ماهان شبکه ایرانیان

گاف بزرگ اپل و لو رفتن یک فیلم حساس

لو رفتن فیلم جعبه‌گشایی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M۴ پیش از رونمایی رسمی، می‌تواند بزرگ‌ترین افشای اطلاعاتی اپل از زمان آیفون ۴ باشد.

به گزارش خبرآنلاین، ویدیوی جعبه‌گشایی مک‌بوک پرو M4 توسط یک یوتیوبر روسی، همچنان در اینترنت دست‌به‌دست می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند بزرگ‌ترین افشای اطلاعاتی اپل از زمانی باشد که یکی از کارمندان این شرکت در سال 2010، نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون 4 را در یک بار جا گذاشت.

جدیدترین ویدیوی منتسب‌ به مک‌بوک پرو M4 امروز توسط کانال روسی Romancev768 در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، درست یک روز پس از آنکه کانال روسی دیگری ویدیویی مشابه را منتشر کرد.

بر اساس گزارش زومیت، ویدیوی مورد بحث، جعبه‌ی مک بوک پرو 14 اینچی را نشان می‌دهد که ظاهراً به تراشه‌ی M4 با 10 هسته در واحد CPU و GPU و 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سه درگاه Thunderbolt 4 و رنگ Space Black مجهز است.

با توجه به اطلاعات موجود در منوی About This Mac و مجهز بودن دستگاه به مدل عادی تراشه‌ی M4 به‌جای مدل‌های قدرتمندتر M4 Pro یا M4 Max، می‌توان نتیجه گرفت که مک‌بوک پرو 14 اینچی در دست یوتیوبر، احتمالاً مدل پایه و جدیدترین نسل از این سری محسوب می‌شود.

در صورت صحت اطلاعات، شاهد ارتقای قابل توجهی در مشخصات فنی مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو 14 اینچی خواهیم بود. از جمله افزایش دو برابری رم از 8 به 16 گیگابایت، اضافه‌شدن یک درگاه Thunderbolt 4 و همچنین رنگ جدید Space Black.

سایر مشخصات از جمله اندازه و وضوح صفحه‌نمایش و سایر درگاه‌ها مانند MagSafe 3 و HDMI و درگاه کارت SD با نسل قبلی یکسان به‌نظر می‌رسند. انتظار نمی‌رود تغییری در طراحی بدنه‌ی لپ‌تاپ شاهد باشیم.

تصاویر فاش‌شده از جعبه‌ی مک‌بوک پرو 14 اینچی جدید، مشخصات فنی و طراحی مشابه نسل فعلی را نشان می‌دهد؛ هرچند صحت این تصاویر به‌طور کامل تأیید نشده است، اما انتشار ویدیوهای جعبه‌گشایی، اعتبار شایعات را تقویت می‌کند.

منبع دقیق افشاگری‌ها مشخص نیست، اما شواهد نشان می‌دهند که تعدادی مک‌بوک پرو 14 اینچی به‌صورت غیرقانونی پیش از رونمایی رسمی، در حال توزیع در بازار هستند. افشاگرانی مانند ShrimpApplePro ادعا می‌کنند که این دستگاه‌ها در بازار سیاه و به‌صورت عمده به‌فروش می‌رسند؛ اتفاقی که می‌توان ریشه‌اش را در انبارها یا زنجیره‌ی تأمین اپل جست‌وجو کرد.

حتی اگر اطلاعات فاش‌شده درست نباشند، بنچمارک‌هایی که از تراشه‌ی M4 در مک‌بوک پرو 14 اینچی منتشر شده‌اند، با بنچمارک‌های رسمی همین تراشه در آیپد پرو M4 مطابقت دارند و اعداد غیرمنطقی‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شود.

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، پیش‌تر گزارش داده بود که احتمالاً اپل نسل جدید خانواده‌ی مک با تراشه‌های سری M4 را اواخر اکتبر (اوایل آبان) رونمایی خواهد کرد. اپل به سیاست‌های سفت‌وسخت حفظ محرمانگی‌اش شناخته می‌شود و فاش‌شدن اطلاعاتی به این گستردگی در مورد محصولاتش بسیار نادر است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان