ماهان شبکه ایرانیان

برگزاری رهواره شهیدمغفوری همراه با رونمایی از رویداد ملی ملک‌ سلیمان در کرمان

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان با اعلام جزییات رهواره ملی شهید مغفوری طی امروز در حسینیه ثارالله بعد از نماز مغرب ضمن دعوت از همه شهروندان گفت: همچنین در این یادواره، از پوستر نخستین رویداد ملی رسانه‌ای مُلک سلیمان نیز رونمایی می‌شود.

برگزاری رهواره شهیدمغفوری همراه با رونمایی از رویداد ملی ملک‌ سلیمان در کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ سرهنگ مجتبی سلطانی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: نخستین رویداد ملی - رسانه ای ملک سلیمان، جشنواره ای با هدف جلب آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای پیرامون شخصیت شهید سلیمانی با تمرکز بر پدیدارشناسی جامعه‌شناختی و چگونگی شکل‌گیری این شخصیت در یک روستای کوچک عشایری و ایفای نقش سردار دل ها در بخش های اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

وی همچنین با اشاره به چگونگی برگزاری یادواره ملی شهید مغفوری با عنوان رهواره و تجلیل از برگزیدگان پویش کتابخوانی به رنگ خدا(شرح روایت همسر شهید) اظهارداشت: شهید مغفوری سال گذشته به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه کشور معرفی شد که برگزاری یادواره بزرگداشت وی به علت حوادث تروریستی سال گذشته و نیز شهادت رییس جمهور، با چندماه تاخیر در مهرماه(عصر 19 مهر) برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان تصریح کرد: پویش به رنگ خدا بر اساس کتاب خاطرات شهید عبدالمهدی مغفوری به روایت همسر ایشان در گستره ملی اجرا شد که در نخستین رهواره شهید مغفوری از 313 برگزیده این پویش در استان کرمان تجلیل به عمل می آید و به 14 نفر نیز به صورت نمادین هدایایی اهدا می شود.

او با اشاره به جایگاه شهید مغفوری نزد مردم کرمان ادامه داد: شهید مغفوری سال ها در سمت های مختلفی از جمله مسئول روابط عمومی سپاه زرند، مسئول روابط عمومی لشکر 41 ثارالله، مسئول بسیج کرمان و مسئول سپاه و بسیج شهرستان سیرجان مشغول به فعالیت بوده است.

سلطانی نژاد همچنین دوباره با اشاره به رویداد ملی ملک سلیمان تاکید کرد: اجرای رویداد ملی رسانه ای ملک سلیمان با محورهای زندگینامه سردار سلیمانی، سیره و سبک زندگی ایشان، مکتب سردار سلیمانی و حاج قاسم و روابط عمومی در زمان جنگ و رسانه های امروزی، در رهواره شهید مغفوری کلید می خورد و پوستر آن رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: رویداد رسانه ای ملک سلیمان در قالب هایی از جمله گزارش خبری، خاطره، نقاشی، طراحی، فیلم کوتاه، پادکست، انیمیشن، فضای مجازی و غیره در استان کرمان به صورت ملی برگزار می شود.

شهید مغفوری سال 1335 در کرمان به دنیا آمد و در خانواده ای مذهبی رشد کرد؛ در دوران رژیم پهلوی به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به کسوت پاسداری درآمد و سرانجام سال 1364 در جریان عملیات کربلای چهار به فیض شهادت نائل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان