ماهان شبکه ایرانیان

چگونه از عطردرمانی استفاده کنیم؟

علم قدیمی شفابخشی، آرامش‌بخشی و انرژی‌بخشی با کمک گیاهان و بخش‌های مختلف آن مانند ریشه، پوست، گل، میوه، دانه و مغز عطردرمانی نامیده می‌شود

چگونه از عطردرمانی استفاده کنیم؟

علم قدیمی شفابخشی، آرامش‌بخشی و انرژی‌بخشی با کمک گیاهان و بخش‌های مختلف آن مانند ریشه، پوست، گل، میوه، دانه و مغز عطردرمانی نامیده می‌شود. عطردرمانی در انگلیسی از دو کلمه «Aroma» و «Therapy» تشکیل شده است که به معنای بو و شفابخشی هستند.
روغن‌های عصاره‌ای که از گیاهان و اجزای آن‌ها استخراج می‌شوند، اساس عطردرمانی هستند. این روغن‌ها مغز را تحریک می‌کنند و از این طریق بر روی بدن تأثیر گذاشته و روحیه را بهبود می‌بخشند، به ما آرامش می‌دهند و ما را جوان می‌کنند. این روغن‌ها که به روش‌های مختلفی استخراج می‌شوند، بسیار غلیظ هستند و نباید مستقیماً روی بدن مورداستفاده قرار بگیرند. این روغن‌ها را باید با روغن‌های ناقلی مانند روغن‌زیتون، روغن بادام شیرین و غیره ترکیب کرد.
اگر عطردرمانی برای شما موضوع جدیدی محسوب می‌شود، می‌توانید در خانه و با چند روغن ارزان‌قیمت از این روش استفاده کنید. به منظور پیشگیری از بروز عکس‌العمل‌های آلرژیک، قبل از شروع روغن موردنظر را روی پوست خود تست کنید. یک قطره از روغن موردنظر روی یک تکه پنبه بریزید و آن را داخل مچ یا بازوی خود بمالید. این بخش را با یک باند بپوشانید و 24 ساعت آن را نشویید. اگر خارش یا سرخی در محل موردنظر مشاهده نشد، می‌توانید از روغن موردنظر برای عطردرمانی استفاده کنید.
روغن‌هایی که افراد مبتدی می‌توانند به کار بگیرند، عبارت‌اند از:

  • روغن اسطوخدوس: اصلی‌ترین و مهم‌ترین روغن عطردرمانی. این روغن به شما کمک کنید آرامش پیدا کرده و ذهن خود را متعادل کنید. این روغن همچون آنتی‌بیوتیک، ضدعفونی‌کننده، ضدافسردگی، زهرزدا و مسکن عمل می‌کند. همچنین اسطوخدوس برش‌ها، سوختگی‌ها و جای نیش حشرات را بهبود می‌بخشد و استرس را تسکین می‌دهد.
  • رزماری: در روزهایی که دچار کمبود انرژی هستید، این روغن به عنوان محرکی برای سلامت ذهنی و فیزیکی عمل می‌کند. رزماری گرفتگی و کشیدگی ماهیچه‌ها، رگ به رگ شدگی و سردرد را تسکین می‌دهد. همچنین از این روغن برای رفع خستگی، گرفتگی گلو و پیشگیری از تشکیل جای زخم استفاده می‌شود.
  • ترنج: این روغن به عنوان ضدعفونی‌کننده، ضدافسردگی، ضداسپاسم، مسکن، خلط‌آور و خوشبوکننده عمل می‌کنند.
  • نعناع فلفلی: یک محرک عالی برای ذهن و کمک‌کننده به دستگاه گوارشی که سردرد و خستگی را رفع می‌کند. همچنین این روغن به عنوان ضدالتهاب، ضدعفونی‌کننده، ضداسپاسم و خلط‌آور عمل می‌کند.
  • روغن درخت چای: یک ضدعفونی‌کننده که با پوست رفتار ملایمی دارد. از این روغن برای درمان عفونت‌ها، عفونت قارچی پوست، آفتاب‌سوختگی، جوش و بیماری‌های لثه استفاده می‌شود.
  • لیمو: کاملاً مناسب برای بهبود روحیه غمگین و ناراحت که برای درمان جای نیش حشرات، کاهش فشار روحی، تسکین سردرد و تحریک سیستم ایمنی استفاده می‌شود.
  • نارنگی: این روغن بی‌خوابی را کاهش داده و باعث بهبود فرآیند هضم می‌شود.
  • گل میخک: این روغن درد دندان، آسم و سینوزیت را تسکین می‌دهد. هرگز این روغن را مستقیم روی پوست خود نمالید. این روغن همچون آنتی‌باکتری، ضدعفونی‌کننده و مسکن عمل می‌کند.
  • اکالیپتوس: این روغن در تابستان بدن را خنک و در زمستان آن را گرم می‌کند. از اکالیپتوس به عنوان درمانی مؤثر برای دیابت، آفتاب‌سوختگی، گرفتگی گلو، سرفه و درد اعصاب استفاده می‌شود. همچنین این روغن به عنوان یک آنتی‌ویروس، ضدعفونی‌کننده، محرک، ضدالتهاب و آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند.

روغن‌های مذکور را می‌توانید از عطاری‌ها یا داروخانه‌ها تهیه فرمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان