سینمادوستان روزچینی سلام. این روزها علاقهمندان به سینمای ایران پیگیر حالوهوای سیوششمین جشنواره فیلم فجر هستند. اگر موفق به تهیه بلیت نشدهاید و دوست دارید از جشنواره بیخبر نمانید، گزارشهای اختصاصی جشنواره فجر را در روزچین دنبال کنید. حالا طبق معمول سری به باکس آفیس فیلمهای در حال اکران میزنیم و در ادامه نگاهی هم به حریم شخصی میاندازیم.
باکس آفیس هفتگی سینمای ایران
رتبه | نام فیلم | هفته اکران | تعداد سالن | فروش هفتگی (میلیون تومان) | مجموع فروش |
1 | آینه بغل | 9 | 174 | 1,062,884,000 | 17,022,251,000 |
2 | عشقولانس | 4 | 85 | 229,544,000 | 1,182,707,000 |
3 | دخترعمو و پسرعمو | 6 | 94 | 135,080,000 | 1,391,079,000 |
4 | کمدی انسانی | 3 | 53 | 119,415,000 | 560,634,000 |
5 | پل خواب | 4 | 36 | 116,198,000 | 668,779,000 |
6 | سد معبر | 6 | 43 | 67,967,000 | 1,154,592,000 |
7 | حریم شخصی | 8 | 22 | 40,609,000 | 833,436,000 |
8 | ثبت با سند برابر است | 11 | 12 | 30,159,000 | 3,121,274,000 |
9 | کلیله و دمنه (انیمیشن) | 6 | 30 | 27,464,000 | 243,441,000 |
10 | خالتور | 14 | 13 | 25,241,000 | 6,655,875,000 |
صدر جدول فروش در تصرف آینه بغل
درحالیکه سیوششمین جشنواره فیلم فجر شروع شده است و بخشی از سالنهای سینما به اکران فیلمهای جشنواره اختصاص یافتهاند فیلمهای در حال اکران به کار خود ادامه میدهند. آینه بغل منوچهر هادی در نهمین هفتۀ اکرانش همچنان پیش میتازد و مجموع فروش خود را به 17 میلیارد تومان رساند. دو کمدی عشقولانس و دخترعمو و پسرعمو مانند باکس آفیس قبلی در پلههای دوم و سوم جدول فروش ایستادهاند. جایگاه کمدی انسانی و پل خواب نیز نسبت به جدول فروش پیشین تغییری نکرده است.
حریم شخصی سینمای ایران
حریم شخصی اولین فیلم سینمایی احمد معظمی است که هشتمین هفتۀ اکران خود را سپری کرده است و با فروش 40,609,000 تومانی هفتمین فیلم پرفروش هفته گذشته شده است. این فیلم که به تهیهکنندگی عبدالرضا ساعتچی فرد جلوی دوربین رفته است درباره معضلات فضای مجازی است.
از زمانی که تلفنهای همراه مجهز به دوربین شدند و بعد از آن هم شبکههای مجازی فراگیر شد، همۀ احوالات و رویدادهای شخصی و غیر شخصی افراد در فضاهایی مانند کانالهای تلگرام و اینستاگرام و… منعکس میشود. حال یا خود افراد علاقمندند که هر لحظه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا گوشیبهدستهای منتظر، بهمحض وقوع یک اتفاق سریع ماجرا را شکار میکنند تا لایکهایشان را به قیمت حراجکردن حریم شخصی افراد بالا ببرند. جدای از فواید بسیاری که این شبکهها دارد، در کشور ما به دلایل مختلف از جمله فرهنگسازینشدن دربارۀ فضای مجازی و حفاظت از حریم شخصی، باعث معضلات گوناگونی برای افراد شده است.
معظمی در اولین ساخته سینمایی خود سراغ این موضوع اکنون جامعه ایرانی رفته است تا بخشی از این مشکلات را در قالب قصه آدمهای فیلمش انعکاس دهد، اما اینکه او تا چه حد توانسته در قالب یک فیلمساز دغدغهمند از یک مسئلۀ روز، یک فیلم سینمایی قابلقبول با تعلیق و کشش مناسب و شخصیتپردازیهای بجا بسازد، نکتهای است که تماشاگران و منتقدان سینما باید دربارۀ آن نظر بدهند.
یکی از بزرگترین مشکلات اکثر فیلمسازهایی که این سالها میخواهند به موضوعات جنجالی بپرازند و بیپروا به دل جامعه بروند این است که فقط مثلاً جسورانه طرح مسئله میکنند، اما غالبا این پرداخت فکر و طراحی شده نیست.
داستان فیلم سینمایی حریم شخصی
داستان حریم شخصی درباره چند زوج جوان است که برای گرفتن جشن تولد به ویلایی در لواسان میروند و عکسهایی از حال و هوای سفرشان و جشن تولد در کانال تلگرامشان منتشر میکنند. همه چیز خوب است و به همه خوش میگذرد… اما به ناگاه همه چیز به هم میریزد… عکسی که نباید دیده میشد… پیامی که نباید شنیده شود…. فاجعه اتفاق میافتد… .
بازیگران: میلاد کىمرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیارى، مهتاب ثروتى، سعید امیرگانى، مسیح کاشانى، محمد تهورى، زندهیاد نقى سیف جمالى با حضور رعنا آزادىور و با هنرمندی امیر آقایى.
به نظر خیلی از افرادی که به تماشای این فیلم نشستهاند حریم شخصی و کاراکترهایش شباهت کمرنگی با اصغر فرهادی دارند. حریم شخصی را ببینید و دیدگاهتان را درباره این فیلم و شباهت یا تاثیر پذیریاش از سینمای پرجزئیات اصغر فرهادی، با ما در میان بگذارید.📽🎞🎬