ماهان شبکه ایرانیان

روش های رفع افتادگی گوشه لب (بررسی ۱۱ روش معمول)

افتادگی گوشه لب روی فرم چهره تاثیر ناخوشایندی دارد. در این حالت فرد غمگین یا عبوس به نظر می رسد. این مطلب به روش های رفع افتادگی گوشه لب اشاره دارد.

روش های رفع افتادگی گوشه لب (بررسی 11 روش معمول)

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیاری برای دستیابی به ظاهر دلخواه وجود دارد. یکی از مواردی که اغلب افراد به آن اهمیت می دهند رفع افتادگی گوشه لب می باشد تا چهره آن ها غمگین یا عبوس به نظر نرسد. پیشنهاد می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

روش های رفع افتادگی گوشه لب

افتادگی لب روی فرم مناسب چهره تاثیر ناخوشایندی داشته و سبب می شود فرد عبوس به نظر برسد. خوشبختانه با پیشرفت فناوری و دستگاه های پزشکی روش های بسیاری برای رفع افتادگی گوشه لب و دستیابی به ظاهر دلخواه وجود دارد.

می توان گفت فرم لب ها تاثیر عمیقی بر زیبایی چهره دارند و در عین حال با افزایش سن لب افتادگی پیدا می کند. انعطاف پذیر بودن پوست به وجود کلاژن بستگی دارد. با افزایش سن کلاژن کاهش می یابد ولی مواردی مانند سبک زندگی، ژنتیک، عوامل محیطی و … هم بر افزایش چین و چروک پوستی تاثیر می گذارد.

افتادگی لب یا خطوط ماریونت خطوط گوشه های دهان هستند که به سمت پایین متمایل شده اند. این کار به علت انقباض عضله روی می دهد. در این حالت عضلات پوست صورت کشیده می شود و فرم افتاده پیدا می کنند.

فشار این افتادگی به قسمت های تحتانی صورت یعنی لب ها بیشتر خواهد بود. از این رو فرم کلی لب ها در گوشه خمیده می شود. افتادگی گوشه لب ناخوشایند به نظر می رسد. در ادامه مطلب با علل این مسئله و روش های رفع افتادگی گوشه لب آشنا می شوید.

علت افتادگی گوشه لب

به طور کلی با افزایش سن حجم استخوان بالای فک تحلیل رفته و از زیبایی لب ها کاسته می شود. ولی عوامل دیگری هم بر افتادگی گوشه لب و تاثیر دارند از جمله:

  • دهیدراسیون
  • استرس
  • استعمال دخانیات
  • ژنتیک
  • عوامل محیطی مانند حضور بدون محافظ در مقابل آفتاب
  • سبک زندگی نامناسب
  • تغذیه ناصحیح و کمبود مواد مغذی

درمان افتادگی گوشه لب ها

از جمله روش های رفع افتادگی گوشه لب ها عبارت است از:

1. تزریق ژل به لب

در این روش ژل هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد که کاملا با ساختار پوست سازگار بوده و حجم دهی دارد. بعد از تشخیص پزشک و بررسی های اولیه میزان ژل تزریقی، محل مناسب تزریق ژل تعیین می شود. سپس محل تزریق ضد عفونی می شود.

در ادامه توسط سرنگ های مخصوص و سوزن های ظریف ژل به لایه پوستی یا زیر پوستی تزریق می شود. به طور کلی تزریق ژل به اصلاح فرم لب و درمان افتادگی آن کمک می کند. بعد از تزریق ژل شکل و ساختار لب تعویض شده و افتادگی آن پر می شود تا فرم دلخواه ایجاد شود.

2. تزریق چربی به لب

از روش های دیگر برای رفع افتادگی گوشه لب تزریق چربی به خطوط گوشه لب می باشد. مراحل تزریق به این صورت است که بعد از معاینات لازم و آزمایشات از ران، پهلو و شکم فرد چربی برداشته و توسط سانتریفیوژ چربی خالص سازی می شود. سپس طی مراحلی این چربی به خطوط گوشه لب تزریق خواهد شد.

3. لیفت لب با نخ

در این روش، نخ های PDO زیر پوست قرار گرفته و سبب لیفت پوست صورت و کاهش خطوط غم می شوند. در روش های جدید لیفتینگ با نخ ، نخ های PDO به شکل داربستی حمایتی برای بافت های تحتانی پوست عمل می کنند و با بالاکشیده شدن این بافت ها، کیفیت کلی پوست در مدت 6 تا 8 ماه پس از جلسه درمانی بهبود می یابد.

شایان ذکر است این روش درد نداشته و از طریق بی حسی موضعی انجام می شود. در طی جلسات مشاوره قبل از لیفت لب با نخ PDO، پزشک محل ورود و خروج نخ ها را به طور دقیق مشخص می کند. در ادامه نخ PDO به کمک سوزن های خیلی ظریف به بافت لب وارد و فرم مورد نظر را ایجاد می کنند. دقت کنید این نخ ها قابل جذب بوده از این رو بعد از مدتی نتیجه لیفت لب با نخ از بین می رود و به ترمیم دوباره نیاز دارد.

4. لایه برداری شیمیایی

در این جا از محلول های اسیدی جهت لایه برداری عمقی پوست و تحریک کلاژن استفاده می شود تا پوست تازه و جوان زیر آن نمایان گردد. لایه بردارها دارای اسیدهای قوی هستند و سلول های پوستی را از لایه های عمقی بر می دارند.

پژوهش ها نشان می دهد لایه برداری شیمیایی با ازدیاد ضخامت پوست و تقویت ساختار آن چین و چروک ها را از بین برده و موجب افزایش انعطاف پوست می شود.

5. جراحی لیفت

لیفت گوشه لب هم مانند لیفت بالای لب جزو جراحی های سرپایی همراه با بی حسی موضعی می باشد. البته در این شیوه جراحی، برش خاصی در لایه های پوستی صورت انجام نمی شود. پزشک سعی می کند به کمک بخیه های قابل جذب، گوشه لب را به سمت عضلات بالایی پوست متمایل سازد.

در این روش بدون آسیب به سیستم عصبی صورت یا حجم عضلانی آن فقط بخشی از پوست به سمت بالا لیفت می شود.

6. تزریق بوتاکس به لب

تزیق بوتاکس کمک می کند سیگنال های شیمیایی که موجب انقباض عضلات لب می شود قطع شود. بوتاکس به میزان کمی به عضلات هدف ترزیق خواهد شد. اگر عضلات منقبض نشوند پوست صاف شده و ظاهر چین و چروک هموار می شود.

به طور کلی بوتاکس موجب فلج عضلات گوشه لب و بالا رفتن لب ها می شود. همچنین صاف شدن پوست اطراف لب و رفع افتادگی گوشه لب صورت می گیرد.

7. مزوتراپی

امروزه این اسم بسیار شنیده می شود. درمان مزوتراپی کاربردی بوده و نتیجه بالایی به دنبال دارد. در این روش سوزن های خیلی ریزی توسط تکنیک مخصوص وارد پوست شده و موجب کلاژن سازی پوست می شوند.

در طی درمان مزوتراپی، 14 ویتامین، 2 ضد اکسید و 24 اسید آمینه به پوست تزریق می شود تا سبب تقویت پوست شده و کلاژن که برای رفع چین و چروک لازم است را افزایش دهند. مزوتراپی یا سوزن های میکرو روشی است که در پزشکی زیبایی امروزه به کار می رود تا نفوذ محصولات مراقبت از پوست را بهبود دهد.

درمان مزوتراپی سبب تحریک تولید کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست می شود. این کار روند پیری پوست را کند کرده و اثرات مضر گذشت زمان روی پوست را اصلاح می کند.

8. میکرودرم ابریژن

در این روش درمانی سطحی ترین لایه پوست از بین رفته و موجب صاف شدن پوست و رفع افتادگی و خط غم اطراف لب می گردد. میکرودرم ابریژن به شکل مکانیکی، سطح پوست را صاف خواهد کرد. همانطور که اشاره شد این روش لایه فوقانی اپیدرم را از بین می برد. بعد از این درمان کمی درد، التهاب و تورم را تجربه می کنید که بعد از یک الی دو هفته رفع می شود.

9. لیزر درمانی

پزشک به کمک لیزر درمانی می تواند بافت های تحتانی پوست را در چند جلسه احیا نموده و موجب جوانسازی و سفت شدن پوست گردد. از لیزرهای متعددی می توان برای کاهش یا از بین بردن خط غم استفاده کرد. این لیزرها بی آنکه یک لایه پوست را به طور ناگهانی کنار بزنند سبب بهبود بافت های تحتانی پوست می شوند.

لیزر درمانی شامل چندین جلسه می شود و نتایج آن به تدریج به دست می آید.

10. هایفوتراپی

هایفو روشی پزشکی بوده و از انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت زیاد برای حرارت دهی موضعی به منظور لیفت پوست اطراف لب استفاده می کند. هایفوتراپی روش جدید غیر جراحی و غیر تهاجمی است که شبیه روش اولتراتراپی از اولترا سوند متمرکز و روند بهبود طبیعی چهره برای لیفت انعطاف پذیری و سفت کردن پوست شل به کار می رود.

در این روش هایفو از سطح پوست عبور و انرژی هدف دار را به طور اختصاصی به بافت ها و عضلات عمیق ساختاری که کلاژن دارد اعمال می کند. با تحریک لایه های ساختاری عمیق پوست واکنش طبیعی و بازسازی آغاز می شود و رشد کلاژن جدید تحریک خواهد شد که در طی زمان پوست سفت و صاف شده و خطوط غم اطراف لب از بین می رود.

11. رادیو فرکانسی

روش رادیو فرکانسی یا آر اف توسط افزایش کلاژن سازی موجب جوانسازی پوست اطراف لب می شود. در این روش به جای نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی جهت ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می شود. در حقیقت آر اف نوعی فرکانس بالا با حداقل نفوذ به لایه های پوست اعمال کرده و منجر به تولید گرما می شود.

این حرارت موجب تحریک فیبروبلاست ها و تولید کلاژن و الاستین می گردد. این مواد اساسی ترین ترکیبات به منظور ساخت سلول های پوستی جدید هستند.

12. اندولیفت لب

این روش نوعی شیوه لیزردرمانی کم تهاجمی است که با هدف لیفتینگ یا افزایش اجزای صورت انجام می شود. در اندولیفت برخلاف جراحی لیفت، به برش، بیهوشی، بخیه و بستری شدن نیاز نیست. با این وجود شباهت بسیاری به جراحی لیفت دارد.

نتیجه اندولیفت بهبود افتادگی پوست و رفع چین و چروک مانند خطوط غم و خط خنده  در چهره می باشد.

مراقبت هایی قبل و بعد از اقدام به درمان افتادگی گوشه لب

به منظور درمان افتادگی گوشه لب مراقبت های زیر لازم است:

  • توصیه می شود یک ماه قبل از لیفت لب، مصرف نیکوتین و دخانیات را کاهش داده یا کاملا قطع کنید.
  • توصیه شده داروها و مواد غذایی رقیق کننده خون استفاده نشود.
  • اگر از داروهای خاص استفاده یا دارای آلرژی هستید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • در صورت وجود بیماری های عفونی دهانی یا در سر و گردن حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • انتظارات خود را کاملا با پزشک در میان گذاشته تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.
  • ممکن است فرد تحت درمان افتادگی گوشه لب به داروی بی حسی موضعی حساسیت داشته باشد.

همچنین پس از درمان افتادگی گوشه لب مراقبت های زیر را مدنظر قرار دهید:

  • از ورزش شدید و سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • حداقل یک شبانه روز بعد از این روش درمانی استراحت مطلق داشته باشید.
  • لب ها را مرتبا مرطوب نگه داشته و ضد عفونی کنید.
  • از باز و بسته کردن دهان خودداری کنید.
  • مراقب باشید روی صورت به خواب نروید.
  • آنتی بیوتیک های تجویز شده را سر ساعت استفاده کنید.

روش های درمانی افتادگی گوشه لب چه مدت ماندگاری دارند؟

ممکن است برای شما جای سوال باشد که روش های درمانی افتادگی گوشه لب تا چه مدت ماندگاری دارند؟ در پاسخ باید گفت روش تزریق ژل بین 6-9 ماه تقریبا ماندگاری داشته ولی تاثیر کلاژن سازی آن احتمالا تا یک سال نیز باقی می ماند.

روش لیفت با نخ، نخ مورد استفاده بعد از سه ماه جذب شده ولی اثرات این روش بین یک تا دو سال باقی خواهد ماند. روش تزریق چربی نیز بین یک تا سه سال ماندگاری دارد. البته به مراقبت های فرد نیز بستگی دارد. همچنین جنس پوست افراد نیز باید در نظر گرفته شود.

مهمترین مراقبت در ماندگاری تزریق چربی به لب این است که از فشار و حرارت ناحیه تزریق شده اجتناب کنید. اگر مراقبت های مناسب صورت گیرد احتمالا تا پنج سال ماندگاری خواهد داشت.

چند نکته مهم در مورد درمان افتادگی لب

در راستای درمان افتادگی لب دقت به نکات زیر حائز اهمیت می باشد:

  • انجام بعضی روش های درمان افتادگی گوشه لب نظیر تزریق ژل یا بوتاکس ماندگاری دائمی نداشته و به ترمیم دوباره نیاز دارد.
  • هزینه درمان افتادگی گوشه لب برای هر فرد متفاوت است زیرا جنس پوست، حساسیت ها و … در هر فرد تفاوت دارد. به طور کلی پزشک بعد از معاینه و بررسی شرایط بیمار هزینه را تعیین می کند.
  • استفاده از روتین پوستی مناسب به جلوگیری از افتادگی صورت و اجزای آن خیلی کمک می کند و سبب ایجاد پوستی سالم و شاداب می شود.
  • پس از انجام بعضی روش های درمان افتادگی گوشه لب با توجه به تجویز پزشک از آنتی بیوتیک باید استفاده کرد.
  • در برخی روش های درمان افتادگی گوشه لب احتمال التهاب یا قرمزی پوست وجود دارد که با مراقبت و گذر زمان برطرف می شود. در این مدت استراحت کافی و مصرف داروهای تجویزی توسط پزشک نیز نیاز است.
  • هزینه هر روش درمانی افتادگی گوشه لب با توجه به عمق خطوط اطراف لب، مهارت و تجربه پزشک، روش مورد استفاده و … متفاوت است.
  • تورم، کبودی، قرمزی و درد از عوارض کوتاه مدت درمان افتادگی گوشه لب می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان