۱۰ باید و نباید برای داشتن پوستی با زیبایی طبیعی

داشتن پوستی بدون نقص، عاری از جوش و لکه دیگر یک خواب و رویا نیست

داشتن پوستی بدون نقص، عاری از جوش و لکه دیگر یک خواب و رویا نیست. اما برای داشتن پوستی اینچنین زیبا و درخشان باید یکسری نکات مراقبت از پوست را رعایت کنید. چه هیجان زده باشید، شاد باشید یا استرس داشته باشید، پوست صورت شما اولین جایی از بدنتان است که این احساسات را نشان خواهد داد. بنابراین ما یکسری نکات حرفه‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید به صورت روزانه از پوست خود مراقبت کنید و زیبایی طبیعی صورت خود را حفظ کنید. حتی اگر در طول روز زمان کافی برای مراقبت از پوست خود را ندارید سعی کنید یکسری راهکار اولیه و ابتدایی را همیشه انجام دهید.    

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

احتمالا همه شما تا به حال این موضوع را تجربه کرده‌اید که اگر شب دیر بخوابید، روز بعد حلقه‌های تیره‌ای را زیر چشمان خود مشاهده خواهید کرد که به راحتی و با استفاده از انواع کانسیلرها می‌توانید آن‌ها را بپوشانید. ما انوع محصولات مراقبت پوست از انواع ضد آفتاب‌ها گرفته تا کرم‌های ضد چروک را امتحان کرده‌ایم اما هیچکدام از آن‌ها طی یک شب روی صورت شما معجزه نمی‌کنند. خبر خوب این است که ما مراقبت از پوست را برای شما آسان کرده‌ایم و می‌خواهیم یکسری اسرار و نکات برای داشتن پوستی با زیبایی طبیعی را با شما به اشتراک بگذاریم پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

1- قانون طلایی

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از خواب، آرایش صورت خود را به طور کامل پاک کنید. پوست شما نیاز دارد که در طول شب نفس بکشد و آرایش جلوی انجام این کار را می‌گیرد. اگر این کار را انجام ندهید منافذ پوست شما بسته شده و می‌تواند باعث ایجاد لکه یا جوش‌های سر سیاه شود. حتی اگر پاک کننده آرایش ندارید می‌توانید پنبه را به مقداری روغن زیتون آغشته کرده و به آرامی روی صورت خود بکشید تا آرایش و آلودگی را از روی صورت خود پاک کنید.

نباید:

فراموش نکنید که لایه برداری ضروری است. حداقل 2 یا 3 بار در روز صورت خود را لایه برداری کنید تا لایه‌های پوست مرده را از روی صورت خود تمیز کنید. این کار باعث سلامتی و درخشندگی پوست شما خواهد شد. همچنین می‌توانید مقداری گردو پودر شده را با ماست ترکیب کرده و برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. آنتی اکسیدان‌های موجود در گردو، پوست شما را از آلودگی تمیز کرده و آن را درخشان‌تر می‌کند.

2- خورشید و پوست

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

از کرم ضد آفتاب با اس‌پی‌اف حداقل 15 درصد است استفاده کنید تا مانع از تابش اشعه UVA و UVB به پوست خود شوید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های سن و دیگر امراض پوستی شود بنابراین حتما باید از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید. حواستان باشد که روی کرم ضد آفتاب حتما دو کلمه ضد جوش و آکنه ذکر شده باشد تا منافذ پوستتان بسته نشود.

نباید:

حتی اگر هوا ابری و سرد باشد نباید از استفاده از کرم ضد آفتاب غافل شوید. اگر قصد رفتن به ساحل یا جایی را دارید که نور خورشید را منعکس می‌کنند مانند زمین‌های برفی و یخی، باید از ضد آفتاب با اس‌پی‌اف حداقل 30 درصد استفاده کرده و مقدار بیشتری از آن را روی پوست خود بزنید.  

3- شما همان چیزی هستید که می‌خورید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

مراقب غذاهایی که می‌خورید باشید. از خوردن میوه و سبزیجات تازه و پروتئین و ویتامین غافل نشوید. یک رژیم سرشار از ویتامین C و عاری از چربی و شکر می‌تواند به درخشندگی پوست شما کمک زیادی بکند. داشتن یک رژیم غذایی کم قند، سطح انسولین را پایین نگه داشته و به حفظ تعادل سالم سلول‌های شما کمک می‌کند.

نباید:

از خوردن غذاهای تند، ترش، نمک، مرکبات و سرخ کردنی‌ها اجتناب کرده و در عوض غذاهای مغذی مانند برنج، جو دوسر و سیب بخورید.

4- عرق کنید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

به طور منظم ورزش کنید. دویدن، راه رفتن و یوگا گردش خون ضروری بدن شما را تامین کرده و همچنین به پاکسازی بدن شما کمک می‌کند. بعد از ورزش کردن متوجه درخشندگی پوست خود خواهید شد. اگر زمان کافی برای ورزش کردن ندارید می‌توانید در اطراف محله خود یک پیاده‌روی سریع انجام دهید.

نباید:

قبل و بعد از ورزش کردن از محصولات مراقبت از پوست استفاده نکنید. از یک تونر برای به حداقل رساندن چربی پوست قبل از ورزش کردن استفاده کرده و بعد از آن صورت خود را لایه برداری کنید. بعد از ورزش از مقداری روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

5- خوب بخوابید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

سعی کنید در طول شب حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر کم بخوابید پوستتان هم مانند شما خسته خواهد شد. همچنین می‌توانید 2 یا 3 بار در هفته به پوست خود عسل بزنید تا صورت خود را به طور طبیعی تسکین و التیام ببخشید.

نباید:

فراموش نکنید که قبل از خواب صورت خود را شسته و مرطوب کنید. دکتر راهول ناگار (Rahul Nagar) متخصص پوست بیمارستان مکس می گوید: افرادی که پوست خشک دارند باید از پاک کننده‌های ملایم و بدون الکل استفاده کنند. مقدار زیادی مرطوب کننده زده و از اعمال آب گرم به پوست خود اجتناب کنید زیرا پوست را بیش از اندازه خشک می‌کند.

6- زیاد آب بنوشید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

بدن خود را مرطوب نگه دارید. حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید. همچنین از خوردن میوه و سبزیجات آبدار غافل نشوید مخصوصا هندوانه، خیار، پرتغال، توت فرنگی، گریپ فروت و گرمک. فیزیکدانان توصیه می‌کنند از بطری‌های آبی رنگ آب بنوشید زیرا دارای اثرات خنک کنندگی هستند.

نباید:

گلاب را فراموش نکنید زیرا به بهبود و کاهش پف کردگی چشم در روز کمک کرده، پی‌اچ (PH) بدن را متعادل نگه داشته و اگر آن را در طول روز به صورت خود اسپری کنید، به حفظ رطوبت پوست شما کمک زیادی می‌کند.

7- با جوش‌ها خداحافظی کنید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

3 بار در روز صورت خود را با آب گرم بشویید و با انجام حرکات دایره‌ای شکل، صورت خود را ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که پاک کننده شما حاوی آلفا هیدروکسیل اسید یا بتا هیدروکسیل اسید باشد. پاک کننده‌های حاوی مولتانی میتی یا خاک رس قرمز  نیز بسیار مناسب هستند. بعد از پاکسازی صورت از یک لوسیون حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید. بنزوئیل پراکسید به دلیل داشتن اثرات ضد باکتری می‌تواند در پاکسازی صورت بسیار موثر باشد.

نباید:

جوش‌های صورتتان را فشار ندهید زیرا می‌تواند باعث ایجاد تورم، قرمزی و حتی زخم شود. آیا احساس می‌کنید صورتتان در حال جوش زدن است؟ فقط کافیست آن ناحیه را با گلاب تمیز کرده و یک چای کیسه‌ای خنک شده را به مدت 10 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید. همچنین اگر از عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را به طور منظم تمیز کرده تا مانع از تجمع روغن و بسته شدن منافذ پوست اطراف چشم و بینی خود شوید. 

8- به ریشه‌های خود بازگردید

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

از اسکراب‌های آیورودا (روش درمانی هندی قدیمی) برای تغذیه پوست خود استفاده کرده و اجازه دهید تا پوستتان بهتر نفس بکشد. خبر خوب این است که برای تهیه این اسکراب همه مواد آن را مطئنا داخل آشپزخانه خود دارید. 2 قاشق غذاخوری آرد نخود، نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کمی حنا و پودر چوب صندل و مقداری گلاب یا شیر یا آب، بهترین محصول مراقبت از پوست شما است. درست حدس زدید اسرار زیبایی در آیورودا باستانی نهفته است.

نباید:

از اصول اولیه قافل نشوید. سودارشان کریا را به اساس زیبایی خود تبدیل کنید. به همین سادگی و تنها با درست نفس کشیدن می توانید از شر لکه‌ها و جوش‌ها راحت شوید. سودارشان کریا یک تکنیک نفس کشیدن بوده که ریتم طبیعی و خاص تنفس شما را تثبیت می‌کند و آن را با بدن، ذهن و احساسات شما هماهنگ می‌کند. این کار به آزاد سازی استرس کمک کرده و نحوه انجام آن در هر فرد منحصر به فرد است.

9- مراقبت هر روزه از پوست

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

یک رژیم منظم برای مراقبت از پوست خود داشته باشد. برای پوست‌های خشک از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید و قبل از رفتن به تخت خواب آن را روی پوست خود اعمال کنید. 15 دقیقه صبر کرده و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

نباید:

مراقبت از پوسستان را فراموش نکنید. یک ماساژ صورت با روغن‌های مخصوص می‌تواند معجزه کند. بسته به نوع پوستتان روغن متناسب با آن را انتخاب کنید. خردل، نارگیل و بادام برای تغذیه پوست شما عالی بوده و به درخشندگی آن کمک زیادی می‌کنند. هرکدام از این ماسک‌ها را همراه با یک موسیقی ملایم بدون کلام روی پوست خود اعمال کنید و از داشتن پوستی زیبا لذت ببرید.

10- عادات سالم

مراقبت از پوستCredit: food.ndtv

باید:

برای خودتان زمان بگذارید و تا جایی که می‌توانید از استرس دوری کنید. آیا دقت کرده‌اید هر دفعه که دچار استرس می‌شود پوسستان شکسته‌تر می‌شود؟ به این دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون‌های دیگر در بدن شما می‌شود و پوست شما را چرب‌تر می‌کند. از تکنیک‌های کنترل استرس و تمرینات تنفسی مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید. هرچقدر بیشتر مدیتیشن کنید پوسستان درخشان‌تر خواهد شد.

نباید:

نسبت به عضلات صورت خود بی‌اهمیت نباشید. 5 دقیقه در روز را به ورزش صورت اختصاص دهید. لب پایین خود را در موقعیتی قرار دهید که روی چانه‌تان چروک ایجاد شود سپس چانه خود را به سمت سینه پایین بیاورید. یک تمرین دیگر این است که می‌توانید لب‌های خود را جمع کرده و به سقف نگاه کنید. این کار ماهیچه‌ها را کشیده و پوست صورت را سفت‌تر می‌کند.

اگر زیباترین لباس‌ها را هم بپوشید باز هم برای تکمیل ظاهر خود به یک چیز نیاز خواهید داشت و آن لبخندتان است. ما زمان و انرژی زیادی را صرف بی‌نقص کردن بدن و ظاهرمان می‌کنیم در حالی که فراموش می‌کنیم باید شادی درونی‌مان را نیز نشان دهیم. لبخند زدن به حفظ عضلات پوست صورت شما کمک می‌کند و باعث می‌شود 10 سال از سنتان جوان‌تر نشان دهید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر