ماهان شبکه ایرانیان

واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون و ۶۷۰ راس دام سبک در مقابل طاعون ppr

تعداد ۳۶۷۰۵۵۳ راس دام اهلی در مقابل طاعون نشخوار کنندگان کوچک(PPR) در سال‌جاری در استان لرستان واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش  از 3 میلیون و 670 راس دام سبک در مقابل طاعون ppr

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از واکسینه شدن تعداد 3670553 راس دام اهلی در مقابل طاعون نشخوار کنندگان کوچک(PPR) در سطح عشایر و روستایی با اولویت دام‌های داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون با همکاری اداره کل دامپزشکی در استان خبر داد.

علی سالاروند در این خصوص گفت: با همت اداره کل دامپزشکی استان و در راستای پیگیری و پیشگیری از جلوگیری بروز بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک(PPR) دام‌های عشایر و روستایی استان با اولویت دام‌های داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد 3670553 راس دام اهلی واکسینه شدند و همچنین واکسیناسیون فاز اول تب برفکی در دام های سبک و سنگین نیز در استان در حال اجرا می‌باشد.

سالاروند افزود؛ علاوه بر واکسیناسیون دام‌های اهلی، اقداماتی از قبیل جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به ارتفاعات و زون های امن مناطق حفاظت شده استان به منظور جلوگیری از انتشار بیمارهای واگیر دام‌های اهلی به حیات وحش انجام شده است.

سالاروند در ادامه گفت وجود آبشخورها در مناطق یکی از راه‌های تماس دام‌های اهلی با حیات وحش مناطق می‌باشد که در این مورد نیز اقدامات موثری در جهت جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به آبشخورهای حیات وحش و همچنین ضدعفونی آن‌ها صورت می‌گیرد.

سالاروند در پایان از همه دامداران استان بخصوص دامداران روستاهای داخل و حاشیه مناطق خواست ضمن واکسیناسیون هر ساله دام‌ خود از ورود دام‌های به زون های امن مناطق و آبشخورهای حیات‌وحش در جهت جلوگیری از بروز و انتقال بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک(PPR) و سایر بیمارهای واگیر خودداری نمایند و به توصیه کارشناسان و محیط‌بانان در این خصوص عمل نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان