حجت الاسلام مازنی به الف خبر داد؛ سوال از وزیر دادگستری برای اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مسئولان

عضو فراکسیون امید مجلس با انتقاد از اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام گفت: اگر این قانون اجرا می شد شاید نیازی به ارائه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و مقامات در مجلس نبود.

حجت الاسلام مازنی به الف خبر داد؛			سوال از وزیر دادگستری برای اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مسئولان

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اصل 142 قانون اساسی گفت: طبق این اصل دارایی رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.

وی افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی در سال 1391 قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد که به دلیل ایرادت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و این قانون در نهایت در نهم آبان سال 94 تائید و برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بر اساس این مصوبه مجلس مقامات و مسئولان موظف هستند صورت دارایی خود، همسر و فرزندان تحت تکفل خود را قبل و بعد از هردوره خدمتی به رئیس قوه قضائیه اعلام نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی با بیان اینکه در این قانون به صراحت 24 رده مسئولیت ذکر شده، افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقامات منصوب از سوی رهبری، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس مجلس و مدیران کل مجلس، معاونان رئیس قوه قضائیه و روسای سازمان ها و دستگاه های وابسته به این قوه و معاونان و مدیران کل آنان، دادستان کل کشور، رئیس دیوان عالی کشور و رئیس دیوان عدالت اداری و روسای کل دادگستری استان ها و معاونان همه آنها و سایر دارندگان پایه قضائی، مشاوران سران سه قوه، روسای دفاتر سران سه قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، دستیار ارشد رئیس جمهور، معاونان وزرا، مدیران کل و همترازان آنها، دبیران شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور، معاونان آنان و اعضای هیات مستشاری، رئیس، قائم مقام، معاونان و دبیرکل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و... از جمله این موارد هستند.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام دارایی از سوی این مقامات و مسئولین، قوه قضائیه نسبت به رسیدگی به اموال آنان از جهت بررسی عدم افزایش من غیر حق، باید اقدام نماید.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قوه قضائیه موظف بود حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجراءشدن این قانون، آیین نامه اجرائی قانون را تهیه و پس از تایید رئیس قوه قضائیه ابلاغ نماید اما بجای شش ماه اکنون 28 ماه سپری شد ولی هنوز آئین نامه اجرایی آن تصویب نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی اضافه کرد: اینجانب در همین راستا از آقای آوایی وزیر دادگستری سوال کردم که چرا آئین نامه اجرایی این قانون نوشته نشد و این قانون بعد از گذشت 2 سال هنوز اجرا نشده است.

وی افزود: اگر این قانون اجرایی می شد شاید چندان نیازی به ارائه طرح های مشابه از جمله طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و مقامات در مجلس نبود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر همین قانون موجود اجرائی شود کافی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان