سخنان معصومان امام زمان علیه السلام

«یُفَرِّجُ اللّهُ بِالمَهدی عَنِ الأُمَّةِ، یَملَأُ قُلُوبَ العِبادِ عِبادَة و یَسَعُهُم عَدلُهُ، بِه یَمحَقُ اللّهُ الکَذِبَ وَ یُذهِبُ الزَّمانَ الکَلِبَ و یُخرِجُ ذُلَّ الرِّقِّ مِن اَعناقِهِم»

«یُفَرِّجُ اللّهُ بِالمَهدی عَنِ الأُمَّةِ، یَملَأُ قُلُوبَ العِبادِ عِبادَة و یَسَعُهُم عَدلُهُ، بِه یَمحَقُ اللّهُ الکَذِبَ وَ یُذهِبُ الزَّمانَ الکَلِبَ و یُخرِجُ ذُلَّ الرِّقِّ مِن اَعناقِهِم»

(بحارالانوار، ج 51، ص 75)

خداوند به وسیله مهدی عجل اللّه فرجه الشریف از امت رفع گرفتاری می کند، دلهای بندگان را با عبادت و اطاعت پر می کند و عدالتش همه جارا فرا می گیرد. خداوند به وسیله او دروغ و دروغگویی را نابود می سازد. روح درّندگی و سیتزه جویی را از بین می برد و ذلّت بردگی را از گردن آنها برمی دارد.

امام علی علیه السلام:

«اَلا اِنَّهُ وَلِیُّ اللّهِ فی اَرضِه وَ حُکمُهُ فی خَلقِهِ وَ اَمینُهُ فی سِرِّه وَ عَلانِیَتِه».

(نجم الثاقب، ص 118)

آگاه باشید (مهدی) جانشین خداوند در زمین و حکم خدا در مخلوقات و امین خداوند در آشکار و نهان است.

امام باقر علیه السلام:

«لَو عَلِمَ النّاسُ ما یَصنَعُ المَهدِیُّ اِذا خَرَجَ، لَاَحَبَّ اَکثَرُهُم اَن لایَراهُ مِمّا یَقتُلُ مِنَ النّاسِ اَما اِنَّهُ لَیَبدَأُ بِقُرَیشٍ، فَلا یَأخُذُ مِنها اِلّا السَّیفَ، وَلا یُعطیها اِلّا السَّیفَ حَتّی یَقُولَ کَثیرٌ مِن النّاسِ: ما هذا مِن آل ِمُحَمَّدٍ، لَو کانَ مِن آلِ مُحَمَّدٍ لَرَحِم!»

(بحارالانوار، ج 51،ص 354)

اگر مردم می دانستند که حضرت مهدی هنگام ظهور، چه می کند به تحقیق بسیاری از آنان دوست داشتند که او را هرگز نمی دیدند زیرا بسیاری از مردم را به قتل می رساند. و همانا او از قریش شروع می کند و جز سلاح از آنها نمی گیرد و جز با سلاح، با آنان روبرو نمی شود تا این که بسیاری از مردم بگویند: این شخص از آل محمد نیست، اگر او از آل محمد بود، قطعاً رحم می کرد.

امام صادق علیه السلام:

«یَفرَحُ بِخُرُوجِهِ المُؤمِنُونَ وَ اَهلُ السَّمواتِ وَ لا یَبقی کافِرٌ وَ لا مُشرِکٌ اِلّا کَرِهَ خُرُوجَهُ»

(منتخب الاثر، ص 239)

تمام مؤمنین و اهل آسمانها از قدوم مبارکش خوشحال می شوند ولی هیچ کافر و مشرکی نمی ماند مگر این که ناراحت و غمگین می شود.

امام صادق علیه السلام:

«اِنَ قائِمَنا اِذا قامَ اِستَقبَلَ مِن جَهلَةِ النّاسِ اَشَدَّ مِمّا اِستَقبَلَه رَسُولُ اللّهِ صلی اللّه علیه و آله و سلّم مِنَ الجاهِلِیَّةِ، فَقیلَ لَهُ: کَیفَ ذلِکَ؟ فَقالَ: اِنَّ رَسُولَ اللّهِ اَتی النّاسَ وَ هُم یَعبُدُون الحِجارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ العیدانِ وَ الخَشَبَ المنحُوثَةِ وَ اَنَّ قائِمَنا اِذا قامَ اَتَی النّاسَ وَ کُلُّهُم یَتَأوَّلُونَ عَلَیهِ کِتاب اللّهِ وَ یَحتَجُّ عَلَیه بِه وَیُقاتلُهُ عَلَیه اما وَ اللّهِ لَیَدخُلَنَّ عَلَیهِم عَدلَهُ جَوفَ بُیُوتِهِم کَما یَدخُلُ الحَرُّ وَ القَرُّ»

(الغیبة نعمانی، ص 159 ، بحارالانوار، ج 52، ص 361)

قائم ما روزی که قیام کند، برخورد مردم جاهل و نادان، از او برتر و شدیدتر از برخورد جاهلان دوره جاهلیّت از رسولخدا صلی اللّه علیه و آله خواهد بود.

از حضرت پرسیدند: چطور؟

فرمود: وقتی پیامبر(ص) مبعوث شد، در حالی مردم را دعوت به اسلام کرد که سنگ و کلوخ و چوبهای ساخته شده را می پرستیدند ولی وقتی قائم ما قیام کند، در حالی به سوی مردم آید که با کتاب خدا و تأویلهای غلط با او برخورد کنند و به او احتجاج نمایند و با قرآن به جنگ او برآیند امّا به خدا قسم، آنچنان عدالت آن حضرت در خانه هایشان نفوذ کند همانگونه که گرما و سرما نفوذ می کند.

امام صادق علیه السلام:

«وَ لَو لا اَنَّ السَّیفَ بِیَدِه لافتی الفُقَهاء بِقَتلِه وَلکِنَّ اللّه یُظهِرُهُ بِالسَّیفِ وَ الکَرَمِ فَیُطیعُونَهُ وَ یَخافُونَ فَیَتَقَبَّلُونَ حُکمَهُ مِن غَیرِ ایمانٍ بَل یُضمِرُون خِلافَهُ»

(ینابیع المودّة،ج 3، ص 126)

و اگر شمشیر در دستش نبود، بی گمان بعضی فقهاء فتوا به قتلش می دادند ولی خداوند او را با سلاح و بخشندگی ظاهر می کند، پس ناچار از او اطاعت می کنند و از ترسش حکمش را بی آن که ایمان داشته باشند می پذیرند و در دل مخالف اند.

امام کاظم علیه السلام:

«یَفرَحُ بِه اَهلُ السَّماءِ وَ اَهلُ الاَرضِ، وَ الطَّیرُ فِی الهَواءِ، وَ الحیتانُ فِی البَحرِ»

تمام اهل آسمانها و اهل زمین و پرندگان هوا و ماهیان دریا به ظهورش خوشحال می شوند.

امام مهدی عجل اللّه تعالی فرجه:

«فَاِنّا یُحیطُ عِلمُنا بِاَنبائِکُم وَ لایَغرُبُ عَنّا شَی ءٌ مِن اَخبارِکُم»

(بحارالانوار، ج 53، ص 175)

ما از اخبار و اوضاع شما کاملاً آگاهیم و هیچ یک از آنها بر ما پوشیده نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان