ماهان شبکه ایرانیان

جامعه اسلامی دانشجویان در ٥ دانشگاه بزرگ استان کرمان فعالیت دارد

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فعالیت این تشکل در ٥ دانشگاه بزرگ استان کرمان گفت : اهداف این تشکل شامل تعمیق فرهنگ اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و گسترش مشارکت مدنی دانشجویان در راستای پرورش نیروهای توانمند در جهت تحقق آرمانهای اسلام ناب و بر اساس دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و ولی فقیه زمان ...

جامعه اسلامی دانشجویان در ٥ دانشگاه بزرگ استان کرمان فعالیت دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمدرضا بهزادی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگویی به تشریح روند تاسیس، اهداف و کلیات فعالیت این تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه های استان کرمان پرداخت.  


او افزود : جامعه اسلامی دانشجویان تشکلی است که درسال 68 پس از انحلال حزب جمهوری اسلامی توسط پنج تن از افراد دغدغه مند، شامل فضائلی، مرادیان، درخشان، سهلانی و نصر اصفهانی تاسیس شد.

دانشجو نوشت ، وی بیان داشت : در آن زمان در دیدار با رهبری یک توصیه مهم به عنوان پایه های اصلی تصمیم گیری های این تشکل دانشجویی در دانشگاه ها شد که شامل موارد زیر بود : با گروه ها و تشکل هایی که با نام اسلامی در دانشگاه ها هستند برخورد نکنید بلکه حرکت اثباتی کنید نه نفی؛ تلاش کنید افراد کیفی وارد تشکیلات شوند و نکته بعد اینکه هیچ گاه ارتباط خود را با روحانیت از دست ندهید.

پیشتازی فعالیت در کرمان

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : پس از آن تا سال 1370 دفاتر جامعه اسلامی در دانشگاه های مختلف زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین در شهر های مختلف مثل تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان تاسیس شد و به فعالیت های گسترده پرداخت و ذکر این نکته حائز اهمیت هست که شهر کرمان هم در این امر جز شهر های پیشتاز بوده است.  

وی اعلام کرد: در حال حاظر در شهر کرمان 3 دفتر فعال جامعه اسلامی دانشجویان وجود دارد که در دانشگاه های شهید باهنر، علوم پزشکی و فرهنگیان فعال می باشند.

او افزود : متاسفانه دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان قبلا وجود داشته است ولی در حال حاظر فعال نیست و تلاش میکنیم این دفتر هم در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز فعال شود.

بهزادی در ادامه گفت : در سطح استان هم دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در ٢ دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و دانشگاه سیرجان وجود دارند و فعالیت می نمایند.

لزوم همراهی بیشتر دانشگاه ها

 او بیان داشت : جمعا در استان کرمان 5 دفتر فعال جامعه اسلامی دانشجویان در سطح دانشگاه ها بزرگ وجود دارد؛ البته مانع هایی هم به خاطر سیاست های دانشگاه های کرمان برای فعالیت های مشترک وجود دارد که امیدواریم با تغییر این سیاست ها مواجه شویم.

وی اهداف اصلی جامعه اسلامی دانشجویان را که در اصل دوم اساسنامه این تشکل هم به آن اشاره شده شامل تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و گسترش مشارکت مدنی دانشجویان در راستای پرورش نیروهای توانمند در جهت تحقق آرمانهای اسلام ناب محمدی (ص) و بر اساس دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و ولی فقیه زمان، بهره گیری بهینه از توانمندی اعضای اتحادیه در راستای آئین و میثاق مشترک و منافع ملی و برقراری ارتباط سازنده با تشکلهای دانشگاهی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی، در چارچوب منافع نظام اسلامی است، برشمرد.

تربیت نیروهای مومن و متخصص

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت : در چشم انداز اصلی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان از بدو تاسیس تبدیل شدن به بازوی مشورتی دانشجویی رهبری، پیشرو بودن در وحدت حوزه و دانشگاه، پیشرو بودن در نهضت تولید علم و تربیت نیروهای مومن و متخصص در سطح ایران و جهان (اعم از محقق، متفکر، سخنران، روزنامه نگار، نظریه‌پرداز و مدیران) دیده شده است و در این راستا این تشکل دانشجویی تقویت و توسعه دفاتر دانشگاهی، جذب و تقویت نیروهای نخبه و تقویت آنان به منظور کادرسازی برای نظام و گفتمان سازی برای انقلاب را از مهمترین راهها برای رسیدن به این چشم انداز می داند.

او گفت : واحد های مختلفی در جامعه اسلامی وجود دارد که شامل آموزش، سیاسی، فرهنگی، تشکیلات، خواهران، روابط عمومی و تبلیغات، و سایر واحدهایی است که بنا به سلایق و اقتضای هر دانشگاه در جامعه اسلامی دانشجویان آن دانشگاه پیش بینی می شود.

وجود ساختار تشکیلاتی قوی

بهزادی تاکید کرد: از شاخصه‌های مهم این تشکل دانشجویی، وجود ساختار تشکیلاتی قوی آن می‌باشد که دارای یکی از بزرگترین و کاملترین سیستم تشکیلاتی در میان تشکل‌های دانشجویی است که علاوه برکمیسیون‌های تخصصی زیر مجموعه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، مجامع نمایندگان این تشکل به مصابه مجلس شورای اسلامی بوده و هیئت عالی نظارت این اتحادیه وظیفه‌ای همانند شورای نگهبان را برای این تشکل ایفا می‌کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان اظهار داشت : از مهم‌ترین وجوه تمایز اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با سایر تشکل‌های دانشجویی، ورود آشکار و تابلودار در بحث انتخابات و شناسایی و اعلام کاندیداهای اصلح و مورد تأیید دانشجویان به جامعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان