ماهان شبکه ایرانیان

اجرای هزار و ۹۶۱مورد عملیات اطفای حریق در قزوین

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین گفت: در ۶ماهه اول سال جاری، هزار و ۹۶۱ مورد عملیات اطفای حریق و امدادو نجات در استان انجام شده است.

اجرای هزار و 961مورد عملیات اطفای حریق در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «حمیدرضا ململی» سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: درنیمه اول سال جاری، هزار و 961 مورد عملیات اطفاء حریق و امدادو نجات توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

وی افزود: در این مدت 680 مورد حوادث آتش سوزی، هزار و281حوادث امداد و نجات صورت گرفته و حدود 640 نفر هم از حوادث آتش سوزی نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به افتتاح یک ایستگاه آتش‌نشانی بیان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی شماره11 به نام شهید «محمدجواد چگینی» واقع در چهارراه بازار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ململی خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات آتش‌نشانی از جمله کلاه و دستکش و لوازم مورد نیاز آتش‌نشانان و دو دستگاه کامیون نیز با اعتبار بیش از 10میلیارد تومان انجام شد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار 10نیروی سرباز امریه در ایستگاه‌های آتشنشانی قزوین مشغول به کار شدند.

ململی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 3هزار و 582نفر در بخش‌های مختلف آتش نشانی قزوین فعالیت می کنند افزود: رشته‌های تحصیلی 68درصد آتش نشانان قزوین، مطابق با حرفه فعالیت این افراد است و از تخصص و مهارت لازم در کار برخوردارند.

آموزش سه هزار و 338نفر ساعت به پرسنل 

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد: سه هزار و 338نفر ساعت آموزش پرسنل داشتیم و پنج هزار و 817 نفرساعت هم از آموزش های برون سازمانی و شهروندی بهره مند شدند.

ململی خاطرنشان کرد: طی 6ماهه اول سال جاری، حدود 800نفرساعت داوطلبان آتش نشانی قزوین در دوره مقدماتی و تکمیلی شرکت کردند و آموزش های لازم و به روز ارائه شد.

وی توضیح داد: این اقدام نقش مهمی در ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث آتش سوزی دارد چرا که داوطلبان به عنوان نماینده و سفیر آتش‌نشانی به خانواده ها نیز آموزش های لازم می دهند تا در لحظات اولیه وقوع حوادث توانایی پیشگیری کسب نمایند.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای همه داوطلبان 

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین ضمن اعلام استقبال از برگزاری دوره های آموزشی برای داوطلبان تصریح کرد: توانایی برگزاری آموزش های بیشتر برای هر تعداد از داوطلبان را داریم و امیدواریم شاهد هیچ اتفاق منجر به آتش سوزی نباشیم.

ململی به بروزرسانی آموزش ها در حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در 6ماهه اول سال، 6سمینار، همایش و کنفرانس در سطح استان برگزار شد و ضمن ارائه آموزش های لازم به روستاها، درنظرداریم هماهنگی بین نیروهای آتشنشان در روستا و شهر صورت بگیرد و همه از آموزش ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مختلف امداد و نجات در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما از شاخص‌ترین اقدامات و برنامه‌های مجموعه آتش نشانی است افزود: این برنامه ها در راستای آگاهی بخشی و کاهش حوادث ادامه خواهد یافت.

ململی با اشاره به میزان حوادث در حوزه آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته و براساس حوادث مهم، آمار تغییر زیادی نداشت و سال گذشته به دلیل بارش باران و باغستان و علف های هرز کمی آمار حوادث آتش سوزی بیشتر بود.

ضرورت وجود کپسول آتش‌نشانی در منازل

وی با بیان اینکه اغلب آتش سوزی‌ در خانه‌ها مربوط به سهل انگاری‌های کوچک است به مردم توصیه کرد: خودرو و مکانهای نا ایمن منزل به ویژه آشپزخانه را به خوبی شناسایی کنند؛ حتما در خانه مخصوصا آشپزخانه وسایل اطفای حریق نظیر کپسول آتش‌نشانی داشته باشند و در مواقع ضروری استفاده نمایند.

سرپرست آتش نشانی قزوین اظهارکرد: با توجه ترافیک در شهر و فاصله زمانی وقوع حادثه، داشتن کپسول آتش نشانی سرعت عمل را در مواجهه با ریسک آتش تا رسیدن پرسنل آتشنشانی افزایش می دهد و می‌تواند شدت آتش سوزی در خانه را تا حد بالایی بکاهد. 

بازرسی وسایل گرمایشی خانه بصورت سالانه 

ململی با اشاره به اینکه وسایل گرمایشی خانه منبع قوی سوخت و گرما برای ایجاد آتش‌سوزی هستند تاکید کرد:  وسایل گرمایشی سالانه بازرسی شود و به ایمنی مکان اجاق گاز در آشپزخانه دقت نمایند و اجاق گازها زیر در پنجره قرار نگیرد چرا که با وزش باد منجر به آتش سوزی خواهد شد.

اجرای هزار و 961مورد عملیات اطفای حریق در قزوینلازم بذکر است؛ آئین تجلیل از آتش نشانان قزوینی و پیشکسوتان آتش نشان در تاریخ 7مهر به مناسبت هفته آتش نشانی و روز ایمنی، با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین، آبنوش نماینده مردم قزوین در مجلس، ملکی پور فرماندار، صباغی شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران استانی و شهری در مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان