ماهان شبکه ایرانیان

خبر تازه سخنگوی دولت از زمان رفع فیلترینگ

سخنگوی دولت چهاردهم در مورد حل مشکلات اینترنت توسط دولت گفت: نمی‌توانیم تغییرات را به یک‌باره ایجاد کنیم. فرآیند بازنگری در فیلترینگ در حال پیگیری است؛ صبوری کنید.

خبر تازه سخنگوی دولت از زمان رفع فیلترینگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مهر، موضوع فیلترینگ، کیفیت اینترنت و چگونگی حکمرانی فضای مجازی یکی از مسائلی بود که در دوران انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه نامزدها قرار داشت.

در آخرین اظهار نظر از سوی دولتی‌ها در این حوزه دکتر فاطمه مهاجرانی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مسئله فیلترینگ حل خواهد شد؟ گفت:« این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و در حال پیگیری است.»

وی در پاسخ به این‌که چه موانعی بر سر راه وجود دارد، اظهار کرد:« فرآیند در حال پیگیری است. باید توجه داشت نمی‌توانیم تغییرات یکباره در موضوعات ایجاد کنیم. فرآیندی دارد که در حال طی شدن است.»

سخنگوی دولت چهاردهم در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر جلسه برگزاری کمیته فیلترینگ باشیم؟ گفت:« دوستان در حال پیگیری فرآیند هستند؛ صبوری کنید.»

موضوع فیلترینگ و بهبود کیفیت اینترنت یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و فعالان اقتصاد دیجیتال است. با توجه به مسائل اقتصادی، بسیاری از افراد در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌های دارای محدودیت دسترسی اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار کرده‌اند. گستردگی فیلترینگ پلتفرم‌ها سبب شده بیشتر کاربران از فیلترشکن‌ها برای دور زدن فیلترینگ استفاده کنند که همین موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات دسترسی برای کاربران فضای مجازی، امنیت اطلاعات شخصی آنها را نیز به خطر انداخته و سبب شده دسترسی به انواع پلتفرم‌های ممنوعه برای همه کاربران در سنین مختلف فراهم باشد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان