ماهان شبکه ایرانیان

عباس پیری در گفتگو با مهر:

رادیو همچنان مخاطب دارد/ مردم «عصر صبا» را گوش می‌کنند

تهیه کننده برنامه «عصر صبا» که از رادیو صبا پخش می شود از رادیو گفت و اینکه این رسانه این روزها همچنان مخاطب دارد.

رادیو همچنان مخاطب دارد/ مردم «عصر صبا» را گوش می‌کنند

عباس پیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «عصر صبا» که هر روز از رادیو صبا پخش می شود، عنوان کرد: این برنامه هر روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 تا 19 پخش می شود که این بازه زمانی بسیار پرشنونده است.  

وی با بیان اینکه فرکانس رادیو صبا نسبت به دیگر شبکه های رادیویی کمتر شناخته شده بوده است، عنوان کرد: البته این شبکه مخاطبان زیادی دارد. زمانیکه «عصر صبا» در تیر ماه به عنوان اولین برنامه زنده شبکه راه اندازی شد ما نگرانی داشتیم که برنامه شنیده نشود چون تبلیغاتی هم برایش انجام نداده بودیم اما برنامه در همان روز اول 700 پیامک داشت و این خیلی خوب بود.

پیری با اشاره به رویکرد برنامه و فضای طنز و مفرح آن توضیح داد: این برنامه با هدف اشتغال‌زایی تولید شد و هر روز یه یکی از مشاغل می پردازد که البته رویکرد ما در این مباحث طنز است.

این تهیه کننده به مسابقه ای که در دو بخش در برنامه اجرا می شود اشاره و عنوان کرد: ما مسابقه ای را در برنامه برگزار می کنیم که متفاوت است و در آن نسبت به مشاغل، مکان ها و... نوعی معرفی صورت می گیرد. به طور مثال ویژگی های یک مکان و یا شغل گفته می شود و شرکت کننده ها باید نام مکان یا شغل را حدس بزنند.

وی همچنین به دیگر آیتم های این برنامه اشاره و بیان کرد: آیتمی با نام «عصر فسقلی» داریم که یک دقیقه است و در آن تذکراتی از زبان یک کودک مطرح می شود. همچنین «عصر شوت و سوت» بخش دیگری است که در آن اتفاقات و رویدادهای ورزشی بررسی می شود. در آیتم «عصر ازدواج» هم که به صورت نمایشی برگزار می شود بازیگران با توجه به شغل و موضوع برنامه، نمایشی را اجرا می کنند.

پیری با اشاره به اینکه در حال حاضر سه برنامه در رادیو صبا به صورت زنده روی آنتن می رود، توضیح داد: از ویژگی های برنامه های زنده مشارکت مردم است که مردم خود را در آن سهیم می کنند و به طور مثال با برنامه تماس می گیرند و یا پیامک می دهند و خیلی هم مشتاق هستند که همه پیام هایشان خوانده شود.

این تهیه کننده رادیو در پایان درباره اینکه چرا مردم این روزها کمتر رادیو را مثل سال های قبل دنبال می کنند، اظهار کرد: رادیو همان رادیوست و نیروهای جوانی هستند که در آن به‌روز کار می کنند منتها زمان های پیش نیروهای کمتری داشتیم که همان افراد به چهره و برند تبدیل می شدند اما اکنون دست زیاد شده، حق انتخاب مردم بیشتر شده است و اگر آن زمان صداوسیما به چند شبکه تقسیم می شد اکنون به 100 شبکه تقسیم می شود و ارتباطی با کم کاری یا نبود خلاقیت در میان هنرمندان رادیو ندارد. رادیو رسانه لحظه هاست و در سفر، پشت فرمان، ترافیک و... با مردم همراه بوده است اما شاید تکنولوژی ها و همینطور افزایش شبکه ها باعث شده کمتر مردم سراغش بروند وگرنه همچنان مخاطبانش را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان