف را روشن کرد و فرمان جهاد است و به همه مسلمانان عالم و به چهره‌های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی فرمان دادند امت واحده را باید برای مردم تشریح کنند.

وی تأکید کرد: همچنین رهبری فرمان دادند دستگاه‌ها مراقب باشند عَلَم نفوذ در این کشور نصب نشود به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه، صدا و سیما، بهداشت و ...مراقب باشید سبک زندگی غربی در این کشور علم نشود لذا همه وظیفه داریم امر به معروف نهی از منکر کنیم و اول مراقب خود باشیم و اگر(این دو فریضه) را ترک کنیم، دشمنان بر شما مسلط می شوند و دعای خوبان مستجاب نمی شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان