همانند Archery King، مینی کلیپ این بار هم دست روی عنوانی گذاشته که تاکنون نمونه های مشابه زیادی از آن دیده ایم ولی به خاطر وجود همان المان های معروف عناوین این استودیو در Battle Break - Multiplayer Balls، بازی توانسته یک تجربه به مراتب جذاب نسبت به رقبایش ارائه دهد.
Archery King نخستین عنوان تیرکمانی اسمارت فون ها نیست و قبل از این ساخته مینی کلیپ بازی های هم سبک زیادی منتشر شدند. اما بخش متفاوت ماجرا، وجود «رقابت های آنلاین» بود؛ همان قسمتی که پیشتر به کمک بازی هایی همانند Soccer Stars، دیگر ساخته معروف مینی کلیپ، آمد. حکایت Battle Break هم دقیقا همینگونه است.
بازی های آرکیدی که در آن ها باید یک توپ را به سمت بلوک ها پرتاب کنید خیلی زیاد هستند. به خصوص بعد از آنکه استودیوی 111% عنوان BBTAN را عرضه کرد و سپس Ketchapp با الهام از آن اپلیکیشن Ballz را ساخت. با این وجود مینی کلیپ با برگ برنده همیشگی خود توانسته Battle Break را از کلیشه های این سبک جدا کند.
بازی فعلا در مرحله بتا بوده و بخش هایی همانند «بازی با دوستان» ندارد.
بنابراین حتی اگر از ویژگی های جذاب ساخته جدید مینی کلیپ فاکتور بگیریم، همچنان به واسطه همین دستاورد بازی ارزش تجربه کردن را دارد. خوب بیایید از این حرف ها فاصله بگیریم و ببینیم آیا Battle Break می تواند در برابر بقیه بازی های معروف و آنلاین استودیوی مینی کلیپ هم موفق شود یا نه.
گیم Battle Break دقیقا مشابه BBTAN یا Ballz است. یعنی در بازی بلوک هایی وجود داشته و باید با توپ به آن ها حمله کنید؛ با کشیدن انگشت تان به سمت عقب، توپ پرتاب شده و یک ضربه به جسم هم مساوی با کاهش عدد بلوک خواهد بود. به عنوان نمونه برای جسمی که رقم 5 را دارد، باید توپ ها 5 مرتبه به آن ها اثبات کنند.
در بازی های آفلاین این سبک، بعد از آنکه تمام توپ ها به نقطه پرتاب بازگشتند نه تنها بلوک های جدیدی به وجود می آید بلکه اجسم صفحه یک ردیف هم پایین می آیند. اگر این بلوک ها به پایین ترین نقطه برسند، خواهید باخت. با Battle Break محیط و بلوک ها به دو قسمت تقسیم شده و بازیکن ها به صورت نوبتی پرتاب می کنند.
گرافیک بازی شباهت های زیادی به BBTAN و Ballz دارد.
اینجا با توجه به اینکه بازی آنلاین شده و بیشترین تمرکزش را روی رقابت های دو نفره گذاشته بعضی مکانیزم ها تغییرات جالبی داشته اند. یکی اینکه اگر توپ های تان به بلوک های زمین حریف برخورد کنند، جای آنکه رقم شان کاهش یابد شاهد افزایش عدد آن ها هستیم تا بازیکن رو به رویی هنگام پرتابش با چالش بیشتری رو به رو شود.
نکته دوم، چگونگی پایان نوبت ها است. همانگونه که گفتیم در بازی هایی همانند Ballz، بعد از اینکه توپ ها به خط پرتاب برگردند بلوک های جدیدی ظاهر شده و بلوک های قبلی پایین می آیند. اما از طرفی یکی از بزرگترین مشکلات اینگونه عناوین آن است که در سطح های بالاتر، بازی طول می کشید و بیشتر شاهد تماشای حرکت توپ ها هستید.
ویژگی که طبیعتا وجودش در Battle Break [به خاطر آنلاین بودن] می تواند به ضرر مینی کلیپ تمام شود. ولی دو المان در اینجا به کمک ساخته مینی کلیپ آمده اند تا ریتم بازی افزایش خوبی داشته باشد. ابتدا اینکه روند افزایش رقم بلوک ها خیلی زیاد نیست که با توجه به آنلاین بودن بازی تصمیم خیلی درستی بود.
تفاوت بین توپ هایی که می توانید بخرید تنها محدود به ظاهر نبوده و و قدرت آن ها هم فرق دارد.
همچنین توپ ها دارای سیستم سلامتی هستند و بنابراین تنها چند ضربه می توانند به هر بلوک بزنند. مثلا یک توپ بعد از دو ضربه به بلوک ها نابود خواهد شد. بنابراین توپ ها نه تنها با رسیدن به خط شروع دیگر حرکت نمی کنند بلکه اگر تعداد اثابت ها به بلوک ها زیاد شود توپ هایی که دارید غیب خواهند شد.
البته با وجود اینکه سرعت بازی نسبت به ساخته های مشابه بیشتر است اما همچنان ریتم گیم پلی با بقیه عناوین مینی کلیپ فاصله دارد. عناوین هم سبک Battle Break به خودی خود طرفداران زیادی داشته و حتی بعضی از آن ها توانسته اند بین پردانلو دترین بازی های ماه بعضی منطقه ها قرار بگیرند.
بنابراین به خاطر همین مسئله و البته تجربه متفاوتی که Battle Break ارائه می دهد، مطمئنا بازی حتی با بعضی مشکلاتش می تواند طعم موفقیت را بچشد. فقط بد نیست بدانید این عنوان فعلا در مرحله سافت لانچ [عرضه محدود برای بعضی منطقه ها] برای تجربه آن نیازمند نرم افزارهای تغییر آی پی هستید.
دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS
در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید: