طب سوزنی در درمان میگرن

اگرچه طب سوزنی از روش‌های نوین در درمان میگرن است، اما سال‌ها است در چین به طور وسیعی در درمان برخی بیماری‌ها، از جمله میگرن و انواع سردرد به کار می‌رود.

طب سوزنی در درمان میگرن

منیره نوری فرد

اگرچه طب سوزنی از روش‌های نوین در درمان میگرن است، اما سال‌هاست در چین به طور وسیعی در درمان برخی بیماری‌ها، از جمله میگرن و انواع سردرد به کار می‌رود.

در این روش با فرو کردن سوزن‌های مخصوصی در نواحی خاصی از بدن، سیستم عصبی به نوعی تحریک شده و با آزاد کردن ترکیبات شیمیایی خاصی سبب بهبودی و پیشرفت عملکردهای بدن می‌شود.

طب سنتی چین معتقد است، مراکز انرژی (چاکراها)، انرژی را در سراسر بدن رها می‌کنند.

حرکت انرژی در بدن همانند جریان آب در یک رودخانه گاهی تند و گاهی آهسته است و گاه ممکن است در اثر موانعی (مشکلات روحی و روانی و بیماری‌های جسمی) متوقف شود.

بنابراین با استفاده از طب سوزنی و با فرو کردن سوزن در نواحی خاصی از بدن، اگر انرژی در قسمتی از مسیر خود دچار توقف شده باشد، مجدداً به حرکت درآمده و در تمامی بدن ساری و جاری می‌شود و درد تسکین می‌یابد.

طب مدرن معتقد است فرو کردن سوزن‌ها در نواحی خاصی از بدن، سیستم عصبی مرکزی (نخاع و مغز) را تحریک کرده، در نتیجه ترکیبات شیمیایی خاصی در ماهیچه‌ها، نخاع و مغز آزاد می‌شود و درد تسکین می‌یابد و یا در مواردی با آزاد شدن ترکیبات شیمیایی، مانند هورمون‌ها، قسمتی از سیستم داخلی بدن که دچار مشکل شده است رو به بهبودی می‌رود.

طب سوزنی قادر است بیماری‌های جسمی را که در اثر مسائل روحی، تنش و استرس‌ها بروز می‌کنند، به خوبی درمان کند.

طب سوزنی به سه طریق، میگرن و انواع سردرد را درمان می‌کند

 افزایش جریان خون در ناحیه سر که منجر به افزایش اکسیژن و مواد غذایی در منطقه سر می‌شود.

 افزایش تغییرات شیمیایی خون که در نهایت منجر به تحریک و ترشح اندروفین‌ها می‌شود.

 تأثیر روی سیستم پاراسمپاتیک که نهایتاً منجر به کاهش استرس، انقباض عضلانی، اضطراب و کاهش تحریک‌پذیری می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان