ماهان شبکه ایرانیان

لزوم بکار گیری همه ظرفیت ها برای رفع چالش های جدی گیلان

استاندار گیلان در نشست های جداگانه با معاون وزیر نیرو و مدیران استانی ، بر رفع مشکلات اساسی استان با بهره گیری از تمام ظرفیت ها تاکید کرد.

لزوم بکار گیری همه ظرفیت ها برای رفع چالش های جدی گیلان

به گزارش خبرنگارخبرانلاین گیلان؛ دکتر هادی حق‌شناس در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و همچنین جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی همچون رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس و اعضای نظام پزشکی رشت و حومه، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات اساسی استان به همراهی و وفاق نیاز است، گفت: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.
وی در این دیدارها با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند ، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی  ، به ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: ورود فاضلاب  به این تالاب ، به زیست بوم آن آسیب می زند.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی  در تالاب بین‌المللی بندرانزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، گفت : اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود مواد فاضلابی موجود سبب بروز بیماری‌های پوستی ، گوارشی و انواع سرطان ها خواهد شد .
دکتر حق شناس در بخش دیگری از این دیدارها با قدردانی از تلاش های پزشکان و خدمات ماندگار آنان افزود : سرمایه گذاری در حوزه سلامت و تقویت آن به داشتن جامعه ای سالم و توسعه یافته منجر می شود.
وی همچنین در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان استان و منطقه آزاد و بنادر موجود گفت : منطقه آزاد ظرفیت جدیدی در استان فراهم کرده که باید با بهره گیری از قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری ، به بهره وری حداکثری برسد.
استاندار گیلان به اقتصاد دریامحور هم اشاره کرد و گفت: باید در راستای تحقق اقتصاد دریا محور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از ظرفیت های دریا و نیز ایجاد منافع مشترک با کشورهای همسایه به خوبی بهره مند شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان