به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام پیشنهادی و احتمالی ال 90 ایرانی آرین خواهد بود و در نهایت این سدان اقتصادی با نام پارس خودرو آرین عرضه میشود. البته هنوز نامگذاری رسمی برای این خودرو انجام نشده اما فعلا آرین، محتملترین نام برای ال 90 ایرانیزه به حساب میآید.
همچنین مدیر پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش پارسخودرو از عرضه این خودرو به همراه سهند پلاس یا همان سهند اتوماتیک در سه ماهه پایانی سال خبر داد.
ال 90 ایرانی در 28 فروردین 1402 برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر 90 است که پارسخودرو تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام احتمالی آرین وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P90 نام داشت اما احتمالا نام نهایی آرین برای آن انتخاب شود.
طراحی نمای جلویی ال 90 ایرانی محافظهکارانه و مدرن به نظر میرسد و از آن طراحی کسلکننده و حوصله سر بر ال 90 خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که بهصورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.
طراحی نمای کناری بهجز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو میاندازد. در مجموع طراحی بیرونی P90، مدرن و محافظهکارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.
طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال 90 و ساندرو بوده و بهجز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.
پیشرانه ME16 که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC5 بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C3)، تارا، رانا پلاس و 207 به کار گرفته شده است.
به این ترتیب یک پیشرانه 3 اسم پیدا میکند: EC5 (پژو سیتروئن)، TU5+ (ایرانخودرو) و ME16 (سایپا). خروجی این پیشرانه 1٫6 لیتری 4 سیلندر، 110 اسببخار قدرت و 150 نیوتونمتر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس 5 سرعته دستی با نام 5F18PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.
227322