ماهان شبکه ایرانیان

به صرفه ترین روش سفر به استانبول

استانبول یکی از توریستی ترین شهر های کشور ترکیه محسوب می شود که در طول سال میلیون ها گردشگر به این این شهر جذب می شوند.

به صرفه ترین روش سفر به استانبول

به صرفه و ارزان تر سفر کردن به شهر توریستی استانبول می تواند دغدغه شما نیز باشد. طبیعتاً با در نظر گرفتن بعضی نکات و آگاهی از بعضی شرایط می توانید با بودجه کمتری سفر خود را به این شهر آغاز کنید.

ابتدا قبل از سفر بهتر است مقصد خود یعنی استانبول و مکان های مختلف آن را به خوبی بشناسید و با فرهنگ و روش های زندگی روزمره و تفریحی مردم این شهر آشنا شوید.

در این مطلب سعی داریم چندین نکات تاثیر گذار در هزینه سفر شما به این شهر را بیان کرده و روش های مختلف رفتن به استانبول را برای شما بازگو کنیم.

هزینه های قبل از سفر

قبل از آغاز کردن سفر خود به استانبول بایستی هزینه هایی را پرداخت کنید که با انتخاب هر روشی برای سفر این هزینه ها ثابت خواهند بود و تغییر نمی کنند.

از آن جایی که سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارد این هزینه ها شامل صدور یا تمدید پاسپورت و عوارض خروج از کشور است که برای سفر با تور یا به طور شخصی اجباری می باشد و بایستی پرداخت و انجام شود.

لازم به ذکر است که بدانید هزینه عوارض خروج از کشور با هر بار سفر شما بیشتر از دفعه قبل خواهد بود.

ارزان ترین زمان سفر به استانبول

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش ها برای کاهش هزینه های کلی سفر شما قطعاً آگاهی از بهترین زمان سال برای سفر به استانبول و بلیط ارزان هواپیما است. سفر به این شهر در فصل های مختلف از سال می تواند هزینه ها متفاوتی از هم داشته باشد.

با انتخاب ارزان و کم سفرترین ماه های سال برای رفتن به استانبول نه تنها با ارزانترین بلیط استانبول به این شهر سفر خواهید کرد بلکه برای خرید نیز هزینه کمتری را صرف خواهید کرد زیرا که در این موقع از سال، قیمت اجناس به قیمت واقعی خود نزدیک تر خواهند بود.

پر سفرترین فصل برای این شهر عموماً به دلیل تعطیلات، تابستان است و در این موقع از سال بلیط هواپیما تهران استانبول گران تر خواهد بود. در نتیجه می توانید برای کاهش هزینه بلیط در فصل های کم سفرتر مانند زمستان و دیگر ماه های سرد به این شهر بروید.

استانبول ممکن است که زمستان سختی را پیش رو داشته باشد اما اگر قصد انجام تفریحاتی در فضاهای باز را ندارید مشکلی در سفر شما وجود نخواهد داشت.

سفر شخصی به صرفه تر است یا تور گردشگری؟

برای سفر به شهرهایی مانند استانبول آژانس های مسافرتی گوناگونی وجود دارند که با تجربه های مختلف خود از سفر، دارای تورهای اقتصادی برای شما هستند که هزینه های سفر را با روش های خاص خود مدیریت کرده و پایین تر از حالت عادی می آورند. 

سفر با تور نه تنها می تواند به صرفه تر باشد بلکه بی دردسرتر از دیگر روش هاست. زیرا که نیازی به برنامه ریزی از قبل تعیین شده برای سفر خود ندارید و زمانی را صرف رزرو محل اقامت خود تلف نمی کنید.

بهتر است بدانید که اگر چند ساعت به پرواز هواپیما باقی مانده باشد و تعدادی از بلیط های هواپیمای تور گردشگری به فروش نرفته باشد، بلیط های باقی مانده با تخفیف های ویژه تا حتی 50 درصد تخفیف نیز به فروش می رسند.

هزینه های سفر به صورت شخصی و بدون تور به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، مدت اقامت در استانبول، مکان اقامت، بلیط رفت و برگشت، تفریحات، ارز مسافرتی و ... بستگی خواهد داشت.

هزینه های سفر به همراه تور و آژانس های مسافرتی مسلماً به دلیل گروهی بودن این سفرها و داشتن قرارداد با شرکت های هوایی نسبت به سفرهای شخصی و دیگر روش ها کم تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

اما در مجموع اگر کاهش هزینه ها برای شما بسیار مهم است و بودجه زیادی ندارید سفر به همراه تور در ماه های کم سفرتر می تواند اقتصادی ترین حالت برای رفتن به شهر زیبای استانبول باشد. 

به صرفه ترین روش سفر به استانبول

انواع سفر شخصی به استانبول

برخی افراد می خواهند که سفر خود را بدون تور تجربه کنند پس نیاز دارند که از روش های مختلف سفرهای بدون تور آگاه باشند. این نوع از سفر به طور کلی به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم می شود.

سفر هوایی

هواپیما اولین روشی است که برای سفر شخصی به ذهن شما خواهد آمد زیرا که بی دردسرترین نوع این سفرها، سفر با هواپیما می باشد. مخارج سفر با هواپیما نیز به عواملی مانند زمان سفر به استانبول، نوع ایرلاین و کیفیت بلیط خریداری شده بستگی دارد.

بهترین پیشنهاد برای سفر با هواپیما این است که خود را به شهر تهران یا تبریز برسانید و با بلیط مستقیم به استانبول بروید. بلیط شهر تبریز به استانبول مقرون به صرفه تر از دیگر شهر های ایران است.

به صرفه ترین روش سفر به استانبول

سفر زمینی

 سفرهای زمینی از جمله ماشین شخصی، اتوبوس و سفر با قطار (ترکیب سفر با ریل و دریایی است) و زمان زیادی را نسبت به دیگر روش ها نیاز دارد. قطارهایی که به سمت شهر استانبول هستند معمولاً از شهرهای تهران و تبریز حرکت می کنند. هزینه سفر به همراه قطار امکان دارد بیشتر از اتوبوس باشد اما امکانات بهتری را در طول سفر در اختیار شما قرار می دهند.

سفر با اتوبوس اقتصادی ترین روش زمینی برای سفر به استانبول است. این اتوبوس ها از شهر های مختلف ایران به سمت استانبول حرکت می کنند. اتوبوس ها بسته به امکانات و راحتی آن ها هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

برای سفر با خودروی شخصی خود باید هزینه های متفاوت تری از دیگر روش ها را در نظر بگیرید که شامل بنزین، عوارض جاده، هزینه احتمالی ایجاد مشکل برای ماشین و تعمیر آن، گذرنامه و دیگر مخارج می باشد.

 سفر های زمینی امکان دارد کمی ارزان تر از هواپیما باشند اما زمان زیادی را تلف کرده و خستگی راه طولانی به همراه خواهند داشت.

حمل و نقل در داخل شهر

رفت و آمد در شهر استانبول روش های مختلفی دارد مثل استفاده از اتوبوس، تراموا، مترو، تاکسی عمومی، کرایه خودرو و ...

تاکسی یکی از گران ترین روش های حمل و نقل در شهر استانبول است و همچنین در این شهر مترو همیشه شلوغ و پرجمعیت است. در نتیجه کرایه ماشین یکی از بهترین روش ها برای رفت و آمد زیاد است.

البته انتخاب روش حمل و نقل در این شهر به شرایط  راحتی خود شما بستگی خواهد داشت.

 در نهایت

در طول سفر هزینه ها متفاوت و جزئی دیگری به جز مخارج رفت و آمد وجود خواهد داشت که می توان آن ها نیز کنترل کرد و با انواع روش های سفر به استانبول و دیگر عوامل، هزینه های دیگر نیز تغییر خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان