ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – A برای AHA [قسمت اول]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری پست‌های بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبل از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

در اولین قسمت از الفبای مراقبت از پوست سراغ ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید یا AHA رفته‌ایم. احتمالاً شما هم این عبارت را روی کرم‌های لایه‌بردار دیده‌اید. در این مقاله با موارد استفاده، فواید و مضرات و محصولات AHA آشنا می‌شوید.

کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید

AHA (آلفا هیدروکسی اسید) چیست؟

ترکیبات AHA همان آلفا هیدروکسی اسید است؛ یک طبقه از ترکیبات شیمیایی که به صورت طبیعی یا مصنوعی تولید می‌شود. بسیاری از این ترکیبات از شکرهای ارگانیک مثل اسید گلیکولیک (موجود در نیشکر) اسید لاکتیک (موجود در شیر) تولید می‌شوند.

ترکیبات AHA چه کاربردی دارند؟

ترکیبات AHA برای لایه برداری شیمیایی که جایگزین روش‌های لایه برداری دستی است، استفاده می‌شوند. این ترکیبات ابتدا اتصالات بین سلول‌های پوستی را از بین می‌برند تا سلول‌های مرده جدا بشوند. در نتیجه این تغییرات پوست صاف‌تر می‌شود. ترکیبات AHA با غلظت کم (حدود چهار درصد) برای استفاده خانگی مناسب است اما دستگاه‌های لایه‌برداری مراکز زیبایی از غلظت‌های هفتاد درصد به بالا استفاده می‌کنند. اسید گلیکولیک کوچکترین اندازه مولکولی را بین سایر ترکیبات AHA دارد و به همین خاطر بهتر در پوست نفوذ می‌کند.

ترکیبات AHA چه فواید و مضراتی دارند؟

با استفاده از آلفا هیدروکسی اسید پوست صورت‌تان صاف و نرم می‌شود و دیگر نیازی به روش‌های لایه‌برداری دستی ندارید. این ترکیبات روی سلول‌های سطحی تاثیر می‌گذارند و می‌توانند چروک‌های ریز، نقاط تیره و جای جوش را از بین ببرند. ترکیباتی که با اسید گلیکولیک (یا نیشکر) ساخته می‌شوند، درمان خوبی برای پوست‌های چرب و جوش‌دار هستند چون سلول‌های مرده که باعث بسته شدن منافذ و تجمع باکتری در پوست(دو دلیل اصلی جوش زدن) می‌شوند را از بین می‌برند. با این حال استفاده از آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند منجر به سوزش – به ویژه برای پوست‌های حساس – بشود. به همین خاطر باید از غلظت‌های پایین این ترکیبات استفاده کنید. آلفا هیدروکسی اسید حساسیت به نور را هم بیشتر می‌کند و باید همزمان با آن از ضدآفتاب هم استفاده کنید.

ترکیبات AHA در کدام محصولات وجود دارد؟ 

علاوه بر محصولات لایه‌بردار، آلفا هیدروکسی اسید در ساخت شوینده‌ها، ماسک‌ها، سرم‌ها و کرم‌های پوستی استفاده می‌شود. محصولات شستشو معمولاً تاثیر بلندمدت روی پوست ندارند؛ پس بهتر است از سرم‌های حاوی AHA استفاده کنید چون سرم بیشتر روی پوست می‌ماند. مولکو‌ل‌های سرم نسبت به کرم کوچک‌تر هستند و به همین خاطر راحت‌تر در پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه سرم‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید از کرم‌های حاوی این ترکیب هم مفیدترند. 

تجربه‌های شخصی‌تان درباره استفاده از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید را با سایر کاربران بنبتا به اشتراک بگذارید و منتظر قسمت‌های بعدی این مجموعه باشید. 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان