در پی تشکیک‌ در آمار کلاس‌های تفسیری حوزه؛

درسنامه مدرسه عالی تفسیر قرآن منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: در پی برخی تشکیک‌ها در ارایه آمار کلاس‌های تفسیر در حوزه، درسنامه تفسیر مدرسه عالی تفسیر قرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، چندی قبل، رئیس مدرسه عالی تفسیر قرآن از برگزاری 410 کلاس تفسیر در حوزه علمیه قم و رشد 60 درصدی در تعداد این کلاس‌ها خبر داد که از سوی برخی افراد مورد تشکیک قرار گرفت.

به دنبال تشکیک در این آمار، درسنامه تفسیری این مدرسه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی، رئیس مدرسه در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفت.

در مقدمه این درسنامه آمده است: بسی جای خرسندی است که قرآن از غربت بیرون آمده و با توسعه و گسترش آن در حوزه به جایگاه مناسب خود نزدیک شده است. اکنون درسنامه در دو بخش تفسیر آزاد و خارج با همت و تلاش دبیرخانه مجمع و همکاری مدرسان حوزه فراهم شده است.

در ادامه این مقدمه آمده است کلاس‌های تفسیر حوزه در سال قبل 253 عدد بوده ولی امسال به 410 عدد رسیده و رشد 60 درصدی را نشان می‌دهد که با توجه به رسمی شدن درس تفسیر در پایه‌های 7 تا ده حوزه تنظیم شده است.

رونوشت‌هایی از این درسنامه نیز به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه، حجت‌الاسلام فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، حجت‌الاسلام فرحانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، آیت‌الله استادی، دبیر وقت شورای عالی حوزه، حضرات آیات مومن، مقتدایی، خاتمی، اعضای شورای عالی حوزه، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و دفاتر برخی از مراجع عظام تقلید از جمله دفتر آیات‌ عظام سیستانی در ایران، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نکونام گلپایگانی، رئیس مرکز تخصصی تفسیر و ... ارسال شده است.

برخی منتقدان درباره تعداد این کلاس‌ها گفته‌اند نباید دروس سطح پائین تفسیری همچنین کلاس‌های برگزار شده در مقاطع مختلف جامعه المصطفی(ص) را به عنوان دروس تفسیر محاسبه کنیم. همچنین اگر درسی با محوریت فقه و اصول و دیگر دروس مانند علوم قرآنی برگزار می‌شود، نمی‌تواند جزء آمار کلاس تفسیر محاسبه شود.

ایکنا این موضوع را با تعدادی از کارشناسان و مدرسان و محققان قرآنی حوزه پیگیری خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان