از زمانی که مردم موفق شدهاند تفاوتهای بین علم و افسانه را درک کنند، موجودات فضایی از محوریت اصلی خارج شده و موضوع انتشار گازهای گلخانهای تبدیل به یک تهدید واقعی برای سیاره زمین شده است، به همین دلیل در چند سال اخیر شاهد تحقیقات گسترده و موشکافی سازمانهای مربوطه در راستای کاهش تولید گازهای گلخانهای هستیم که یکی از موارد کاربردی آنان در صنعت خودروسازی میتواند روی کار آمدن پیشرانههای توربوشارژر با مصرف سوخت و گازهای آلاینده کمتر باشد که شرکتهای بزرگ خودروسازی را مجبور به کنار گذاشتن پیشرانههای تنفس طبیعی و استفاده بیشتر و گستردهتر از توربوشارژر کرده است.
پیرو موضوع بالا، باتوجه به پوست اندازی صنعت خودروسازی در جهت پیشرفت و توسعه، اخیرا نوبت به جاودانه شدن موتورهای توربوشارژر رسیده است که کم کم موتورهای درون سوز تنفس طبیعی را مغلوب کرده و خود را به عنوان مطلوبترین گزینه موجود برای شرکتهای بزرگ خودروسازی و مشتریان معرفی میکنند که امروز اکثر خودروهای جهان را در بر میگیرد، اما این نوع پیشرانه معایبی هم به همراه خواهد داشت که در این خصوص "دکتر یوهاهیم واگنبلاست" به عنوان مدیر تحقیق و توسعه شعبه آمریکایی شرکت "ماهله" صحبتهای مهمی کرده است.
به گفته دکتر یوهاهیم واگنبلاست از شرکت ماهله و به نقل از خودروبانک: پیشرانههای توربوشارژر دارای ابعاد و اندازه کوچکتری هستند و نیروی تولیدی آنان با پیشرانههای تنفس طبیعی در ابعاد و اندازه بزرگتر برابری میکند، اما همین تولید قدرت و گشتاور بالا از ابعاد و اندازه کوچک سیلندر و پیستون میتواند تاثیرات فاجعه آمیزی بر روی اجزای موتور و طول عمر آنان داشته باشند، به همین دلیل تیم توسعه ما از شرکت "ماهله" در حال کار بر روی اجزای موتور و سیستمهای مخصوص مولد قدرتی هستند تا مقاومت قطعات را در برابر آسیبهای موتورهای توربوشارژر بیشتر کنند و خرابی آنان را به حداقل برسانند.
در رابطه با پیشرانههای توربوشارژر، پیش بینی میشود که تا سال 2025 میلادی بیش از نصف خودروهای فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا به پیشرانههای توربوشارژر مجهز شده باشند که اگر یک تصمیم درست و برنامهریزی دقیق برای بهبود شرایط آنان صورت نگیرد، در آینده حجم خرابی پیشرانههای توربوشارژر بر اثر استهلاک و کارکرد چند ساله خودروهای فعلی بسیار بیشتر خواهد شد، بخصوص اینکه سوخت مصرفی آنان دارای کیفیت لازم نباشد که در بازار کشور متاسفانه شاهد چنین چیزی هستیم و عمر پیشرانههای توربوشارژر را به شدت پایین میآورد.
در آخر بد نیست بدانید که ماهله (Mahle)، شرکت تولیدی آلمانی است که در سال 1920 میلادی و در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است و هدف اصلی آن در زمینه تولید انواع پیستونها و قطعات مربوط به موتورهای احتراق داخلی دنبال میشود که در سال 2016 میلادی 76000 نفر از کارکنان این شرکت در بیش از 170 کارگاه تولیدی و 13 مرکز تحقیق و توسعه در آلمان، بریتانیا، برزیل، آمریکا، چین، ژاپن و هند مشغول به کار هستند که "دکتر یوهاهیم واگنبلاست" مدیر تحقیق و توسعه شعبه آمریکایی این شرکت است.