نماز جمعه تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی ۱۵/۷/۱۳۷۹

الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نشکره و نتوکل علیه و نعوذبه تبارک و تعالی من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا و نشهد ان لااله الاالله وحده لاشریک له و ان محمدا عبده و رسوله صلی الله علیه و آله سیما بقیة الله فی ارضه.

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نشکره و نتوکل علیه و نعوذبه تبارک و تعالی من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا و نشهد ان لااله الاالله وحده لاشریک له و ان محمدا عبده و رسوله صلی الله علیه و آله سیما بقیة الله فی ارضه.

قال الله العظیم ان المتقین فی جنات و نهر فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر.

اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عیناحتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

بحثم در خطبه ی اول در اخلاق بود و در خطبه ی پیش به بحث صدق وراستگویی رسیدیم آیه ی مبارکه ای که تلاوت نمودم آخرین آیات شریفه ی سوره ی مبارکه ی قمر است متقین در بهشت، باغها،بستانها و نهرها قرارگرفتند نهر اسم جنس است و اقسام نهرها نهر آب و نهر شیر، نهر عسل،نهرهای مختلف و زیبا در بهشت است متقین جایگاهشان نقطه ایست بلند فی مقعد صدق، مجلس آنها خیلی رفیع است و بهشتیان آنان را می بینند آن نقطه ی بلند و بالا و عالی نقطه ی صدق است و جایگاه صدق است آن صندلی وآن میز محل قرار گرفتن صادقین است فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر، درپیشگاه خدا پیشگاه مالک، مالک هستی فرمان فرمای وجود دارای اقتدار وجلال.

بحثم در صدق بود صدق و راستگویی یک بحثی است در اخلاق که آیاذاتا نیکوست؟ حسن ذاتی دارد یا حسن او به خاطر عوارض و آثار اوست؟

تقریبا همه ی محققان اخلاق می گویند حسن راستگویی به خاطر آثار اوست نه این که ذاتا حسنی داشته باشند که قابل تخلف نباشد و لذا به احادیثی استناد می شود که در جاهایی کذب، اجازه داده شده و در جاهایی کذب واجب شده، حدیثی از امام ششم علیه الصلاة والسلام است که می فرماید بین دو نفر که می خواهند با هم آشتی بدهند آنان را، دروغ مانعی نداردزیرا خیر است.فقال خیرا او نما خیرا می فرماید حدیث از رسول اکرم صلی الله علیه و آله لیس بکذاب من اصلح بین اثنین دروغگو نیست کسی که بین دو نفر اصلاح می دهد می گوید این نسبت به شما مثلا خوشبین است در حالی که اینچنین نیست یا نسبت به دیگری برای این می گوید که بین آنان کدورت رفع شود و باهم صمیمی شوندیک خانواده که اساس آن زن و شوهر است چه بسا یک نفر در اصلاح بین آنان مجبور شود یک صفاتی از این، پیش او و از آن پیش این بگوید رسول اکرم می فرماید فقال خیرا او نما خیرا، مطلبی که می گوید چون هدف اصلاح است بنابراین، این خیر است ولی در جای خاص خودش یا اگر کسی می خواهدیکی را از بین ببرد و ظالمی به دنبال مظلوم است و مظلوم در یک جاپنهان شده به این می گوید دیدی فلانی را او می گوید نه ندیدم با این که دیده این کذب او واجب است بر او بنابراین صدق برای آثارش است آثارصدق جامعه ای را زنده می کند در جامعه ای اگر دروغ بود این جامعه ازاساس بهم می ریزد یک حدیثی است از امیرالمؤمنین علیه الصلاة والسلام می فرماید در نهج البلاغه هست این سخن، لسان الصدق یجعله الله بین الناس خیر من المال یرثه غیره می فرماید اگر از کسی راستگویی به ارث بماندبهتر از این است که ثروت او به ارث بماند اگر کسی آنچنان راستگو بودکه مردم از آن نامبردند به صدق و راستگویی این ارثی است که قابل مقایسه نیست با ثروتی که این ثروت در اختیار مردم است خیلی مهم است واقعا کسی ثروتی داشته باشد در اختیار بگذارد یا فرزندانش استفاده کنند یا مردم عموما استفاده کنند اگر از این پدر و مادر راستگویی به ارث برسد خانواده ی او صدق را به ارث ببرند خیلی بهتر از مالش است جامعه ای اگر صدق را به ارث ببرد راست گفتن را به ارث ببرد خیلی بهتراست از این که ثروتی را جامعه از آن استفاده کند این یک اساسی است درباره ی مسئله ی صداقت و پاکدامنی در کار در اداره در مدرسه در بازاردر کسب راست بگوید اینجور بود اینچنین است این کالا این عیب را دارداین حسن را دارد من زود آمدم سر کار دیر آمدم سر کار همه ی اموری که انسان روزمره با آن مواجه است اگر بنا بر راستگویی باشد در جامعه اعصابی محکم و بهم پیوسته و متصل که این اعصاب عبارت است از اعتماد،اطمینان سکینه، آرامش، حسن عمل کار بسیار مؤثر و مفید و لذا قرآن کریم مقام صدق را نقطه ی بلند بهشت قرار داده حالا برای این که توضیحی عرض کنم بعنوان مثال از صدق و کذب به این روزهایی که در آستانه اش هستیم یعنی ولادت امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه من اشاره می کنم من نکته ای در همین راستا از آن استفاده می کنم:

ولادت امیرالمؤمنین سلام الله علیه در دل خانه ی کعبه بود این را فقطشیعه نمی گوید اهل سنت، بزرگان حدیث و مورخان می نویسند مطلبی که بزرگان حدیث می نویسند مستدرک از حاکم نیشابوری است نیشابوری،نورالابصار شبلنجی، فصول المهمه ابن صباغ، تذکرة الخواص سبط ابن جوزی، مناقب امام علی مغازلی، تاریخ الخمیس بکری، مطالب السؤول محمد بن طلحه ی شافعی، مروج الذهب از مسعودی و همچنین بقیه ی بزرگان اهل سنت در حدیث و تاریخ همه نوشتند و جان مطلب هم این دو سطرعبارتی است که در این کتابهاست فاطمه ی بنت اسد به علی علیه السلام باردار بود وارد مسجد الحرام شد زنان بسیاری هم بودند. ابوطالب ایستاده بود فاطمه بنت اسد در کنارش بود یکی از زنان آمد به ابوطالب گفت چرا نگرانی (ما لی اراک کئیبا و محزونا) چرا درهمی گفت فاطمه بنت اسد درد زایمان داردو فرزند به دنیا نمی آید سخت نگران است در کنار مسجد الحرام است دستش را گرفته بود جلوی صورتش ابوطالب و هی دعا می کرد و اشک می ریخت پیغمبر اکرم از راه رسید به ابو طالب فرمود مطلب چیست او قصه ی فاطمه بنت اسد را بیان کرد فاطمه آمد جلوی کعبه یعنی این مطلب از تاریخ این است که رسول اکرم به او فرمود برود جلوی خانه ی خدا برود جلوکعبه کان رسول اکرم از ماجرا مطلع بود این خانم جلوی در رفت جلوی دیوار رفت گفت خدایا درد زایمان مرا مضطرب کرده دعا هم چنین به اوتلقین شده بود حالا یا رسول اکرم گفت چنین دعا کن یا به خودش چنین الهام شده بود گفت خدایا بحق این کودکی که در رحم من است مشکل زایمان را بر من راحت کن دیوار باز شد فاطمه بنت اسد وارد شد و سه روز در خانه کعبه بود وقتی هم که از خانه بیرون آمد ابتدا دارد رسول اکرم آمد او[مولود] را بغل کرد چون در تاریخ چنین دارد که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قبل از بعثت او به 12سال، یعنی رسول اکرم که 40 ساله مبعوث بوده طبعا 27 یا 28 سال پیغمبر اکرم داشته وقتی فاطمه بنت اسد فرزند آورد و رسول اکرم او رابغل کرد و بعد بدست ابوطالب داد یا ابوطالب برداشت بدست پیغمبر اکرم داد که حالا تاریخ ها جور واجور نوشته ولی اصل مسئله این است نکته ای که می خواهم عرض کنم اینجاست در اینجا بیانی از امام زین العابدین علیه السلام است که امام سجاد می فرماید والله هی فضیله این فضیلتی است که ماسمعت بشی ء و هذا احسن منه هیچ داستانی برای من جذابتر از این قصه نیست و هیچ تاریخی برای من زیباتر از این قطعه از تاریخ نیست که وقتی ولادت علی را در کعبه می شنوم، حالا اینجا نکته ایست به امام زین العابدین سلام الله علیه عرض می کنیم چطور ولادت امیر در دل کعبه زیباترین داستانهاست ابراهیم در دل آتش محفوظ ماند و حبه های آتش برگشت به صورت اول قبل از زغال شدن که درخت بود و همه درخت شد همه اشجار شد این که خیلی مهم است حضرت مسیح در گهواره گفت (انی عبدالله) این که خیلی زیباست چطور قصه ی امیرالمؤمنین احسن از تمام قصه هایی است که شما شنیده اید نکته اش این است امیرالمؤمنین علیه السلام صاحب لایت خاصه ی محمدیه است ولایت خاصه منعکس شده بطور کامل در علی که انا و علی من شجرة واحدة وسائرالناس من شجر شتی و این ولایت، اساس همه ی ارزشهاست این خود یک بحث مفصلی است و همه ی هدایتها تا قیام قیامت ریشه اش همین ولایت است وهدف انبیا رسیدن بشر به این نقطه است که آخرین ولی خدا وجود اقدس امام زمان ارواحنا فداه است بنابراین یک همچنین شخصیت و اثری راتاریخ دستهای فریب و نیرنگ و دروغ خواسته اند تحریفش کنند چه کردندولی امیرالمؤمنین در تاریخ درخشید ابن ابی الحدید معتزلی می نویسداز اسکافی نقل می کند اسکافی از علمای بزرگ اهل سنت است که معاویه بن ابی سفیان کتابی پر از حدیث تدوین کرد علیه امیرالمؤمنین و فرستادبین عده ای از صحابه ی پیغمبر اکرم و تابعین از جمله ابوهریره و عده ای گفت این احادیث را که علیه امیرالمؤمنین را نقل کنید چقدر حدیث علیه امیرالمؤمنین نقل کردند گرچه امیرالمؤمنین به قول ابن ابی الحدید می گوید چه بگویم درباره ی انسانی که نتوانست این همه تبلیغات سوء چهره اش را پشت ابرها ببرد گرچه یک چشم و دو چشم ندیدولی چشمهای دیگر همه دیدند چه بگویم درباره ی این شخص از عظمت و جلالت ولی در عین حال با همین دروغ جامعه را متزلزل کردند شام را متزلزل کردند عراق را به نگرانی و اختلاف کلمه ی شدید انداختند با همین تبلیغات دروغ، دروغ اینچنین است گرچه دروغ عاقبت ندارد گرچه دروغگوعاقبت ندارد آن صدق و صداقت است که دارای حسن عاقبت است و العاقبة للمتقین ولی آن کسی که دروغ می گوید جو را برای یک مدت کوتاه ملتهب می کند جامعه را برای مدتی کم منحرف می سازد این است که اینقدر روی صدق اهتمام شده و روی کذب ملامت شده که امام باقر می فرماید اگر کسی دروغ بگوید این دروغ گو نفسی که می زند این سخنی که می گوید و از دهانش بیرون می آیداین می رود به آسمان فرشته ی آسمان لعنتش می کنند فرشتگان که تو دروغ گفتی چطور می رود به آسمان یعنی همه ی فضا را حرکت می دهد همه ی جهان راحرکت می دهد فضای عالم بالا را متوجه می کند بله چون دروغ جامعه رامتزلزل می کند صدق به جامعه ثبات و اعتماد می دهد و لذاست که می فرمایدوقتی که دروغ گفت این جو و این نفس و این هوا می رود به آسمان یعنی باطن این اینست که فرشتگان عالم بالا نفرینش می کنند لعنش می کنندزمینیان هم لعنش می کنند چون حرکتی است که این حرکت در ضرر و زیان جامعه است بنابراین صدق و صداقت، بیاییم راست بگوییم امیرالمؤمنین فرمود راست گفتن در جایی که به انسان ضرر می زند و دروغ گفتن در جایی که به نفع آدمی است ایمان این است که صدق ضرر می زند صدق بگویدآنجایی که کذب نفع دارد نگوید دروغ را این شرط ایمان امیرالمؤمنین می داند این شرط ایمان است البته راستگویی یک مقداری زحمت دارد ولی اگر آدم افتاد در آن گردنه ای که گردنه ی راستگویی است آنوقت دیگر به راستگویی خوی و عادتش می شود این دیگر وقتی عادتش شد دیگر برایش ساده خواهد بود راست گفتن.

البته راست گفتن راه خداست حرکت به سوی حق است یک بیانی دارد مرحوم فیض اعلی الله مقامه در همین محجة البیضاء در باب صدق که می گوید این صدق که در زبان است و به اساس در دل است این برخاسته از عبودیت است بنابراین بندگی است که به انسان دست سالم می دهد زبان سالم می دهدگوش سالم می دهد آن بندگی است آن بندگی را باید درست کرد آنجا که می فرماید انسان عبید دنیا نباید باشد و امیرالمؤمنین می فرماید شماعبید درهم و دینار شده اید این همین است یعنی بندگی آن اثرش قطع شده آن ریسمان عبودیت گسسته مسئله این است حقیقت آن معنویت و انسانیت انسان از بین می رود با دروغ گفتن راست بگویی.

راه طلبت ز خوار غمها دارد کو راهروی که این قدمها دارد

به قول حافظ این راه را برویم این قدم را برویم این صراط را برویم این صراط که صراط مستقیم خداست.

در پایان خطبه ی اول خدای متعال راحمد می کنیم و به رسول اکرم و اهل بیتش صلوات و درود می فرستیم و همه ی شما عزیزان را به ورع و تقوی دعوت می کنم و برای خودم و شما از پیشگاه خدای متعال طلب پوزش می کنم استغفر الله لی و لکم.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوابالحق و تواصوا بالصبر.

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاة والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابی القاسم محمد و علی وصیه و خلیفته امیرالمؤمنین و علی قرة عین الرسول الزهراء البتول و علی الحسن والحسین و علی بن الحسین ومحمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی والحجة القائم العسکری حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک.

بحثی که در خطبه ی دوم دارم آنچه اساسی است بحثی که دنیای امروز باآن مواجه است دنیای اسلام و دنیای غیر اسلام و آن مسئله ی انتفاضه ومردم فداکار فلسطین است دنیا این وقایع را می بیند و چه بهره ای و چه نتیجه ای از این وقایع باید گرفت دنیا می بیند که روزی جمهوری اسلامی 13 جاسوس اسرائیلی را زندان می کند و محاکمه می کند محافل سیاسی دنیاقبل از محاکمه به راه می افتند آمریکا که پشت همه بحرکت و سوق دادن همه است و محافل، با این که جاسوس اند گناهکارند اعدام هم نشدند به زندان افتادند ولی آنهمه سر و صدا آن همه بوقهای تبلیغاتی بلند است که چندتا اسرائیلی جاسوس محاکمه می شوند آنوقت در فلسطین اشغالی کودک را می کشند زن را سر می برند مرد را می کشند آتش به روی کوچک و بزرگ می گشایند دنیا چه می گوید دنیا چه عکس العملی نشان می دهد روزهای اول چه عکس العملی نشان دادند چه درسی آدم می گیرد از این چیزها البته این را باید عرض کنم که حالا اخیرا تازه دیروز اتحادیه اروپا گفت که ارتش نباید به مردم فلسطین حمله کند و اظهار نگرانی کرد دیروز، این هم اینقدر کمرنگ چه فایده ای دارد چه اقدام عملی می کنید شورای امنیت مگر بحث جنایتکاران جنگی ندارد مگر بحث کشتار دستجمعی ندارد چرااینجا اقدام نمی کنید وقتی شما وقتی اتحادیه اروپا این سخنی که دیروزگفته و کمرنگ گفته به عمل دربیاورد آبرو برای خودش خریده یعنی اقدام کند به محاکمه ی جنایتکاران اسرائیلی به محاکمه ی دولت غاصب اسرائیل تکلیف اینها را معلوم کنند دنیایی که به یک مشت وحشی اسرائیلی یعنی وحشی عبارت دیگر روی وحشیان قرون وسطی را سفید کرد این سیاهرویان به اینها سلاح اتمی می دهند آمریکا که کمکهای بلاعوض هم به این گروه وحشی و جنایتکار می کند آخر در منطقه که روز اول که استکبار این غده را گذاشت در وسط جهان اسلام همین حساب رامی کرد حساب می کرد امت اسلام، امت اسلام امتی است که اگر وحدت پیداکنند با آن تمدنی که اسلام داد به این امت که ایران با آن تمدن دنیارا قبضه کرد در همان زمان آن تمدن اسلام و آن عظمتی که جمعیت گسترده ی جهان اسلام دارد و آن منابع اقتصادی بالایی که در سرزمینهای کشورهای اسلامی است نخواهند توانست آنها عرض اندام کنند آورد این غده ی چرکی را در جهان اسلام ولی چه درسی باید گرفت اولا در داخل کشور ما چه درسی بگیریم و در خارج از کشور جهان اسلام چه درسی بگیرد رهبر معظم انقلاب دام ظله در این هفته سخنانی داشتند در میان ائمه جمعه ی سراسر کشوردیروز صبح در مدرسه فیضه و دیروز عصر در دیدارشان با ملت بزرگ ومؤمن و فداکار قم نکته ی اصلی همین بود بیداری جامعه هوشیاری حوزه های علمیه هوشیاری دانشگاهها، غافل نشدن اقشار مختلف ملت، این درس است حالا یک بار پرده کنار می رود آدم تماشا کند این که می گوئیم آمریکا این که می گوییم آنها متمدنند برای آنها فرهنگ قائلیم خودمان را بعضیها، بعضی از مسلمانها را بی فرهنگ می دانند و فرهنگ و از آنهامی دانند عظمت را برای آنها قائلند آنها این اند این درس اول که مابگیریم فریب نخوریم در خطبه ی اول در صدق و کذب عرض می کردم آنها دروغ می گویند دروغ را ببینیم چه می کند دروغ چه شعارهای دروغ می دهند این شعارها دروغ است این شعارها برای از بین بردن حق است ولی دروغهاعاقبت ندارد این کشتارها و آتش باریها عاقبت ندارد همه بر علیه دروغگو و بر علیه قاتلها و جنایتکارهاست به قول ابن ابی الحدیدمعتزلی درباره ی امیرالمؤمنین علیه السلام که در شرح نهج البلاغه می گوید،می گوید این همه کارهایی که علیه علی کردند کالمسک مثل یک عطری است که پنهانش بکنند ولی آن عطرش می آید بیرون مثل خورشیدی است که ابر جلوبیاید ولی بالاخره می آید بیرون اگر یک چشم و دو چشم نبیند (عیون کثیره) چشمان بسیاری می بینند فداکاری و انتفاضه ی مردم فلسطین و ملت مسلمان یک چیزی است ارزشمند در دنیا ارزش دارد انسانهای ارزشدوست می ستایند این لت سلحشور را و همه حمایت می کنند و جمهوری اسلامی به تمام قوا حمایت می کند ولی نکته اینجاست که چه درسی ما می گیریم حق پیروز است صدق پیروز است صلاح و پاکدامی پیروز است وحشیگری و جنایت که در راسش استکبار و آن مزدور استکبار اسرائیل است اینها همه روسیاهند و رسوایند ولی ما چه درسی بگیریم: درس اولمان این است فریب این شعارها را نخوریم بدانیم اینها انسان نیستند.

درس دوم این است که جهان اسلام باهم یکی بشود هماهنگ بشوند بدانندپاسخ اینها جز وحدت کلمه و مشت گره کرده چیزی دیگر نیست درس بگیریم چه جمله ی بلندی است از امام صادق علیه السلام که می گویند چرا فرزند شما حضرت مهدی ارواحنا فداه ظهورش تاخیر می شودمی فرماید برای این که دنیا بداند فریادرس نیست دنیا بداند که کسی به فکر آنها نیست این یک حقیقتی است این را باید بدانیم محکوم کنیم این تفکری که دنیای استکبار دارد نه این که با آنها ارتباط پیدا کنیم نه این که به نفع آنها بنویسیم نه این که ارزشهایی که این همه بالاست وامام بوجود آورد این همه جوانان سلحشور ما بوجود آوردند ما این ارزشها را زیر سئوال ببریم، اصلاح و اصلاح طلبی آزادی و آزادی خواهی یک شعار است ولی این شعار باید حقیقت داشته باشد اینها حقیقت ندارندخودشان فاسد و مفسدند حالا معلوم شد که مفسدند معلوم شد که فاسدندمعلوم شد که اصلاحات که می گویند دروغ است اصلاح از متن دین است ماجامعه یمان خودمان باید بپردازیم از نظر اخلاقی و غیر اخلاقی و مسائل مختلف به این که خودمان را درست کنیم خودمان را منظم بکنیم به فرمایش امیرالمؤمنین در نهج البلاغه که می فرماید اگر بنا شد ملتی حقوق را ادا کنند حق والی را ادا کنند والی حق مردم را ادا کند رئیس اداره درست عمل کند در اداره، کارمندان درست عمل کنند همه باهم درست باشند اگر همه باهم درست باشند آنوقت است که امیرالمؤمنین می فرمایدطمعت الدوله دولت دولتی قوی می شود امید پایداری می شود و یاس الاعداءدشمنان مایوس می شوند بیاییم خودمان، خودمان قانون را نظم را تقوارا اخلاص را در کار خودمان پیش بگیریم این مسئله ی دانشگاهها وحوزه های علمیه که درسها حالا شروع شده دانشگاهها توجه استادها به علم به اخلاق پشیمان خواهید شد ای جوان عزیزی که درس می خوانی یا در حوزه یا در دانشگاه و دبیرستان اگر خوب درس نخوانی ندامت روزی خواهد بودکه فایده ای ندارد استاد خوب درس بدهد استاد خوب مطالعه کند برای کلاس ارزش قائل بشود برای دانش آموز و دانشجو وقت بگذارد حوصله کند پاسخ به سئوال بدهد بیاییم جامعه را جامعه ی علم، فرهنگ، اخلاق، اقوال،کار، فعالیت، کوشش قرار بدهیم این ما خودمان هستیم که امیرالمؤمنین می فرماید همه خودشان باید چنین باشند به مردم عراق خطاب می کندمی فرماید نه این که شما به ما ظلم کنید نه این که شما به من حرفهایی بزنید که جبابره و ستمگران می زنند بجای نصایح من به من ظلم کنید وبه جای حرفهای من حرکتهای خلاف داشته باشید!

هفته ی نیروهای انتظامی هم از فرداست که برادران عزیز نیروی انتظامی هم در نماز خیلی شرکت کردند و اینجا هم باید عرض کنم که امنیت یکی از مسائل اساسی کشور است نیروی انتظامی مسئول امنیت است البته از یک طرف باید امکانات مجلس و دولت امکانات لازم را بدهد گردانندگان نیروی انتظامی وقتی مشکلاتی دارند مشکلات را گوش بدهند و عمل کنند امکانات در اختیارشان بگذارند خودشان برنامه ریزی کنند روی نیروهای حفاظتی وانتظامات دقت کنند اهتمام بورزند اهمیت بدهند به وقت اهمیت بدهند به نیرو اهمیت بدهند به امنیت کشور اهمیت بدهند این مردمی که اینقدرفداکارند امنیت می خواهند می خواهند خانه اشان امن باشد خودشان امن باشد این کار می طلبد عزیزان نیروهای انتظامی کار می طلبد بنده عرض کردم اول که امکانات هم باید بدهند حمایت هم باید بکنند و حمایت هم هست ولی بیشتر باید حمایت کنند این را من می پذیرم ولی آن چیزی که مردم مطالبه می کنند امنیت است ما برای شما اهتمام بیشتر و کوشش بیشتر و توفیق زیادتر در این وظیفه ی مقدس و خطیر از درگاه پروردگارمسئلت می کنیم و عرضم را همینجا خاتمه می دهم.

و در این روزها که ماه رجب است ماه تعظیم است رجب ماه اصب می گویندچون رحمت خدا سرازیر است ماه اصم می گویند اصم حالا چرا به قول بعضی از ارباب لغت برای این که از ماههای حرام است و شنیده نمی شود لایسمع در این ماه صدای سلاح و اسلحه و جنگ و اینها یا این است و یا اصم به معنای متین است که باز در لغت آمده محکم است معظم و معظم است و لذامی گویند رجب المرجب این ماه رجب ماه تقوای است بیاییم در این ماه دراین روز و شب توبه کنیم بیایم خودم و شما استغفار کنیم از دل و این دعای امام علیه السلام که می فرماید خاب الوافدون علی غیرک و خسرالمتعرضون الا لک از دل و جان بخوانیم خدایا آن کسی که به سوی غیر توآمد پشیمان شد و آن کسی که درب خانه غیر تو را زد زیان کرد بابک مفتوح للراغبین در خانه ی تو پیش برای بندگان حق جو باز است از خدامی خواهم برای خودم و شما استغفار را توجه به خدا را و بهره گیری کامل از ماه شریف رجب را.

قبل از این که دعا کنم این جمله را هم عرض کنم ما در استعداد ایرانی که در دانشگاهها اشاره کردم نباید تردید کنیم این المپیادها این بردنها در مسابقه ها چه در ریاضی چه در فیزیک همین امروز که دیدید دونفر از برادران بسیار عزیز ما در وزنه برداری چه می کند ذوق و استعدادایرانی ما همه می توانیم جوانهایمان اگر در هر رشته ای که علاقه داریم استعدادمان را به کار بیاندازیم از یک نبوغ و ارزش برخوردار باشیم من برای تمام جوانهای عزیزمان از پیشگاه خداوند متعال طلب توفیق می کنم.

اللهم یا حمید بحق محمد و یا عالی بحق علی و یا فاطر بحق فاطمه و یامحسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین صلواتت را بر محمد و آل محمد فرو فرست.

فرج امام عصر ارواحنا له الفداء نزدیک بفرما!

دعاهایش را شامل حال ما بگردان!

ما را در هر حال مشمول لطف آقایمان قرار بده!

رهبر عظیم انقلاب خدمتگذاران نظام این ملت این مملکت را در سایه سرورو آقایمان امام زمان محفوظ بدار!

رهبر عزیزمان را به سلامت بدار نصرت مرحمت بفرما!

مشکلات نظام اسلامی را رفع بفرما!

جهان اسلام را قوت مرحمت بفرما!

برادران وخواهران مظلوم فلسطین را نصرت بفرما!

شر اشرار شر اسرائیل غاصب را از سر این مردم مظلوم قطع بفرما!

ریشه ی این ظالمان را از سطح زمین بردار!

ما را به آن که رضای توست توفیق بده!

تقوای و اخلاص عنایت بفرما!

امام بزرگوار و شهدا و پدران و مادرانمان و ذوی الحقوق را به اوج رحمت و مغفرت خودت برسان!

بیماران خاصه منظورین لباس عافیت عنایت بفرما!

استغفر الله لی و لکم اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات و السلام علیکم و رحمة الله.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحران شانئک هو الابتر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان