ماهان شبکه ایرانیان

هریس: دستان ایران به خون آمریکایی‌ها آلوده است!/ با چین نباید درگیر شد

در حالی که ایران همواره تاکید دارد به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده ایران را دشمن اصلی آمریکا خواند و گفت در صورت پیروزی وی در انتخابات آمریکا، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یکی از اولویت‌های او خواهد بود.

هریس: دستان ایران به خون آمریکایی‌ها آلوده است!/ با چین نباید درگیر شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در پاسخ به این پرسش که کدام کشور خارجی را دشمن اصلی ایالات متحده می‌داند، گفت: «فکر می‌کنم یک پاسخ واضح را در ذهن دارم و آن هم ایران است.»

هریس همچنین در ادامه اظهارات خود در ادعایی عجیب که سندی برای اثبات آن ارائه نکرد، گفت: «دستان ایران به خون آمریکایی‌ها آلوده است!»

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس اشاره کرد که مهم‌ترین اولویتش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در 5 نوامبر (15 آبان) برگزار خواهد شد، تلاش می‌کند تا اجازه ندهد ایران به یک قدرت هسته‌ای بدل شود. این در حالی است که تهران بارها تاکید کرده است برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، آیا ایالات متحده واکنش نظامی نشان خواهد داد، گفت: «نمی‌خواهم در حال حاضر درباره پرسش‌های فرضی صحبت کنم.»

نباید با چین درگیر شویم

هریس در ادامه گفت باور دارد که ایالات متحده باید از مناقشه با چین اجتناب کرده و راه‌های ارتباط نظامی با پکن را باز بگذارد.

نامزد دموکرات در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس گفت: «اولاً، باید در رقابت قرن 21 با چین پیروز شویم،‌ باید توانایی رقابت و پیروزی را داشته باشیم. ما نباید به دنبال مناقشه باشیم.»

به گفته هریس، واشنگتن باید راه‌های ارتباطی با پکن را باز نگه دارد، از جمله ارتباط در حوزه نظامی. با این حال، او تاکید کرد ایالات متحده باید از منافع کسب‌وکارهای آمریکایی حمایت کرده و توانایی‌های تایوان برای دفاع از خود را افزایش دهد.

دیدار با پوتین بدون زلنسکی ممکن نیست

نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا گفت برای ملاقات دوجانبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بدون مشارکت مقامات کی‌یف آماده نیست.

او در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی خود برای یک دیدار دوجانبه با پوتین با هدف حل‌وفصل مناقشه اوکراین گفت: «دوجانبه و بدون اوکراین نمی‌شود. اوکراین باید در تعیین آینده خود نقش داشته باشد.»

کامالا هریس در ادامه اظهاراتی را درباره روند عضویت اوکراین در ناتو مطرح کرد و گفت تصمیم‌گیری درباره این امر تنها وقتی صورت می‌پذیرد که زمانش رسیده باشد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان