ماهان شبکه ایرانیان

شروع فاز دوم ساخت تلسکوپ‌های رادیویی چین

بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی تک‌شیشه‌ای جهان (+عکس)

تلسکوپ‌های رادیویی سیگنال‌هایی را از اجسامی در آسمان که توسط انسان ساخته نشده‌اند، دریافت می‌کنند. بعضی از این تلسکوپ ها ظروف بزرگ هستند و برخی دیگر هم مانند نرده ها یا چارچوب های فلزی عمودی کوچکی هستند که در سراسر چشم انداز پراکنده شده اند.

تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST)، در منطقه کارست در گوئیژو، در جنوب غربی چین واقع شده و از ژانویه 2020 شروع به کار کرده است. اما قصد دارد فاز دوم 24 تلسکوپ رادیویی متحرک جدید را هم اضافه کند که هر کدام 40 متر خواهند بود.

به گزارش همشهری آنلاین، تلسکوپ‌های رادیویی سیگنال‌هایی را از اجسامی در آسمان که توسط انسان ساخته نشده‌اند، دریافت می‌کنند. بعضی از این تلسکوپ ها ظروف بزرگ هستند و برخی دیگر هم مانند نرده ها یا چارچوب های فلزی عمودی کوچکی هستند که در سراسر چشم انداز پراکنده شده اند.

بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی تک‌شیشه‌ای جهان

افزایش قدرت رصدی و حفظ رهبری جهانی

یک تلسکوپ رادیویی معمولی، صرف نظر از اندازه و شکل آن، چندین جزء اصلی دارد. در حال حاضر چین فاز دوم ساخت خود را برای افزایش قابلیت‌های بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی تک‌شیشه‌ای جهان آغاز کرده است.

FAST Core Arrayجدید چینی دارای 24 بشقاب تلسکوپ رادیویی بزرگ جدید خواهد بود. هدف آن نیز افزایش قدرت رصدی و حفظ رهبری جهانی خود در نجوم رادیویی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی CCTV دولتی، به عنوان بخشی از این ارتقا، 22 تلسکوپ رادیویی کاملاً هدایت شونده - هر کدام 40 متر (131 فوت) عرض - در اطراف تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) ساخته خواهند شد.

بزرگ ترین و حساس ترین تلسکوپ رادیویی تک ظرفی

FAST بزرگ ترین و حساس ترین تلسکوپ رادیویی تک ظرفی جهان است که در جنوب غربی استان گوئیژو واقع شده است CCTV گزارش داده که تلسکوپ های جدید طوری تنظیم می شوند که هماهنگ با FAST کار کنند و آرایه ای را نیز تشکیل می دهند که معادل یک تلسکوپ با قطر 10 کیلومتر (6.2 مایل) خواهد بود. بنابراین می تواند وضوح FAST را بیش از 30 برابر افزایش دهد.

بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی تک‌شیشه‌ای جهان

محیط الکترومغناطیسی «آرام»

ساخت تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) به طور رسمی در 25 سپتامبر، در هشتمین سالگرد تکمیل FAST آغاز شد.

به گفته تلویزیون مرکزی چین (CCTV) این گسترش که FAST Core Array نام دارد، با هدف استفاده از محیط الکترومغناطیسی «آرام» است که در شعاع 3 مایلی (5 کیلومتری) در اطراف تلسکوپ خواهد بود.
این سایت ابتدا برای موقعیت دورافتاده و توپوگرافی طبیعی منطقه انتخاب شد. اما هنگامی که تلسکوپ های جدید در یک آرایه ترکیب شوند، وضوح و قابلیت تشخیص را افزایش می دهند.
هدف این طرح این است که به دانشمندان اجازه دهد تحقیقات عمیق‌تری در زمینه‌های مختلف، از جمله رویدادهای امواج گرانشی، انفجارهای سریع رادیویی، ابرنواخترها و رویدادهای اختلال جزر و مدی سیاه‌چاله انجام دهند.

شناسایی ستاره های نوترونی

به گزارش سایت china-fast-radio بر اساس مقاله ای در آرایه، این موضوع به آگاهی از موقعیت فضایی، شناسایی اجرام کوچک منظومه شمسی، ارتباط و کنترل کاوشگرهای فضایی عمیق و مناطق دیگر کمک خواهد کرد.
FAST در سال 2016 تکمیل و در اوایل سال 2020 به طور کامل عملیاتی شد. تاکنون نیز بیش از 900 تپ اختر یا ستاره نوترونی سریع در حال چرخش را شناسایی کرده است. این مرکز غول پیکر همچنین از اوایل سال 2021 پذیرای درخواست های تحقیقاتی دانشمندان و تیم های بین المللی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان