ماهان شبکه ایرانیان

پست در مسیر کند

صبح ساحل نوشت: بسیاری از شهروندان از تأخیر در تحویل بسته‌ها، عدم پاسخگویی مناسب اداره پست اعلام نارضایتی کرده و گفته‌اند که بسته‌هایشان با تأخیر قابل‌توجهی به دستشان می‌رسد، این تأخیر می‌تواند ناشی از مشکلاتی مانند کمبود نیرو، ضعف زیرساخت‌های پستی، افزایش حجم مرسولات، یا مشکلات در هماهنگی با سایر بخش‌های حمل‌ونقل باشد.

پست در مسیر کند

عدم پاسخگویی مناسب و افزایش نارضایتی‌ها باعث کاهش اعتماد عمومی به خدمات پستی شده و می‌تواند مشکلاتی برای افرادی که در کسب‌وکارهای خود به خدمات پستی وابسته هستند، بوجود ‌آورد.  برای بهبود این وضعیت اصلاح زیرساخت‌های داخلی و افزایش کارآمدی در سرویس‌دهی پستی، می‌تواند تا حد زیادی نارضایتی‌های فعلی را کاهش دهد. با پیگیری‌های صبح ساحل، اداره پست بندرعباس در پاسخ به پیام شهروندان در ارتباط با تأخیر  یا عدم توزیع مرسولات پستی همشهریان در بندرعباس گفت: مرسولات پستی پس از ورود به مرکز استان، تجزیه و در کمترین زمان ممکن (کمتر از 10 ساعت) به مقاصد ذی‌ربط رهسپار و بر اساس اولویت نوع سرویس، توزیع می‌گردند.

توضیح اداره پست بندرعباس در خصوص تاخیر در توزیع مرسوله‌های پستی
 

از آنجایی که حجم مرسولات پستی به دلیل رویکرد مردم به خرید آنلاین افزایش یافته، اداره کل پست استان هرمزگان بمنظور انجام تعهدات خود در به حداقل رساندن زمان توزیع، نیروی انسانی مورد نیاز را پیش‌بینی و تامین نموده و در صورت ضرورت از توان بخش خصوصی پس از سیر مراحل قانونی گزینش و آموزش افراد دارای صلاحیت توزیع، جهت مراجعه به نشانی‌گیرندگان استفاده نموده است.
در برخی مواقع در مبادله فیزیکی مرسولات، بی ترتیبی‌های متفاوتی از قبیل اتفاقات ناخواسته مسیر مقصد تا توزیع از جمله کسالت نامه‌رسانان و یا نقص فنی وسیله نقلیه، به وجود می آید که بمنظور رفع این موضوع، پیش‌بینی‌های لازم انجام پذیرفته و ظرف حداکثر 24 ساعت با جایگزینی برای این نامه‌رسان گشت همجوار، مشکل حل می‌شود.
لازم به یادآوری است که در برخی مواقع نیز بدلیل نقص آدرس گیرنده، مخدوش بودن بارکد مرسوله، عدم حضور گیرنده مرسوله در محل و ... گاها موجب تاخیر در تحویل مرسولات و برخی موارد موجب عدم امکان توزیع به موقع مرسولات پستی می‌گردد. که در این مورد با اخذ نشانی و بارکد مرسوله موضوع پیگیری و چنانچه منجر به پرداخت خسارت باشد، پس از تکمیل مدارک طی 48 ساعت، خسارت وارده به مشتری پرداخت و نسبت به شناسایی علت بروز مشکل و پیگیری رفع آن اقدام خواهد شد.
رهگیری هر مرسوله‌ای در سیستم پستی کشور، بدون بارکد پستی امکان‌پذیر نمی باشد، لذا هم استانی های محترم می توانند با مراجعه به پرتال رهگیری مرسولات پستی به نشانی https://tracking.post.ir و وارد نمودن شماره بارکد پستی خود از موقعیت مکانی مرسوله خود مطلع و در صورت هر گونه شکایت، انتقاد یا پیشنهادی با شماره تلفن های 07632228388 و 07632240101 که جهت پاسخگویی و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده است اقدام نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان