ماهان شبکه ایرانیان

محمد حاتمی بعد از ۲۳ سال دوباره حافظ شد

محمد حاتمی که به تازگی نمایش «لسان‌الغیب» را در حافظیه شیراز اجرا کرده است، استقبال تماشاگران را از این اثر نمایشی خوشحال‌کننده دانست.

محمد حاتمی بعد از 23 سال دوباره حافظ شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحاتمی بازیگر و کارگردان تئاتر 23 سال پیش در همین ایام که بزرگداشت حافظ است، با نمایش «رند خلوت‌نشین» به کارگردانی پری صابری و در نقش حافظ در حافظیه روی صحنه رفت؛ حالا بعد از این مدت او خود دوباره این نمایش را با اعمال تغییرات و بازنگری، در حافظیه اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا،حاتمی درباره اجرای این اثر نمایشی به ایسنا گفت: نمایش «لسان‌الغیب» بازتولید «رند خلوت‌نشین» است که البته در متن و اجرای آن بازنگری داشته‌ایم. من 23 سال پیش نقش حافظ را در این نمایش به کارگردانی خانم صابری بازی کردم و حالا خودم آن را کارگردانی کرده‌ام و البته نقش حافظ را هم بازی می‌کنم.

او درباره استقبال تماشاگران شیرازی از اجرای این اثر نمایشی گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوب بود و تمام بلیت‌های نمایش به فروش رسید.

حاتمی اضافه کرد: قرار بود به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ، ما 10 شب اجرا داشته باشیم ولی به دلیل اتفاقاتی که افتاد و تعطیلی تئاتر، اجرای ما در 4 روز انجام شد ولی هر روز دو نوبت اجرا داشتیم.

این کارگردان که شامگاه 16 مهر ماه اجرای نمایشش را به پایان رسانده است، درباره احتمال اجرای این نمایش در دیگر شهرها توضیح داد: تصمیم داریم نمایش را در استان‌های دیگر اجرا کنیم. گفتگوهایی برای اجرای این نمایش در چند استان انجام شده و به محض قطعی شدن، اعلام خواهیم کرد.

نمایش «لسان‌الغیب» به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حافظیه شیراز روی صحنه رفت.

نمایش «لسان الغیب» با نگاهی به نمایشنامه «رند خلوت نشین» نوشته پری صابری، پس از 23 سال، با بازنویسی محمود شالویی و اردشیر صالح پور اجرا شد.

عوامل این نمایش عبارتند از: طراح وکارگردان محمد حاتمی، مجری طرح حسن جودکی، بازنویسی متن: محمود شالویی و مشاور عالی نگارش اردشیر صالح پور، بازیگران: محمد حاتمی، سیروس اسنقی، ابوالفضل همراه، آناهید ادبی، احسان عباسی، امید امیر، شکیلا سماواتی، آذین عیوضی و مرجان رهنما ، آهنگ‌ساز:  حامد ابراهیمی، خواننده : حمید ترکاشوند

 نمایش «لسان‌الغیب» تا 16 مهر ماه هر شب در دو نوبت 20:00 و 22:00 در محوطه حافظیه شیراز اجرا شد.

245243

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان