جهاد اقتصادی موجب ریشه کنی فقر می شود

به گزارش ایرنا ، آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' در نخستین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سال 90 در محل حسینیه امام خمینی(ره) این شهر ، علت نامگذاری سال جدید به نام سال'جهاد اقتصادی' را مبارزه با فقر مالی و محرومیت در جامعه اسلامی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: باید با تلاش و کوشش مسوولان اجرایی، کشور را از فقر مالی که زمینه ساز ناهنجاریهای گوناگون است نجات داد.
وی به تشریح معنایی جهاد اقتصادی پرداخت و گفت: تلاش بی نهایت برای رسیدن به هدف مشخص از تعابیر و معانی جهاد است که برای نمونه می توان به حماسه آفرینی های رزمندگان در جنگ تحمیلی اشاره کرد.
وی در خصوص اقتصاد نیز اظهار داشت: واژه اقتصاد از قصد زیشه گرفته و به معنای اعتدال و میانه روی است که دین مبین اسلام در احادیث مختلف به این موضوع تاکید و سفارش کرده است.
وی کسب معیشت و اندازه گیری امور جاری را از دیگر معانی اقتصاد برشمرد و اظهارداشت: توجه به این موضوع موجب رسیدن انسان به اهداف خود می شود.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد ایران ، اقتصادی کلاسیک به شمار می آید،اضافه کرد: در حالیکه غول های اقتصادی جهان یکی پس از دیگری ورشکسته می شوند و همچنین اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکایی رو به افول گذاشته است ، اقتصاد کلان در ایران اسلامی روند رو به رشدی داشته است.
آیت الله محمدی افزود: وضعیت اقتصادی ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان خوب است ولی با این وجود فاصله زیادی تا خوب مطلوب وجود دارد که می توان با جهاد اقتصادی این فاصله را کم کرد.
وی شناسایی فرصت ها، تهدیدها و چالش های پیش روی جامعه اقتصادی و برنامه ریزی منسجم و مدون برای رفع موانع را از جمله راهکارهای تحقق شعار امسال دانست.
خطیب جمعه همدان تاکید کرد: مدیران و مسوولان اجرایی و در مجموع آحاد مردم باید لبیک نظری و عملی برای تحقق ندای رهبری داشته باشند.
وی لازمه لبیک گفتن به ندای رهبری را توجه به مسایل اخلاقی و رعایت آداب دینی دانست و گفت: عملیاتی کردن شعار جهاد اقتصادی موجب رشد و شکوفایی روز افزون کشور می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان