در گفت وگو با میزان عنوان شد

کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد / ثبت یک طلاق به ازای هر ۷ ازدواج

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با انجام اقدامات مداخله‌ای در فرایند طلاق، با کاهش ۲۲ درصدی طلاق، استان یزد در سطح کشور در رتبه ۲۸ قرار گرفت.

کاهش 22 درصدی طلاق در استان یزد /  ثبت یک طلاق به ازای هر 7 ازدواجعلی شریعت پناه در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش 22 درصدی طلاق در استان یزد خبرداد و گفت: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است.

وی تصریح کرد: در سه‌ماهه اول سال 1395 یک مورد ثبت طلاق به ازای هر 6 ازدواج صورت گرفته و ثبت‌شده، اما در سه‌ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر 7 ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر مذکور ثبت‌شده است که این مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش‌ها در مراکز تحکیم بنیان خانواده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سه‌ماهه اول سال 1395 میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان 401 مورد بوده که این آمار در سه‌ماهه اول سال جاری به 301 مورد کاهش پیداکرده است.

وی گفت: 25 درصد تا 30 درصد از درخواست‌های طلاق در یزد مربوط به زوج‌های غیربومی است.

شریعت پناه به وصول 893 فقره پرونده در سه‌ماهه نخست سال جاری در حوزه خانواده به دادگستری استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام این پرونده‌ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری یزد جهت اجرای کارگاه طرح آینه (سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق) ارجاع شده است.

وی افزود: خوشبختانه از تعداد 893 فقره پرونده‌ای که در ابتدا جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد 92 فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، یک بحث عمیق و ریشه‌ای است مستلزم برنامه ریزی دقیق و کار جمعی منضبط و مستمر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر