بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.
با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.
لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.
Brand the Burning Vengeance
- سلامتی: 508 واحد در لول یک، 1800 واحد در لول هجده
- بازیبابی سلامتی: 5.42 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 14.8 واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
- مانا: 376 واحد در لول یک، 1090 واحد در لول هجده
- بازیبابی مانا: 8.01 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 18.2 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
- مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: بر حسب لول، بین 21.9 الی 81.4
- مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30 واحد
- قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 57 واحد در آغاز بازی، 108 واحد در لول هجده
- سرعت ضربه زنی: 0.625
- سرعت حرکت: 340 واحد در هر ثانیه
درباره Brand
برای ایجاد تعادل، هیرو هایی موظف هستند که در تیم آسیب جادویی وارد کنند. اگر تک تک اعضای تیم فقط قادر به وارد کرد ضربه های فیزیکی باشند، آن گاه تیم حریف می تواند با تقویت Armor اش از خود محافظت کند. از جمله هیرو هایی که می توانند آسیب جادویی خوب و قابل ملاحظه ای وارد کنند، میج ها هستند که اغلب در لین وسط بازی می کنند.
میج ها هیرو هایی هستند که بیشتر از قابلیت ها شان برای آسیب رسانی استفاده می کنند . ضربات عادی شان، چندان قدرتمند نیست. آسیبی که اغلب میج ها وارد می کنند، به صورت Burst است، یعنی این ها می توانند با بهره گیری از قابلیت های شان، در مدت زمانی بسیار کوتاه، آسیب بسیار زیادی به حریف بزنند.
Brand هم دقیقا چنین میجی است. وی با بهره بردن از قابلیت های دور برد خود می تواند اعضای کلیدی تیم حریف را در کوتاه ترین زمان ممکن از پای در بیاورد. البته بازی کردن با برند به همین راحتی ها هم نیست و تسلط بر وی، زمان و تجربه زیادی می طلبد. در این مقاله سعی می کنیم که شما را با کلیات این هیرو و نحوه بازی با او آشنا کنیم.
نقاط قوت
Brand از جمله میج هایی است که از همان ابتدای بازی قدرتمند است. وی به واسطه قدرت آسیب رسانی خوبش حتی در ابتدای بازی، می تواند به خوبی حریفانش را اذیت کند. قدرت وی در میانه بازی به اوج خود می رسد و البته در فاز انتهایی بازی هم خوب و قابل اعتماد است. قابلیت های برند، افکت CC هم اعمال کرده و حریف را استان می کنند. همان طور هم که مطلع هستید، قابلیت های CC در فایت ها و نبرد ها بسیار حائز اهمیت اند. برخی از قابلیت های وی، به مرور زمان هم آسیب وارد کرده و موجب می شوند که حریف حتی هنگام فرار از برند هم در امان نباشد! همچنین بعضی از قابلیت های برند، به چندین هدف آسیب وارد می کنند و در نتیجه در تیم فایت ها بسیار سودمند هستند.
- برند قدرت آسیب رسانی بسیار خوبی دارد. در همان ابتدای بازی و در لین، وی با قابلیت های دور برد و البته قدرتمند خود می تواند بر حریفش پیشی بگیرد. اوج قدرت وی در میانه بازی است، زمانی که وی می تواند حریفانش را در کوتاه ترین زمان ممکن از جریان بازی حذف کند. قدرت وی حتی در اواخر بازی هم خوب و قابل قبول است.
- افکت CC برند از نوع Stun است، یعنی وی می تواند برای مدتی کوتاه حریف را کاملا فلج کند. همین مدت کافی است تا وی و هم تیمی هایش بتوانند به بهترین شکل ممکن از قابلیت ها شان بهره ببرند. در صورتی که برند بتواند با استانش، کری حریف را به دام بیاندازد، شانس پیروزی تیم وی در تیم فایت بسیار بالا می رود.
- برند می تواند به مرور زمان به واحد های حریف آسیب بزند. حریف آرام آرام سلامتی اش را از دست خواهد داد و اگر که سلامتی اش از حد مشخصی کمتر باشد، از پای در خواهد آمد. در واقع این ویژگی برند، برای تمام کردن کار هیرو ها و واحد های کم جان حریف، بسیار سودمند است.
- برند می تواند با قابلیت هایش، خصوصا قابلیت آلتیمیت خود، به چندین تن از هیرو های حریف آسیب بزند. این قابلیت در تیم فایت ها بسیار مهم است، زیرا که با کاستن از سلامتی تمامی اعضای تیم حریف، به برند و تیمش شانس پیروزی می دهد.
نقاط ضعف
مانند بسیاری دیگر از هم نوعانش، برند هم هیرویی کند و آهسته است. سرعت حرکت وی چندان بالا نیست و وی راهی برای فرار از شرایط خطرناک ندارد. به همین دلیل به سختی می تواند از مرگ فرار کند. بازی کردن با برند چندان ساده نیست. اصلی ترین قابلیت های وی که منابع اصلی آسیب رسانی او به شمار می روند از نوع Skill Shot است. به همین دلیل هم شما باید قادر به پیشبینی کردن حرکت حریف باشید، وگرنه قابلیت تان به خطا خواهد رفت و دیگر نمی توانید آسیب زیادی وارد کنید. حتی استان برند هم قابلیتی است Skill Shot که تجربه و مهرات زیادی را می طلبد. به طور کل مسلط شدن به این چمپیون می تواند سخت باشد.
- مانند بسیاری از میج ها، برند هیرو ای است که که راهی برای فرار ندارد! گرچه وی می تواند با استانش تعقیب کنندگانش را متوقف کند، اما استفاده درست از این قابلیت سخت است. حتی اگر وی بتواند به خوبی از این ابیلیتی بهره ببرد، باز هم فرارش تضمین نمی شود. به همین دلیل وی باید به گونه ای جای گیری کند که جانش به خطر نیافتد.
- برند برای بازیکنان تازه وارد به لیگ هیرو چندان مناسبی نیست، زیرا که وی از جمله هیرو های سخت بازی به شمار می رود. اصلی ترین قابلیت های او از نوع Skill Shot اند، یعنی بازیکن باید قادر به هدف گیری درست باشد. وگرنه قابلیتش را به هدر خواهد داد و برای مدتی طولانی اجازه استفاده مجدد از آن را نخواهد داشت.
قابلیت ها
Blaze: در صورتی که قابلیت های برند به هیرو ای آسیب وارد کنند، آن چمپیون علاوه بر دریافت آسیب ناشی از قابلیت، به مرور زمان هم آسیب خواهد دید. قدرت این آسیب معادل دو درصد از ظرفیت سلامتی چمپیون است که طی 4 ثانیه به او وارد خواهد شد. دیگر قابلیت های برند، تاثیر خاصی روی حریفانی که این پسیو روی شان اعمال شده خواهند گذاشت. لازم به ذکر است که این قابلیت تا حداکثر 3 بار می تواند روی هر هیرو ای اعمال شود.
وقتی که برند برای بار سوم این پسیو را روی حریفی اعمال کند، منطقه ای در اطراف حریف شعله ور خواهد شد. این منطقه بعد از 2 ثانیه منفجر شده و به هر واحدی که درون آن قرار داشته باشد، آسیب می زند. قدرت آسیب این انفجار، به Ability Power برند، لول او و ظرفیت سلامتی حریف وابسته است.
- قدرت آسیب رسانی این قابلیت در مرور زمان نسبتا بالا است و این قابلیت را دارد که حریفان کم جان را از پای در آورد. البته دقت کنید که به امید این قابلیت، حریف تان را رها نکنید! وی ممکن است با مصرف معجمون های سلامتی و یا استفاده از اسپل هایش، از تمام شدن سلامتی اش جلوگیری کند. اگر که امکان تعقیب کردن حریف را دارید، وی را تا لحظه مرگش رها نکنید!
- در صورت اعمال پسیو سوم، انفجار ناشی این قابلیت هم بسیار قدرتمند است. با توجه به این که این انفجار آسیب منطقه ای وارد می کند، در نبرد های تیمی بسیار به کار می آید. حریفی که در مرکز تیم مقابل قرار گرفته را هدف بگیرید و سعی کنید که پسیو تان را سه بار روی وی اعمال کنید. چمپیون های حریف برای جلوگیری از دریافت آسیب، از ناحیه انفجار فرار کرده و متفرق خواهند شد. فاصله ای که بین آن ها ایجاد می شود، فرصت خوبی برای تیم شما است تا کار آن ها را یک سره کند.
- در صورتی که پسیو تان حداقل یک بار روی چمپیونی اعمال شده باشند، دیگر قابلیت ها تان علیه او قدرتمند تر خواهند شد. این قدرت لزوما به معنی آسیب بیشتر نیست و می تواند معانی دیگیری هم داشته باشد. در ادامه این مطلب، به تاثیر این قابلیت پسیو روی دیگر قابلیت ها خواهیم پرداخت.
Sear: برند گلوله ای آتشین را به جهت مشخص شده توسط کاربر شلیک می کند. در صورتی که این گلوله در سر راهش به واحدی برخورد کند، به او آسیب رسانده و پسیو Blaze را روی وی اعمال می کند. در صورتی که این قابلیت، به واحدی برخورد کند که پیش تر پسیو Blze روی او اعمال شده، وی برای 1.5 ثانیه استان می شود.
- این قابلیت، جدا از آسیب خوبی که وارد می کند، به عنوان ابزاری برای استان کردن حریف به کار می رود. در واقع شما باید سعی کنید که ابتدا با دیگر قابلیت ها تان حریف را تحت تاثیر پسیو تان قرار دهید، سپس با این قابلیت او را استان کنید تا بتوانید راحت تر از قابلیت های دیگر تان بهره ببرید.
- این قابلیت کول داون بسیار کمی دارد و اگر که Cooldown Reduction تان به 35 یا 40 درصد برسد، فاصله بین دو استفاده متوالی از این قابلیت به شدت کاهش می یابد. پس یک بار می توانید با این ابیلیتی پسیو تان را روی حریف اعمال کنید و بار دیگر می توانید وی را تحت تاثیر افکت CC استان قرار دهید.
- اگر می خواهید به چندین تن از مینیون ها به شکل همزمان آسیب بزنید، ابتدا با این قابلیت پسیو تان را روی نزدیک ترین مینیون اعمال کنید، سپس از قابلیت Conflagration روی وی استفاده کنید. در ادامه در مورد این قابلیت توضیح خواهیم داد.
- این قابلیت مانا چندان زیادی نمی طلبد. بنابراین اگر می خواهید در کنار آسیب رساندن به حریف، مانا تان را ذخیره کنید، از این قابلیت بهره ببرید. اگر هم که پیش تر پسیو تان روی حریف اعمال شده، صرفا با این قابلیت او را استان کرده و برای جلوگیری از مصرف بی رویه مانا، به یک ضربه عادی اکتفا کنید.
Pillar of Flame: بعد از تاخیر 0.625 ثانیه ای، برند منطقه ای را که توسط بازیکن مشخص شده، شعله ور می کند. هر واحدی که درون این منطقه قرار داشته باشد آسیب خواهد دید. در صورتی که واحدی توسط پسیو برند علامت گذاری شده باشد، 25 درصد آسیب بیشتری از این قابلیت دریافت خواهد کرد.
- این قابلیت، منبع اصلی آسیب رسانی برند به شمار می رود. آسیب منطقه ای قابل توجهی وارد می کند و در تیم فایت ها بسیار کارآمد است. با این حال کول داون نسبتا زیادی دارد و بنابراین باید با دقت از آن استفاده کنید، خصوصا در تیم فایت ها که شاید فقط یک بار فرصت استفاده از آن پیش آید.
- استفاده از این قابلیت می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا که اولا قابلیتی است Skill Shot و دوما در اجرای آن تاخیر 0.625 ثانیه ای وجود دارد. پس شما باید منطقه ای را هدف بگیرید که پیش بینی می کنید حریف تان به آن جا قدم خواهند گذاشت.
- در لین، هنگامی از این قابلیت استفاده کنید که حریف سعی در وارد کردن لست هیت دارد. زیرا که چمپیون ها هنگام اجرای انیمیشن ضربه زنی شان، قادر به حرکت نیستند. به همین دلیل هم هنگامی که حریف در حال گرفتن لست هیت است، فرصتی خوب، اما بسیار کوتاه برای تان فراهم خواهد شد که از این قابلیت استفاده کنید.
- در صورتی که رقیب تان در لین نزدیک زن باشد، پشت سر وی را هدف بگیرید. وی برای فرار مجبور می شود بیشتر به شما نزدیک شود و در برد دیگر قابلیت ها تان قرار خواهد گرفت. حال می توانید با قابلیت های Conflagration و Sear آسیب خوبی به وی وارد کنید.
- اگر که با Sear حریفی را استان کردید و اگر مانا کافی در اختیار داشتید، بلافاصله با این قابلیت زیر پای او را هدف بگیرید. به این ترتیب یک کمبوی کامل زده اید و حریف هم آسیب فوق العاده زیادی دریافت خواهد کرد. یادتان هم نرود که اگر حریفی Blaze شده باشد، آسیب بیشتری دریافت خواهد کرد.
Conflagration: برند واحدی را که توسط بازیکن مشخص شده شعله ور می کند. اگر که آن واحد تحت تاثیر پسیو برند باشد، این شعله به واحد های اطراف او هم انتقال می یابد.
- این قابلیت برای فارم کردن و پوش دادن لین مناسب است، زیرا که با تکیه به آن و قابلیت پسیو تان، چند مینیون به شکل همزمان آسیب دریافت خواهند کرد. در مورد ساز و کار این کمبو هم توضیح دادیم، ابتدا با Sear پسیو تان را روی نزدیک ترین مینیون اعمال کنید، سپس از این قابلیت روی وی استفاده کنید. فقط حواس تان باشد که لین را بیش از حد به سمت تاور حریف پوش ندهید.
- با ترفند قبلی می توانید به حریف هم آسیب بزنید. کافی است که نزدیک ترین مینیون به رقیب تان را Blaze کرده و سپس Conflagration را روی او به کار ببرید. البته اغلب حریفان تان، آن قدر باهوش هستند که نزدیک میوین ها نه ایستند و دائم در حرکت هستند، اما در صورتی که یک لحظه غفلت کنند، می توانید با این قابلیت به آن ها آسیب بزنید.
- برای مثال، یک نمونه از کمبوی بالا، می تواند استفاده از Pillar of Flame روی مینیون دور زن و سپس استفاده از Conflagration روی او باشد. چرا مینیون های دور زن؟ زیرا که حریف به این دسته از مینیون ها نزدیک تر است. مواظب باشید، این کمبو مانا بسیاری مصرف می کند.
- اگر می خواهید که با Pillar of Flame به حریف آسیب بزنید، کمبو بالا را با Sear شروع کنید. فقط باید به گونه ای جایگیری کنید که واحد دیگری بین شما و مینیون های دور زن قرار نداشته باشد. بعد از استفاده از Sear و Conflagration، اگر که موفق بودید، حریف را با Pillar of Flame شعله ور کنید.
- در تیم فایت ها، به جای این که کمبو های بالا را روی مینیون ها به کار ببرید، از آن ها روی چمپیون های حریف استفاده خواهید کرد. به این ترتیب اگر خوب عمل کرده باشید، پسیو تان روی چندین تن از رقابا تان اعمال خواهد شد. در ادامه می توانید با دیگر قابلیت ها تان، آسیب خوبی به تیم حریف وارد کنید.
Pyroclasm: برند گلوله ای اتشین را به سمت هدف مشخصی شلیک می کند. اگر واحد های دیگری اطراف واحد مورد اصابت این قابلیت باشند، این گلوله تا حداکثر 4 بار بین این واحد ها می پرد و هر بار به آن ها آسیب می رساند. اگر واحدی Blaze شده باشد و این گلوله به او برخورد کند، از سرعت حرکت وی کم خواهد شد.
- این قابلیت زمانی خواهد درخشید که واحد های دیگری اطراف هدف تان باشند. مثلا در نبرد های 1 به 1، زمانی از این قابلیت استفاده کنید که در اطراف رقیب تان، مینیون های حریف قرار گرفته اند. به این ترتیب گلوله پس از برخورد به حریف، به سمت مینیون ها رفته و سپس مجددا به حریف اصابت می کند. بدین شکل آسیب وارد بر حریف به حداکثر می رسد.
- در تیم فایت ها، چون اعضای تیم حریف در کنار هم قرار گرفته اند، می توانید با خیالی راحت تر از این قابلیت بهره ببرید. پس از شلیک این قابلیت به سمت حریف، آن ها از هم فاصله خواهند گرفت و بدین شکل نظم تیم شان بر هم خواهد خورد. با شکستن جایگیری تیم حریف، کار شما برای پیروزی در نبرد راحت تر می شود.
نحوه لول آپ
- در میان قابلیت ها پایه ای، توصیه می کنیم که Pillar of Flame را در اولویت قرار دهید. زیرا که این قابلیت، منبع اصلی آسیب زنی شما است و با هر بار افزایش سطحش، نه تنها آسیبی که وارد می کند افزایش می یابد، بلکه از کول داونش هم کاسته می شود. پس در شروع بازی، سطح اول این قابلیت را آزاد کنید.
- سطح اول قابیت Sear را دیرتر از 2 قابلیت دیگر تان و در لول 3 یاد بگیرید، اما پس از این که سطح Pillar of Flame به حداکثر رسید، این قابلیت را لول اپ کنید. Sear هم آسیب خوبی وارد می کند و هم در سطح های بالا آن قدر کول داونش کم می شود که قادرخواهید بود بدون دغدغه حریفان تان را استان کنید.
- وقتی به لول 2 رسیدید، سطح اول Conflagration را آزاد کنید. اما لول آن را پس از این که سطح دیگر قابلیت ها تان به حداکثر رسید بالا ببرید. البته دقت کنید که می توانید بر حسب نیاز، سطح این قابلیت را زودتر از Sear بالا ببرید.
- در مورد آلتیمیت تان هم که نحوه لول آپ کاملا مشخص است. در سطوح 6، 11 و 16 آلتیمیت تان را ارتقا دهید.
کمبو ها
فارم
برای فارم کردن، پیش تر چندین کمبو معرفی کردیم. با Pillar of flame و یا Sear به مینیون ها، خصوصا مینیون های Caster یا دور زن آسیب بزنید تا پسیو تان روی شان اعمال شود. سپس Conflagration را روی واحد Blaze شده استفاده کنید تا وی و واحد های اطرافش آسیب ببینند.
کمبو اصلی
در تمامی طول بازی، کمبو اصلی تان که از تمامی قابلیت های تان تشکیل شده، به این شکل است که ابتدا با Conflagration حریف را شعله ور می کنید و سپس با بهره گیری از Sear حریف را استان خواهید کرد. حال که حریف قادر به حرکت نیست، خیلی سریع، ابتدا به وی یک ضربه عادی می زنید و سپس Pillar of Flame را روی او هدف می گیرید. تنها مشکل این کمبو این است که برای شروعش باید به حریف نزدیک شوید، زیرا که برد Conflagration کم است.
کمبو امن
اگر که نمی خواهید بیش از حد به حریف نزدیک شود، باید Conflagration را از کمبوی بالا حذف کنید. پس ابتدا از Sear و سپس از Pillar of Flame برآی آسیب رساندن به حریف بهره خواهید جست. فقط دقت کنید که چون پیش از استفاده از Sear، حریف تان Blaze نشده بوده، دیگر استان نمی شود و باید هنگام استفاده از Pillar of Flame دقت زیادی به خرج دهید.
آلتیمیت
برای دخیل کردن Pyroclasm در کمبو اصلی تان، باید حتما واحد های دیگری اطراف حریف تان باشند تا قدرت آسیب رسانی آلتیمیت تان به حداکثر برسد. کافی است که در انتهای کمبو اصلی، Pyroclasm را به سمت حریف روانه کنید. تقریبا هر هیرو ای با این کمبو از پای در خواهد آمد.
تیم فایت
در تیم فایت ها می توانید ابتدا با Pyroclasm، پسیو تان را یک بار روی بیشتر هیرو های حریف اعمال کنید. سپس با Sear یکی از ان ها را استان خواهید کرد. با استان شدن حریف، می توانید راحت تر به او نزدیک شده و با Conflagration وی و واحد های اطرافش را شعله ور کنید. به این تریب آسیب منطقه ای هم وارد خواهید کرد. در پایان، با Pillar of Flame، آسیب نهایی را به حریف وارد خواهید کرد.
آیتم ها
آیتم های ابتدایی
Doran’s Ring: دورانز رینگ آیتم استاندارد برای میج ها است. هم سلامتی آن ها را 60 واحد بهبود می بخشد و هم ابیلیتی پاور شان را بیشتر می کند، پس هم خصلت های دفاعی دارد و هم هجومی. این آیتم نرخ بازیابی مانا را هم افزایش می دهد و در نتیجه میج ها قادر خواهند بود که بیشتر از قابلیت ها شان بهره ببرند. هر گاه هم که مینیونی را از سر راه بردارند، پسیو این آیتم 4 واحد از مانا شان را احیا می کند. در واقع این آیتم اصلی ترین نیاز های میج ها را بر طرف می کند.
Health Potion: با باقی پول تان از این معجون ها خریداری کنید. کاربرد این ها واضح است، سلامتی تان را بازیابی می کند. این ها به شما کمک می کنند که در لین بیشتر زنده بمانید، پس اگر سلامتی تان کم شد ان ها را مصرف کنید.
Total Biscuit: در صورتی که مستری Secret Stash را برگزیده باشید، Health Potion ها جایگزین این آیتم خواهند شد. این آیتم علاوه بر سلامتی، مانا تان را هم بازیابی می کند.
کفش ها
Sorcerer's Shoes: اگر رقیب تان در ابتدای بازی سعی کرد که با افزایش مجیک رزیستنسش از خود محافظ کند، این کفش را تهیه کنید تا مجیک رزیستنس او تا حدی خنثی شود. دقت کنید که در می توانید در ادامه بازی بر حسب نیاز تان، کفش تا را تغییر دهید.
Ionian Boots of Lucidity: این کفش از کول داون قابلیت ها 10 درصد می کاهد. در واقع شما باید بر حسب نیاز تان، بین مجیک پنتریشن و کاهش کول داون یکی را برگزینید و کفش تان را بر این اساس بخرید.
آیتم های اصلی
Rylai’s Crystal Scepter: این آیتم ابیلیتی را 100 واحد افزایش داده و مانا را 4000 واحد تقویت می کند. این آیتم قابلیت پسیو بسیار ارزشمندی دارد و با ابیلیتی های برند بسیار هماهنگ است. به لطف این قابلیت پسیو، قابلیت های برند از سرعت حرکت هیرو های تیم حریف می کاهند. با کند شدن سرعت حریف، برند راحت تر می تواند از قابلیت های اسکیل شاتش بهره ببرد. همچنین این ابیلیتی پسیو فرصت فرار را هم تا حدی برای او مهیا می سازد.
Haunting Guise: این آیتم که قیمت نسبتا کمی هم دارد، سلامتی تان را 300 واحد و ابیلیتی پاور تان را 60 واحد بهبود می بخشد و جدا از این ها، به Magic Penetration تان هم 15 واحد می افزاید. پسیوش هم به مرور زمان به حریفان آسیب می زند. در شرایط عادی این آیتم را باید در ابتدای بازی تهیه کنید، زیرا که برند نیاز مبرمی به سلامتی بیشتر دارد تا بتواند راحت تر زنده بماند.
Rabadon’s Deathcap: این آیتم ابتدا به برند 120 واحد ابیلیتی پاور می بخشد، سپس این خصلت او را 35 درصد تقویت می کند. برند هیرو میج است و نیاز به ابیلیتی پاور دارد. بدون ابیلیتی پاور، قابلیت های وی آسیب درخوری وارد نمی کنند. هیچ آیتمی هم به اندازه Rabadon’s Deathcap ابیلیتی پاور را افزایش نمی دهد. در صورتی که در ابتدای بازی خیلی جلو افتاده اید و قدرتمند شده اید، بلافاصله پس از Rylai's Scepter این آیتم را تهیه کنید. اگر نه بهتر است خرید آن را به بعد از خرید Haunting Guise موکول کنید.
Void Staff: هر گاه احساس کردید که حریفان تان شروع به تقویت مجیک رزیستنس خود کرده اند، این آیتم را خریداری کنید. مجیک رزیستنس دشمن تمامی میج ها است، زیرا که از تاثیر آسیب های جادویی می کاهد. این آیتم 35 درصد از مجیک رزیستنس حریف را نادیده می گیرد و بنابراین برای میج ها آیتمی ضروری است. 80 واحد هم به شما Ability Power می بخشد. اگر حریف تان عاقل باشد، حتما خود را مجیک رزیستنس تجهیز خواهد کرد. زمان خرید این آیتم بسته به آیتم های حریفان تان دارد، اما ترجیحا آن را به انتهای بازی موکول نکنید و بین 5 آیتم اول تان، خریداری اش کنید.
Zhonya’s Hourglass: هیرو های میج اصولا آیتم های مطلقا دفاعی نمی خرند، اما به هر حال باید قادر باشند که از خود در برابر کری و اساسین محافظت کنند. به همین دلیل هم آیتم Zhonya’s Hourglass طراحی شده تا جواب گوی نیاز های دفاعی آن ها باشد. این آیتم ابیلیتی پاور هیرو های میج را 70 واحد تقویت می بخشد و از کول داون قابلیت ها شان 10 درصد می کاهد، پس آیتمی مطلقا دفاعی نیست و قدرت میج ها را هم افزایش می دهد. ویژگی های دفاعی اصلی این آیتم، 45 واحد آرمور اضافه و قابلیت اکتیوش هستند. اکتیو این آیتم هیرو را برای 2.5 به حالت سکون می برد. در طول این مدت، بازیکن هیچ کاری نمی تواند بکند، اما حریفان وی هم قادر نیستند که به او آسیب برسانند. این آیتم بیشتر برای اواخر بازی کاربرد دارد. البته اگر در برابر تان اساسینی چون Zed و یا Talon قرار گرفته، باید این آیتم را در همان ابتدای بازی خریداری کنید. فقط و فقط زمانی قابلیت اکتیو این آیتم را فعال کنید که هم تیمی ها تان می توانند از شما محافظت کنند، وگرنه حریف تان دورتان حلقه زده، منتظر پایان 2.5 ثانیه مانده و سپس شما را از پای در خواهند آورد.
Morellonomicon: این آیتم 100 واحد ابیلیتی پاور به شما می بخشد و ظرفیت نوار مانا تان را هم 400 واحد افزایش می دهد. گرچه هیچ تاثیری روی نرخ بازیابی مانا ندارد، اما قابلیت پسیوش موجب می شود که هرگاه هیرو حریفی را از پای در بیاورید، 20 درصد از مانا تان احیا شود. از ان جایی که برند به مانا نیاز دارد، توصیه می کنیم که در ابتدا بازی، Lost Chapters، یکی از زیرساخت های این آیتم را تهیه کند و ارتقا Lost chapters به Morellonomicon را به پس از خرید Rylai's Scepter موکول کند. دلیل دیگر، تهیه این آیتم، پسیوش یعنی Grievous Wounds است. این پسیو از قدرت قابلیت ها و تمامی منابع درمان کننده می کاهد. پس اگر حریفان مقابل تان می توانند به سرعت خود را درمان کنند این آیتم را خریداری کنید.
Rod of Ages: این آیتم 60 واحد به ابلیتی پاور، 300 واحد به ظرفیت مانا و 300 واحد به ظرفیت سلامتی می افزاید. با گذشت هر یک دقیقه پس از خرید این آیتم، سلامتی تان 20 واحد، مانا تان 10 واحد و ابیلیتی پاور تان 4 واحد افزایش می یابد. این پسیو پس از 10 دقیقه متوقف می شود. قابلیت پسیو این آیتم، به اندازه 15 درصد از آسیبی که از چمپیون های حریف دریافت می کنید، مانا تان را و معادل 20 درصد از مانا ای هم که برای استفاده از هر قابلیت مصرف می کنید، تا سقف 25 واحد، سلامتی تان را احیا می کند. دقت کنید اگر می خواهید Rod of Ages را بخرید، باید حتما و حتما آن را در فاز ابتدایی بازی تهیه کنید.
Mejai’s Soulstealer: این آیتم به صورت خام فقط 20 واحد به ابیلیتی پاور و 200 واحد به مانا تان می افزاید. پس چرا به درد هیرو های میج می خورد؟ این آیتم پسیوی دارد به نام گلوری که از صفر شروع شده و تا سقف 25 واحد افزایش می یابد. هرگاه هیرو حریفی را از پای در آورید، به گلوری تان 4 واحد افزوده می شود و هر وقت در کشتن هیرو ای به هم تیمی های تان کمک کنید، 2 واحد گلوری کسب می کنید. اگر هم بمیرید 10 واحد گلوری از دست خواهید داد. هر واحد گلوری به شما 5 واحد ابیلیتی پاور می بخشد. یعنی اگر بتوانید سطح گلوری را به 25 برسانید، ابیلیتی پاور تان 125 واحد افزایش می یابد! هنگامی که گلوری تان به 15 برسد، سرعت حرکت تان 10 درصد بیشتر می شود. یعنی این آیتم هم قدرت مانور تان را افزایش می دهد و هم قدرت آسیب رسانی تان را. دقت کنید که ریسک خرید این آیتم بالا است، اگر در همان ابتدای بازی جلو افتاده اید، این آیتم را تهیه کنید. اگر نه بیخیالش بشوید.
Luden’s Echo: این آیتم سرعت حرکت تان را 10 درصد افزایش می دهد و به ابیلیتی پاور تان 100 واحد می افزاید. قابلیت پسیوی هم دارد که با حرکت در زمین بازی شارژ می شود. هر گاه که شارژش به 100 رسید، قابلیت بعدی تان به نخستین واحدی که اصابت کند آسیب اضافه می رساند و به واحد های اطراف او هم آسیبی جزئی می زند.گرچه این آیتم، بسیار قدرتمند است، اما برای برند کاربرد زیادی ندارد. قابلیت های او آسیب منطقه ای وارد می کنند و به همین دلیل وی نیازی به این آیتم ندارد. همچنین قدرت این آیتم در اواخر بازی کاهش می یابد . در نتیجه ارزش خود را از دست می دهد.
اسپل ها
بار ها در مورد فلش توضیح داده ایم. تقریبا تمامی چمپیون ها باید برای فرار از موقعیت های خطرناک و یا به منظور رسیدن به حریف شان این اسپل را به همراه داشته باشند. همان طور هم که گفتیم برند هم هیرویی است کند که هیچ راهی برای فرار از موقعیت های خطرناک ندارد، پس فلش برای او نه مفید، بلکه ضروری است.
بازیکنانی که می خواهند هجومی تر بازی کنند، بهتر است که از اسپل Ignite استفاده کنند، زیرا که این اسپل به مرور زمان به حریف آسیب خوبی وارد می کند. البته گاهی شرایط ایجاب می کند که این اسپل را به همراه داشته باشید. مثلا اگر در برابر تان هیرو ای قرار گرفته که می تواند خود را به سرعت درمان کند، توصیه می کنیم که از Ignite استفاده کنید. زیرا که این اسپل موجب می شود که قابلیت ها و اسپل های درمان گر، سلامتی حریف را 40 درصد کمتر بازیابی کنند.
اما اگر که می خواهید دفاعی و با احتیاط بازی کنید و یا در برابر چمپیونی قرار گرفته اید که می تواند به خوبی برند را از پیش روی بردارد، اسپل Barrier را به همراه ببرید. این اسپل به او کمک می کند که در لین راحت تر دوام بیاورد، زیرا که به وی سپری می بخشد که قادر است ضربات و قابلیت های حریف را جذب کند و جلوی آسیب ناشی از آن ها را بگیرد.
رون
- میج ها آسیب جادویی وارد می کنند و راه مقابله با میج ها هم افزایش مجیک رزیستنس است. حتی اغلب هیرو ها از همان ابتدای بازی خود را به رون های مجیک رزیستنس مجهز می کنند تا از همان آغاز، کار میج ها را سخت تر کنند. به همین دلیل اغلب میج ها باید بازی را با مقداری Magic Penetration شروع کند. پس صفحه رون خود را با Mark of Magic Penetration پر کنید تا آسیب جادویی ناشی از قابلیت های تان بخشی از مجیک رزیست حریف را نادیده بگیرد.
- در تمامی بازی های لیگ به آرمور نیاز پیدا خواهید کرد. حتی اگر در لین حریف تان آسیب فیزیکی وارد نکند، به هر حال در ادامه بازی باید با کری حریف دست و پنجه نرم کنید. چون آیتم ها کمک زیادی به افزایش آرمور تان نخواهند کرد، برای افزایش آرمور تان، به Seal of Armor تکیه کنید.
- در مقابل، در تیم های بالانس حداقل یکی از اعضای حریف آسیب جادویی وارد می کند. ممکن است وی در لین شما هم باشد. پس برای این که بتوانید تاب و تحمل تان را در برابر آسیب های جادویی افزایش دهید، از 3 تا Glyph of Magic Resistance بهره ببرید. در مقابل باید تا حد ممکن از کول داون ابیلیتی های تان هم بکاهید. 6 Glyph of Scaling Cooldown Reduction این نیاز تان را رفع خواهد کرد.
- اما در مورد Quintessence ها، از آن جایی که برند از جمله هیرو های میج به شمار می رود و اصلی ترین مشخصه هر میجی Ability Power است، Quintessence of Ability Power انتخاب خوبی خواهد بود.