ماهان شبکه ایرانیان

بلاتکلیفی دفاتر گردشگری در خارج از کشور

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از کسب و کار، حدود ۶سال پیش، ملک‌زاده (رئیس وقت سازمان گردشگری) اعلام کرد می‌خواهد دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری را در ۲۰کشور دنیا راه‌اندازی کند و بعد از مدتی هم از کشورهایی مانند عمان، کویت، سوئد، ایتالیا‌، لیبی و ترکیه نام برد که این دفاتر د ...

تاریخ خبر : 1392/12/1 – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از کسب و کار، حدود 6سال پیش، ملک‌زاده (رئیس وقت سازمان گردشگری) اعلام کرد می‌خواهد دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری را در 20کشور دنیا راه‌اندازی کند و بعد از مدتی هم از کشورهایی مانند عمان، کویت، سوئد، ایتالیا‌، لیبی و ترکیه نام برد که این دفاتر در آنجا راه‌اندازی شده‌اند. پس از مدتی هم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که مسئولیت اجرای این کار را برعهده داشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در تهران، نمونه‌ای از این دفاتر را راه‌اندازی کرد که کارش بیشتر معرفی آژانس‌ها‌، هتل‌های داخلی و توزیع نقشه و گاهی هم بروشورهای تبلیغاتی بود‌.
اما تاکنون نه درباره‌ ماموریت این دفاتر اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی شده و نه معلوم است این نمایندگان در خارج از کشور چه می‌کردند و نتیجه‌ فعالیت‌شان قانع کردن چه تعداد گردشگر برای سفر به ایران بوده است؟ مدیرکل بازاریابی و توسعه‌ گردشگری سازمان می​گوید اطلاعات شفاف و جزئی‌ از گذشته‌ این دفاتر در اختیار ندارد اما می​افزاید: قبلا 12 دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در برخی کشورهای هدف راه‌اندازی شده که حالا فقط 8دفتر فعال است‌ اما برنامه‌ریزی می‌شود که این تعداد افزایش یابد. محمدکاظم خالدی‌نسب‌ در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که بسیاری از کشورها، تبلیغات رقابتی برای جذب گردشگر دارند و از روش‌های نوین و جذاب‌تری استفاده می‌کنند تا پیشروتر باشند، آیا راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی که معمولا بیشترین کارشان، توزیع بروشور‌، نقشه‌، کتاب و اطلاعات مکتوب است‌، جواب می‌دهد و ما را به نتیجه بهتر و سریع‌تری می‌رساند؟‌ تصریح می​کند: وجود این دفاتر لازم است‌. براساس تحقیقات مختصری که در این باره داشتم‌، بیشتر کشورهای خارجی این دفاتر را در بازارهای هدف خود راه‌اندازی کرده‌اند، ‌آمریکا 110دفتر اطلاع‌رسانی دارد که فقط در ژاپن، 5شهر را به خود اختصاص داده‌ و ترکیه هم 66دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری دارد.
وی ادامه می​دهد: اگر ما هم فرضا بخواهیم بازار چین را هدف قرار دهیم و روی آن اثر بگذاریم به چنین دفاتری نیاز داریم تا جاذبه‌های‌مان را معرفی کند. امیدواریم سال 1393‌، شاهد حرکت شتابان و تاثیرگذار در این حوزه باشیم چون حرکت را در طول ندیدیم‌ بلکه به عرض آن فکر کردیم.
خالدی‌نسب یادآور می​شود: اولویت‌ راه‌اندازی این دفاتر در کشورهای همجوار و همسایه اسلامی، حاشیه‌ خلیج فارس، کشورهای اروپایی، آسیایی و اقیانوسیه و در مرحله بعدی قاره‌ آمریکاست.
بلاتکلیفی دفاتر گردشگری در خارج از کشور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان