ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه قند رنگی خانگی با ۲ دستور متفاوت

شما علاقه مندان می توانید در ارگا نحوه تهیه انواعی از تنقلات جدید را مطالعه کنید. طرز تهیه قند رنگی با دو روش ساده و آسان را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

طرز تهیه قند رنگی خانگی با 2 دستور متفاوت

طرز تهیه قند رنگی با دستورهای ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این قند برای پذیرایی در مهمانی های شما گزینه عالی بوده و می توانید در کنار چای و نوشیدنی های دیگر نیز میل کنید. در ادامه با طرز تهیه قند رنگی آشنا می شوید.

2 رسپی قند رنگی در خانه:

برای داشتن انواعی از شیرینی جات و قندهای زینتی شما می توانید در ارگا همراه ما باشید. نحوه تهیه این قندهای خانگی بسیار ساده است.

روش تهیه قند رنگی

طرز تهیه قند رنگی آسان:

اگر می خواهید انواعی از دستورهای ساده برای آماده کردن قند و آب‌نبات های زینتی داشته باشید، در این بخش همراه ما باشید.

مواد اولیه:

  • آب: 1 دوم پیمانه
  • رنگی خوراکی طبیعی: به میزان لازم

در روش اول برای آماده کردن این قندهای خانگی باید شکرهای طبیعی استفاده کنید. ابتدا قند یا شکر را باید در آب حل کرده درون ظرفی مقدار آب ریخته و شکر و قند را به آن اضافه کنید. در ادامه آن را هم زده و به تدریج به آن مقداری آب اضافه نمایید. بعد از اینکه مخلوط غلیظ و خمیری شکل شد، باید محلول را کنترل کرده تا زیادی شل نشود. بعد از اینکه مخلوط شما غلیظ شد، می‌ توانید از رنگ‌ های طبیعی برای رنگ‌ دار کردن آنها استفاده نمایید.

طرز تهیه قند رنگی

شما می‌ توانید، برای صورتی کردن آبنبات‌ ها و قندها از لبو استفاده کنید. به جای آب مقداری آب لبو می‌ توانید به مواد اضافه کرده و با آن شکر را حل کنید. برای رنگ زرد می‌ توانید از زعفران و رنگ سبز نیز از مقداری اسفناج استفاده نمایید. شما می‌ توانید از عصاره‌های دیگر نیز استفاده کرده به عنوان مثال و گلاب ترکیب عالی برای شما خواهد بود.

خمیر رنگی شده را باید درون یک سینی پهن کرده و می‌ توانید ابتدا کف سینی را با استفاده از فریزر به خوبی بپوشانید. مواد را که غلظت مناسبی دارد، با استفاده از لیسک روی سطح سینی پهن کرده و با استفاده از چاقو برش‌ هایی روی آن ایجاد کنید. حالا حبه‌ های قند شما آماده است و می‌ توانید درون یخچال یا محیط باز قرار دهید تا خشک شود. شما می‌ توانید از قالب‌ های مخصوص نیز برای قالب زدن قندها استفاده کنید.

طرز تهیه حبه رنگی به روش خانگی:

در روش دیگر نیز برای آماده کردن این این نوع قندهای دست ساز و خوشمزه باید همان مواد اولیه را داشته باشید. در ادامه با نحوه تهیه آن نیز آشنا می شوید.

مراحل تهیه قند رنگی

مواد اولیه:

  • شکر: به میزان لازم
  • آب: 1 دوم پیمانه
  • لبو: به میزان لازم

در روش دیگر برای آماده کردن این نوع قندها می‌ توانید یک و نیم پیمانه آب را درون قابلمه‌ای ریخته قابلمه روی حرارت گذاشته و بعد از جوشیدن شکر را به آن اضافه کنید. دائم محلول را هم زده تا شکرها کامل باز شده و محلول به غلظت کافی برسد. در این روش شما به روش اشباع کردن محلول خود را تهیه می‌ کنید.

حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا به مدت 45 دقیقه به آرامی بجوشد و به غلظت لازم برسد. بعد از اینکه غلظت آن به حد مورد نظر رسید، عصاره‌ های طعم دهنده و رنگی را به مواد خود اضافه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان