ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به فواید کرم مرطوب کننده رنگی و معایب آن

همانطور که می دانید امروزه کرم ها، لوسیون ها و مرطوب کننده های زیادی در بازار وجود دارند که اکثر خانم ها از آن ها استفاده می کنند و امروزه استفاده از مرطوب کننده های رنگی نیز طرفداران زیادی به خود جذب کرده است .که در این مقاله شما را بیشتر با مزایا و معایب کرم مرطوب کننده رنگی آشنا می کنیم.

نگاهی به فواید کرم مرطوب کننده رنگی و معایب آن

به منظور آرایش پوست، کرم پودر انتخاب صحیحی نمی باشد و بهتر است از یک کرم سبک وزن که منافد پوست را مسدود نکند  استفاده نمایید که کرم مرطوب کننده رنگی گزینه مناسبی هستند، بنابراین اگر شما نیز تمایل به آشنایی بیشتر به این نوع کرم دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با کرم مرطوب کننده رنگی

آشنایی با کرم مرطوب کننده رنگی

مرطوب کننده های رنگی به عنوان یک محصول چند کاره محسوب می شود که ترکیبی از کرم های مرطوب کننده پوست و کرم پودر می باشد و استفاده از به خصوص برای آن دسته افرادی پوست بالغی دارند مناسب می باشد که در واقع یک کرم صورت مبتنی بر آب و ترکیبی بین کرم پودر و کرم روز می باشد. که دارای رنگدانه هایی می باشد که پوشش سبک دارند و باعث آبرسانی پوست می شود و در واقع مرطوب کننده های رنگی علاوه بر هیدراته کردن پوست باعث درخشندگی آن ها نیز می شوند که دارای آنتی اکسیدان و SPF با طیف گسترده به منظور محافظت از پوست در مقابل آفتاب می شود. و دارای یک سری مزایا و معایبی می باشد که در ادامه با مزایا و معایب آن اشنا می شوید :

مزایا :

برخلاف کرم پودر قوام آن نازک می باشد

 احساس وزن بسیار سبکی بر روی پوست

مرطوب و آبرسانی پوست

دارای طیف وسیعی

معایب :

خاصیت ضد پیری یا سفید کنندگی ندارد

ماندگاری کمتر روی پوست دارد

رنگ کمتری به پوست می دهد

قیمت بالایی دارد

از SPF کمتری برخوردار است

مزایا و معایب مرطوب کننده رنگی

بررسی عوارض مرطوب کننده رنگی

اگرچه مرطوب کننده های رنگی برای پوست مضر نمی باشد اما عدم استفاده صحیح از آن با یک سری ضرر ها همراه است و یکی از بزرگ ترین اشتباه این است  آن را جایگزین دیگر مراقبت های معمول پوست تان نمایید. و باید از مرطوب کننده رنگی به عنوان یک دوز اضافی از تغذیه استفاده نمایید و همچنین در صورتی که از محصولی که با تایپ پوستی تان همخوانی دارد استفاده نمایید در غیر اینصورت منجر به یک سری مشکلات می شوند و در صورتی پوست چرب دارید باید از مرطوب کننده رنگی فاقد چربی استفاده نمایید.

تفاوت بی بی کرم و مرطوب کننده

به دلیل اینکه این محصول رنگی می باشد تصوری برخی از افراد این است که بی بی کرم و مرطوب کننده مشابه هم هستند در صورتی که بی بی کرم به عنوان بک پوشاننده لکه ها محسوب می شود و یک محصول آرایشی مایع می باشد و دارای SPF کمی می باشد. اما مرطوب کننده نقش اصلی آن آبرسانی می باشد و پوشش کمی دارد و به نسبت بی بی کرم ها فرمول های سبک تری نیز دارند و در واقع از نظر پوشانندگی بی بی کرم بین مرطوب کننده های رنگی و کرم پودر می باشد و مرطوب کننده های رنگی فاقد آنتی اکسیدان و اصلاح رنگ می باشند.

تفاوت بی بی کرم و مرطوب کننده رنگی

آیا می توان مرطوب کننده را جایگزین کرم پودر کرد؟

مرطوب کننده های رنگی نسبت به کرم پودر کمی رنگ به پوست می‌ دهند و تفاوت دیگر آن این است که کرم پودر متشکل از اکسید تیتانیوم که در حدود 14 تا 15 درصد وجود دارد در صورتی که در مرطوب کننده این مقدار  3 درصد می‌ باشد و به منظور رنگ رساندن به پوست از این ماده استفاده می‌ شود و کرم پودر به منظور پوشاندن عیب و نقص‌ های پوست مورد استفاده قرار گرفته می‌ شود. در صورتی که مرطوب کننده پوست را آبرسانی کرده و ظاهر یکنواخت پوست می‌ دهد. از این رو، اگر تمایل به پوشاندن لکه‌ های تیره و لکه‌ های ناشی از افزایش سن دارید بهتر است از کرم پودر استفاده کنید و اگر می‌ خواهید پوست تان را آبرسانی کنید استفاده از کرم پودر رنگی گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین می‌ توان به جای کرم پودر از مرطوب کننده رنگی نیز استفاده نمایید فقط باید انتظار اینکه رنگ پوست شما تغییر کند و یا نواقص برجسته پوستان، جای جوش و لکه های تیره پوشانده شود نداشته باشید و این محصول به دلیل کارایی که دارد می‌ توانید آن را جایگزین استفاده از کرم پودر نمایید.

نحوه استفاده از مرطوب کننده رنگی

همانطور که می‌ دانید پاکسازی و تقویت پوست باعث از بین رفتن آلودگی‌ ها و کثیفی‌ ها می‌ شود و با سفت شدن منافذ پوست صافی خواهید داشت و نحوه استفاده صحیح بسیار مهم و ضروری است از این رو، پیش از استفاده از مرطوب کننده رنگی از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست تان استفاده کنید و زمانی که پوست تان بعد از شستن و تمیز شدن نمدار است از مرطوب کننده استفاده کنید تا به آبرسانی بیشتر کمک نمایید.

حالا نوبت استفاده از مرطوب کننده رنگی می‌ باشد. بنابراین، مرطوب کننده رنگی را روی انگشتان خود فشار داده و از آن به منظور صاف کردن سرم روی پوست تان استفاده نمایید و یا می‌ توان به منظور پخش آن از براش یا بیوتی بلندر استفاده کنید.

اگر نیاز به پوشش بیشتری داشتید بهتر است از کمی کانسیلر استفاده کنید و فقط بر روی نواحی مورد نظر به صورت موضعی استفاده نمایید.

همونطور که می‌ دانید هر آرایشی به یک رنگ پررنگ نیاز دارد حتی اگر میکاپ تان نچرال و طبیعی باشد. بنابراین، به منظور  ایجاد جلوه مناسب بر روی پوست و چهره‌ تان از کمی رژگونه استفاده نمایید.

نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده

سخن پایانی

هر زمانی که شما نمی‌ خواهید لایه ضخیمی از کرم پودر بر روی پوست تان باشد و اجازه نفس کشیدن به پوست تان دهید می‌ توانید از یه مرطوب کننده رنگی استفاده کنید این محصول بافت سبکی دارد و به هیدراته نگه داشتن پوست تان کمک می‌ کند. در صورت تمایل شما دوستان عزیز می توانید با کلیک بر روی آموزش استفاده از آبرسان و خواص روغن جو دو سر در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان