ماهان شبکه ایرانیان

آیت‎الله العظمی سبحانی تبیین کرد:

نگاه اسلام به خلقت زن و مرد یکسان است

گروه حوزه‎های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اسلام ماهواره را حرام نکرده است، گفت: اسلام این ابزار را حرام نمی‎داند، اما آنقدر برنامه‎های آن فسادآور است که مردم نباید این ابزار را وارد خانه‎های خود بکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی ظهر امروز، 21 تیر در درس تفسیر سوره احزاب در مسجد مدرسه حجتیه گفت: اسلام در خصوص طبیعت زن و مرد نظر متفاوتی ندارد و طبیعت آن دو را یکی می‎داند.

وی افزود: مسلمین و مسلمات در آیات الهی به معنی مسلمان است، چه مرد و چه زن؛ بنابراین مؤمنین و مؤمنات و مسلمین و مسلمات از نظر اسلام همگی در یک کشتی هستیم. خداوند بیان می‌کند که زنان و مردان مطیع در نزد خداوند یکی هستند و تفاوتی با هم ندارند.

این استاد حوزه بیان کرد: این سخنان در زمانی بیان شده است که آن زمان در همین غرب اصلاً زنان را به حساب نمی‌آوردند ولی اسلام در این زمینه هم مترقی‌ترین و کامل‌ترین بحث را بیان کرده است.

ارزش صبر

این مرجع تقلید اظهار کرد: یکی از مسایلی که خداوند از انسان خواسته، مسئله صبر است؛ صبر است که باعث می‌شود انسان در این شرایط طاقت‌فرسای تابستانی در دمای بالای 45 درجه روزه بگیرد، زیرا اگر انسان صبر نکند نمی‌تواند روزه‌داری کند.

انتقاد از بدحجابی

وی گفت: زنانی که امروز با چهره‌های باز و آرایش کرده در قم و تهران می‌گردند باعث می‌شوند که جوانان به آنها خیره شوند ولی اگر بر معصیت صبر کنند باعث می‌شوند که نه خود گمراه شوند و نه دیگران را گمراه کنند؛ اگر صبر نباشد انسان در گناه گرفتار می‌شود البته صبر نوع دیگری نیز دارد که همانا صبر بر مصیبت است.
آیت‌الله سبحانی اظهار کرد: حضرت زینب(س) مصداق واقعی و بارز الصابرات است؛ ایشان قهرمان صبر است و بلاهایی که ایشان در کربلا و شام دیدند، کمر هر کسی را می‌شکست ولی ایشان مستحکم و استوار بودند.

اسلام ماهواره را حرام نکرده؛ تبعات آن ویرانگر است

وی افزود: در آینده باید چراغ به دست بگیریم و به دنبال زنان و مردان پاک بگردیم زیرا صهیونیست‌ها سعی می‌کنند از طریق ماهواره‌ها مردم را به فساد بکشند تا بهره‌های خود را بگیرند؛ اسلام ماهواره را حرام نکرده است، ولی چون برنامه‌های ویرانگر دارد نباید مردم اجازه ورود آن را به خانه  بدهند.

این استاد حوزه بیان کرد: در دوران جاهلیت دختران لکه ننگ بودند؛ هنگامی که می‎گفتند زنت دختر زاییده است آن فرد سر به زیر می‌شد و سعی می‌کرد این نوزاد را زنده زنده زیر خاک بکند؛ در چنین شرایطی خداوند می‌فرماید که این زن با مرد از نظر ماهیت انسان بودن تفاوتی ندارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: خداوند در آفرینش حوا بیان می‌کند که حوا از یک نفس واحده خلق شده است یعنی از همان جنس آدم حوا را آفریده است و تفاوتی از نظر ماهیت ندارند و انسان را بر آن می‌دارد که تقوای الهی پیشه کند.

وی گفت: زنانی اعتراض می‌کردند که اسلام حق ما را ادا نکرده است؛ در حالی که خداوند همه انسان‌ها را در یک کشتی قرار داده است و تفاوتی میان آنها نیست. خداوند در قرآن بیان کرده است که فرزندان آدم (مرد و زن) از سوی خداوند کرامت داده شدند؛ بنابراین از نظر آفرینش تفاوتی را مشاهده نمی‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان