ماهان شبکه ایرانیان

گزارش سازمان امور مالیاتی از وضعیت مالیات خانه‌های لوکس/ ۵ درصد مالیات دادند

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: ۱۳۵ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شدند که رقمی بالغ بر چهار هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان مالیات برای آنها تعیین شده است و تاکنون مالکان نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی و باغ ویلای گران قیمت مالیات داده‌اند.

گزارش سازمان امور مالیاتی از وضعیت مالیات خانه‌های لوکس/ 5 درصد مالیات دادند

به گزارش خبرآنلاین،براساس گزارش آخرین وضعیت اخذ مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت موضوع بند (ع) تبصره (6) قانون بودجه، در سال 1402 از بین واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گزارش شده توسط وزارتخانه‌های راه وشهرسازی، صمت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری ها به سازمان امور مالیاتی، در مجموع 135 هزار و 509 واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شدند و به مالکان آنها از طریق پیامک این موضوع اعلام شده است.

ایرنا در خبری نوشت:بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، تاکنون مالکان پنج هزار و 993 واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول، حدود 94 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند و مابقی نیز در فرآیند وصول و اجرا است که اطلاعات لازم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده و از طریق پیامک نیز به مالکان آنها اطلاع رسانی شده است.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی روز گذشته نیز خبر داده بود که بیشتر دارندگان خودروهای لوکس هنوز مالیات نداده اند.

براساس این گزارش، از مجموع 566 هزار و 753 خودرو لوکس مشمول مالیات، تعداد 235 هزار و 617 مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده‌اند که از آنان مبلغ دو هزار و 500 میلیارد تومان (معادل 42 درصد) وصول شد.

در طی سه سال گذشته (از 1400 تا 1402) از مجموع 782 هزار و 323 خودرو شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی، 566 هزار و 753 مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به هفت همت شدند.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان