«جهاد اقتصادی» دفاع مقدس دیگری است

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه «جهاد اقتصادی» دفاع مقدس دیگری است، گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران با تبیین روشنگرانه امام خمینی(ره) و داشتن روحیه جهادی و شهادت طلبی به موفقیت رسید و اکنون در جبهه اقتصادی نیز نیازمند همان روحیه هستیم.
امیر خجسته استاد دانشگاه و آزاده دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص نامگذاری سال 90 به عنوان «جهاد اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جهاد مقدسی را در برابر دشمنان خود به پایان رسانده است که در طول دنیا بی نظیر شناخته شده؛ انسجام و اتحاد مردم باعث این موفقیت بزرگ شد تا دشمن بعثی به خاک ذلت نشانده شود.
* «جهاد اقتصادی» کمتر از جهاد با دشمن نیست
وی در ادامه افزود: دشمنان نظام اسلامی پس از شکست در جنگ نظامی که خودشان هم به آن شکست اعتراف کردند، دیگر نتوانستد با ما بجنگند؛ اما جهاد اساسی که مقام معظم رهبری در سال جاری به آن اهتمام ورزیدند «جهاد اقتصادی» است که با یک روحیه جهادی، برنامه ریزی و تدبیری دوباره می توان دشمن را ناکام کرد.
این استاد دانشگاه «جهاد اقتصادی» را همطراز جهاد با دشمن دانست و گفت: با طراحی یک برنامه زیربنایی و اساسی می توان کشوری موفق را به نسل های آینده تحویل داد تا همانطور که در منطقه پیشتاز هستیم، در آینده نیز در سطح دنیا مطرح و پیشتاز باشیم.
* «جهاد اقتصادی» نیازمند توسعه فرهنگ عاشورایی است
این رزمنده دفاع مقدس داشتن فرهنگ عاشورایی را عامل موفقیت در «جهادی کشور» دانست و یادآور شد: کشور ما به خاطر داشتن آیین مقدس عاشورایی در برابر توطئه های دشمنان به پیروزی رسیده است و ما باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه ها خود به کمک رسانه ها تلاش کنیم.
رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه ها راهی مناسب برای صرفه جویی های اقتصادی است، اظهار داشت: با صرفه جویی در قسمت های مختلف از جمله برق، گاز و آب می توان این هزینه ها را در زیرساخت های عمرانی کشور هزینه کرد و باید بدانیم اگر در جهاد اقتصادی غفلت کنیم مغلوب دشمن می شویم و ناخواسته نیازمند دشمنان خواهیم شد.
خجسته در ادامه تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا با «جهاد اقتصادی» به مرحله ای برسیم تا کشورهای ضعیف را از نظر اقتصادی کمک کنیم و با رفتن به سوی عدالت اقتصادی شاهد آینده ای مطلوب برای نسل های بعدی باشیم چرا که «من لا معاش له من لا معاد له».
* مراکز دانشگاهی نیازمند فرهنگ سازی درباره «جهاد اقتصادی» است
استاد فلسفه دانشگاه همدان خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی با تبیین حزب امام خمینی(ره) به موفقیت رسید و اکنون همان روحیه جهادی و شهادت طلبی که در جنگ تحمیلی داشتیم را باید در عرصه اقتصادی به همراه داشته باشیم و دولتمردان و مردم باید برای بهتر شدن آن تشویق به اجرا شوند؛ چرا که اگر غفلت کنیم دشمن میدان فعالیت خود را تغییر خواهد داد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان