ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی با روشی ساده در خانه

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی را می توانید در این قسمت از آرگا مطالعه کنید. این نوع کمپوت رسپی ویژه ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب است.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی با روشی ساده در خانه

کمپوت توت فرنگی یکی از کمپوت های محبوب برای کودکان بوده و دستور تهیه ساده ای دارد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کمپوت توت فرنگی و روش تهیه ساده آن آشنا شوید.

نحوه درست کردن کمپوت توت فرنگی:

برای داشتن انواعی از کمپوت میوه ها در خانه با یک دستور ساده و آسان در ارگا همراه ما باشید. طرز تهیه کمپوت ازگیل و کمپوت آلو را می توانید در لینک مطالعه کنید.

آماده سازی کمپوت توت فرنگی

مواد اولیه:

  • توت فرنگی 1 کیلوگرم
  • شکر: 400 گرم
  • آب لیمو: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی:

ابتدا باید توت فرنگی ها را شسته و درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن ها گرفته شود‌. این کار باعث شده تا توت فرنگی در زمان پخت کپک نزند. دم توت فرنگی ها را نیز جدا کنید و به خوبی سطح آن را پاک نمایید.

توت فرنگی های تمیز را درون شیشه هایی که از قبل شسته اید، ریخته و به صورت مرتب در کنار یکدیگر بچینید. حالا باید درب فلزی آن را ببندید. مقداری شکر را روی روی توت فرنگی ها ریخته و در مرحله بعدی نیز به آن مقداری آب جوشیده اضافه نمایید. به صورتی که روی شیشه ها را و توت فرنگی ها گرفته شود.

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

برای ماندگاری بالاتر نیز می توانید از مقداری آب لیمو استفاده کنید‌. کمی آب لیمو را روی مواد ریخته تا هم عطر بهتری بگیرد و هم اینکه کپک نزند. حالا درب شیشه ها را محکم بسته و از قبل هم بهتر است،کمی زمان دهید تا شیشه ها هواگیری شود.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت توت فرنگی بطری ها را درون قابلمه آب جوش ریخته و روی حرارت بگذارید. توجه داشته باشید که شیشه را به نحوی درون قابلمه گذاشته تا تمام سطح شیشه درون آب قرار بگیرد. در این صورت تمام مواد کمپوت به خوبی پخته می شود.

بعد از 15 دقیقه می توانید، کمپوت ها را از درون قابلمه خارج کرده و زمان دهید تا خنک شود. در ادامه نیز می توانید،بطری های خود را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود.

مواد کمپوت توت فرنگی

یکی از نکات مهم در پخت این نوع کمپوت ها برعکس کردن شیشه ها است. بعد از 15 دقیقه باید شیشه را برعکس کرده تا قسمت دیگر آن نیز پخته شود. این کار باعث شده تا مواد کمپوت شما یکدست پخته شده و ماندگاری آن نیز بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که این کمپوت برای ماندگاری بالاتر بعد از باز شدن شیشه باید مصرف شود. پس اگر قصد دارید آن را طولانی مدت نگهداری کنید، باید درب آن به هیچ عنوان باز نشود. بالا وارد شدن هوا درون شیشه ها ماندگاری آن ها کمتر می شود. شما می توانید با همین انواعی از کمپوت های خانگی را تهیه کرده و به مدت بالا از آن نگهداری کنید.

این نوع کمپوت ها دستور ساده ای داشته و برای انواعی از مهمانی ها نیز گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید با این کار میوه های خود را به مدت طولانی تری نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان