ماهان شبکه ایرانیان

این جنگنده خیلی زشت است

جنگنده A-۶ Intruder که در سال ۱۹۶۰ وارد خدمت شد، یک هواپیمای تهاجمی دو موتوره با قابلیت عملیات در تمام شرایط آب و هوایی بود که توسط نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده استفاده می شد.

این جنگنده خیلی زشت است

به گزارش خبرآنلاین، این جنگنده برای مأموریت‌های تهاجمی دوربرد و سطح پایین و سیستم‌های راداری و تهاجمی پیشرفته طراحی شده بود، که آن را به یکی از اجزای حیاتی استراتژی نظامی ایالات متحده در طول خدمتش در دوران جنگ سرد تبدیل کرد.

این جنگنده خیلی زشت است

به نقل از روزیاتو، A-6 به دلیل توانایی اش در شلیک دقیقه پرتابه ها در شرایط آب و هوایی نامناسب و تطبیق پذیری آن در سناریوهای مختلف جنگی مورد تحسین قرار گرفت. اگرچه ممکن است ظاهر خیلی شیکی نداشت، اما A-6 Intruder به عنوان نیرویی مهیب خود را ثابت کرد و احترام و محبت کسانی را که با آن پرواز کردند را به خود جلب کرد.

با دماغه گرد و بدنه تنومندش که به سمت یک دم نسبتاً کوچک باریک شده است، Intruder قدرتمند نه تنها یک بلکه سه نام مستعار برای خود کسب کرد که شامل «چوب طبل» (The Drumstick)، «بچه قورباغه آهنی» (Iron Tadpole) و «خیلی زشت» (Double Ugly) است. در حالی که چندان چاپلوسانه به نظر نمی رسند، خلبانان و خدمه‌های A-6 با افتخار این القاب را پذیرفتند، پرسنلی که طراحی عجیب و غریب و خاص را به این خاطر می دانستند که در طراحی آن قدرت و توانایی به زیبایی ظاهری ترجیح داده شده است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان